تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۵۸
محسن و فاطمه هاشمي در بهارستان

عمل به توصيه پدر؟!

پایگاه بصیرت / مهدی رضایی

(روزنامه آرمان – 1394/10/05 – شماره 2934 – صفحه 3)

«وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم.» خبر حضور خود در انتخابات را با این شعر آغاز کردند؛ منظور محسن و فاطمه هاشمی است. آيت‌ا... هاشمي، از آنهايي كه در خود توانايي خدمت به كشور را مي‌بينند خواست تا در انتخابات اسفندماه ثبت‌نام كنند و در اين راستا خودش نيز براي انتخابات خبرگان نام‌نويسي كرد و ديروز بود كه دو نفر از فرزندان آيت‌ا... هاشمي به نام‌هاي محسن و فاطمه هم به وزارت كشور رفتند و براي حضور در انتخابات مجلس دهم نام‌نويسي كردند. 

«محسن» بزرگ‌ترين پسر و «فاطمه» بزرگ‌ترين دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام‌ هستند و هر دو داراي جايگاه خاصي در خانواده. محسن، معاون عمراني دانشگاه آزاد و معاون عمران و توسعه دانشگاه علوم و تحقيقات است. او ۱۳سال رياست هيات‌مديره و مديرعامل شركت مترو تهران را بر عهده داشته‌ است. محسن با آغاز كار چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران، گزينه اصلي اصلاح‌طلبان براي شهرداري تهران بود، كه در نهايت با يك رأي مغلوب محمدباقر قاليباف شد كه البته دليلش شيطنت يكي از اعضا بود كه به وعده‌اش عمل نكرد. محسن هاشمي همزمان يك موسسه انتشاراتي به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره مي‌كند.

وی در عين اينكه اهل تعارف نيست و بسيار واضح نظراتش را بيان مي‌كند اما با تندروي ميانه خوبي ندارد و نزديكان خود را به پرهيز از اموري دعوت مي‌كند كه سبب واكنش مخالفان مي‌شود هر چند خود در پاسخ منطقي به مخالفان غرض‌ورز از مشي‌اي استفاده مي‌كند كه علاوه بر موثر بودن، مخالفان را ساكت مي‌كند. او كه مي‌داند بخشي از آرايش در انتخابات متعلق به اصلاح‌طلبان است اما بي‌تعارف به آنچه اقدام اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ششم مي‌دانست، گفت: «پدرم در آن انتخابات بيستم شد، اگر صندوق‌ها را باز مي‌كرديم شايد انتخابات تهران باطل مي‌شد. كتابي هست به نام «انصراف» كه حاج آقا دلايل انصرافشان را از انتخابات مجلس ششم نوشته‌اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را مي‌خواند ولي اسم ايشان را نمي‌خواند.

من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمي‌خوانيد، گفت: ما هنوز به رأي آيت‌ا... هاشمي شك داريم، بعد شكايت شد و يك بساطي راه انداختند كه اگر يادتان باشد كاريكاتور كشيدند. من آن موقع رئيس دفتر حاج آقا بودم، به شوراي نگهبان شكايت شد. برخي از صندوق‌ها را باز كردند و هر صندوقي كه باز مي‌شد آراي آن مخدوش بود و باطل اعلام مي‌شد. تا ۳۰ درصد بازشماري شد و حاج آقا بيستم شد، بعد گفتند ديگر ادامه ندهيد چون مجبور مي‌شوند انتخابات تهران را باطل كنند. وقتي از ۳۰ به ۲۰رسيدند، ديدند انتخابات در تهران مخدوش می‌شود. افراطي‌هاي اصلاح‌طلبان و اجرايي‌هاي آنها

تخلف كرده بودند.» اكنون محسن هاشمی که در خود توانايي حضور در مجلس شورای اسلامی را مي‌بيند براي ثبت‌نام اقدام كرده است.

نگران رد صلاحیت نیستم

فاطمه هاشمي دختر بزرگ آيت‌ا... هاشمي نيز از اعضاي موسس حزب اعتدال و توسعه و رئيس بنياد امور بيماري‌هاي خاص است. وي فعاليت خود را در سال ۱۳۷۳ در بنياد بيماري‌هاي خاص آغاز كرد. در سال ۱۳۷۷، فدراسيون ورزشي بيماران خاص تاسيس و تحت نظر فدراسيون ورزش‌هاي همگاني قرار گرفت. وي در سال ۱۳۸۴ رياست اين فدراسيون را بر عهده گرفت و تا امروز در اين سمت قرار دارد. فاطمی هاشمی هم گفت که نگران ردصلاحیت احتمالی خود نیست. دختر آیت‌ا... هاشمی در حاشیه ثبت‌نام خود برای انتخابات مجلس در پاسخ به این پرسش که اگر صلاحیت‌تان از سوی شورای نگهبان احراز نشود چه واکنشی خواهید داشت؟ گفت: خوشحال می‌شوم.

نگران رد صلاحیت همسر و فرزندانم نیستم

همسر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی هم معتقد است که نگران ردصلاحیت همسر و فرزندانش نیست. عفت مرعشی که در حاشیه ثبت‌نام فاطمه و محسن هاشمی جهت کاندیداتوری در مجلس دهم به محل وزارت کشور رفته بود با بیان این مطلب، تصریح کرد: نگران ردصلاحیت همسر و فرزندانم نیستم، آقای هاشمی را یک‌بار ردصلاحیت کرده‌اند که از نظر ما مهم نیست. وی افزود: از ردصلاحیت فرزندانم خوشحال می‌شوم. ما که خودمان را می‌شناسیم. مشکلی پیش نمی‌آید.

رجال سیاسی‌ از دشمنی دست بکشند

محسن هاشمی پس از ثبت‌نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در هفته وحدت قرار داریم؛ هفته‌ای که با تایید امام راحل(ره) جهت نزدیکی دیدگاه‌ها و ارتباطات شیعیان با برادران اهل سنت تعیین شده و چه اقدام نیکویی بود و اکنون نیز باید بر این وحدت و حل اختلاف‌ها تاکید شود. وی تاکید کرد: از سوی دیگر در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که هم رئیس‌جمهور آمریکا دست وزیر خارجه ما را می‌فشارد و هم رئیس‌جمهور روسیه به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌رود و دست ایشان را می‌فشارد و حال آنکه جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه به تنش‌زدایی می‌پردازد تا در این جهان پر آشوب کشور را از خطرات مصون نگه داشته و منافع ملی و اسلامی را تامین نماید. چه نیکوست در جامعه خودمان نیز که به دلیل اختلاف‌های سیاسی مملو از کینه و نفرت شده است به اخلاق سیاسی اسلامی روی بیاوریم.

وی ادامه داد: چه نیکوست رجال سیاسی‌مان از دشمنی با یکدیگر دست بکشند و احزاب و گروه‌ها با سعه‌صدر و مدارا به تحمل یکدیگر بپردازند. در ادبیات مسئولان تلخی و طعنه جای خود را به امید و همراهی بدهد تا مردم بتوانند این شرایط دشوار اقتصادی را با رنج و نگرانی کمتری تحمل کنند. هاشمی خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که برخی افراد و رسانه‌ها به بهانه انتشار دیدگاه‌های آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی که پیش از این نیز بار‌ها عنوان شده بود، از مرز اخلاق خارج شدند و تعابیر تندی در فضای جامعه منتشر شد. امروز من عرض می‌کنم که آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی براساس سیره پیامبر رحمت که به عیادت حرمت‌شکنان می‌رفت،جز خیر و نیکویی برای همه جامعه بالاخص کسانی که در حق ایشان جفا و حرمت‌شکنی می‌کنند نمی‌خواهند و هیچ کینه و کدورتی بر دل ندارد.

زنجیره گذشت و مهر باید از جایی آغاز شود و چه توفیق بزرگی است که انسان آغاز این زنجیره و پایان مسیر کینه‌ورزی، انتقام و کدورت باشد. وی در پاسخ به اینکه اگر در انتخابات شما و خانم فاطمه هاشمی تایید یا ردصلاحیت شوید چه خواهید کرد، گفت: قرار گذاشته‌ایم در ‌‌نهایت یکی از ما در میدان بماند، که اگر مشکلی پیش بیاید برای هر دو این مشکل به‌وجود نیاید و اگر چنانچه هردویمان را تایید کردند، یکی از ما شانس ورود را امتحان می‌کند. محسن هاشمی درباره واکنش به عدم‌احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان هم خاطرنشان کرد: حتما به نظر شورای نگهبان تمکین خواهیم کرد. وی در پاسخ به اینکه نظر آیت‌ا... هاشمی در خصوص شرکتشان در انتخابات چه بوده، گفت: ایشان تصمیم را به خودمان واگذار کرده‌اند نه نظری در شرکتمان داشته‌اند و نه عدم‌شرکت.

محسن هاشمی درباره اینکه آیا بحث‌هایی درباره حضور شما در لیست‌های انتخاباتی مطرح شده است،اظهار کرد: برخی گروه‌های سیاسی خواستند ما در انتخابات شرکت کنیم و نمی‌خواهم اسمی از آنها ببرم، چراکه مستقل آمده‌ام. البته اگر من و خواهرم فاطمه هر دو تایید شدیم آن یکی به نفع دیگری کنار می‌گیرد اما هنوز در این‌باره تصمیمی نگرفته‌ایم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/138303

ش.د9405149

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات