صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۱۴۸۸

اخبار کوتاه

هفته‌نامه «صدا» در عباراتی عجیب درباره محمدرضا عارف نوشت: «شاید نیاز باشد عارف ایثاری را که در بهار ۹۲ صورت داد؛ دیگر بار در بهار ۹۵ تکرار کند تا حکم ازلی برای عارف ممنوع‌المقامی باشد. او باید باده قدرت را به لب رساند، اما ننوشد تا در عوض، بتواند جرعه‌ای یا باریکه‌ای آب به لب لشکر تشنگان برساند... شاید این بار، حکم ازلی این باشد که جام را به رقیبی فیلسوف بسپارد.»
«وندی شرمن» معاون سابق وزارت خارجه آمریکا که در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا در واشنگتن صحبت می‌کرد، با تأکید بر اینکه آمریکا هیچ محدودیتی در قبال ایران ندارد، گفت: «ما تحریم‌هایی در ارتباط با حقوق بشر در ایران و هر مجموعه‌ای که در نقض حقوق بشر در ایران نقش داشته باشد، داریم و در صورت لزوم بر این تحریم ها خواهیم افزود.»
آمارهای دولتی آلمان نشان داد، ارزش صادرات آلمان به ایران، به ویژه ماشین‌آلات و تجهیزات پس از لغو تحریم‌ها به میزان چشمگیری افزایش یافته است. اداره آمارهای فدرال آلمان اعلام کرد، صادرات به ایران در سه ماهه اخیر هفت درصد رشد داشته و به ۵۰۰ میلیون یورو (۵۵۸,۸۵ میلیون دلار) رسیده است.
در پی گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها درباره رفتن «علی‌اصغر پورمحمدی» از سمت معاونت سیما، وی این خبر را تأیید کرد و از سیدمرتضی میرباقری به‌عنوان جایگزین خودش نام برد. گفتنی است، میرباقری اکنون قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی است.
الزام بانک مرکزی به بانک‌ها برای تعویض کارت‌های بانکی هزینه تازه‌ای است که مشتریان باید آن را بپردازند. گفتنی است، فقط در طرح تعویض هفت میلیون عابر بانک تجارت حدود چهل میلیارد تومان حاشیه سود این بانک خواهد بود.
مدیر علمی مؤسسه «آی‌پوز» اعلام کرد: بر اساس نظرسنجی‌های این مؤسسه مستقر در آمریکا، مهدی کروبی کمترین میزان محبوبیت در میان ایرانیان را دارد. همچنین، محبوبیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم بسیار کاهش یافته است.
یکی از فرماندهان میدانی رئیس‌جمهور فراری یمن اعلام کرد، نزدیک به ۲۵۰۰ نفر از عناصر «عبدربه منصورهادی» از زمان آغاز جنگ یمن در درگیری با نیروهای انصارالله و کمیته‌های مردمی یمن کشته شده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات