تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۱۵۳۶
مسن بودن از معيارهاي تاييد صلاحيت خبرگان است!

مرزبندي میان هاشمی و یادگار امام

پایگاه بصیرت / یاسمین طالقانی

(روزنامه آرمان – 1394/11/10 – شماره 2963 – صفحه 7)

یادگار امام در جدیدترین پست اینستاگرامی خود، با انتشار عكسی از سه نسل خمینی (امام راحل، مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی و سید حسن خمینی) نوشت: «روز وصل دوستداران یاد باد.» این روزها سید حسن خمینی دلگیر است نه از برای عدم احراز صلاحیتش برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان بلكه شاید باور نداشت اینگونه مهر عدم احراز بر برگه او بزنند و اسباب جدید هجمه به بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی فراهم شود.

یادگار امام این روزها اگر فرصتی داشته باشد به روزهایی فكر می‌كند كه امام خمینی برای پدر او یعنی حاج احمد آقای خمینی نوشت: « احتمال قوی می‌دهم كه پس از من برای انتقام جویی از من به بعض نزدیكان و دوستانم تهمت‌ها كه من آنها را ناروا می‌دانم بزنند و به آتشی كه باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیانا به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگیرند و اكنون در حیات من گفت‌وگوها و زمزمه‌هایی به گوش می‌خورد كه احتمال فوق را قوی‌تر می‌كند.

لذا من احساس وظیفه شرعیه نمودم برای رفع ظلم و تهمت، نظر خود را نزد ملت عزیز اظهار كنم كه از قبل من در این خصوص تقصیری نباشد. یكی از آنان كه بیش از همه احتمال انتقام جویی از من درباره او می‌رود احمد خمینی فرزند اینجانب است. اینجانب در پیشگاه مقدس حق شهادت می‌دهم كه از اول انقلاب تاكنون و از پیش از انقلاب در زمانی كه وارد این نحو مسائل سیاسی شده است از او رفتار یا گفتاری كه برخلا ف مسیر انقلا ب اسلا می‌ایران باشد ندیده ام» البته سید حسن می‌داند پدربزرگش بیش از همه بر اجرای قانون توسط متولیانش تاكید داشت و او هم نه از نهادی گله دارد كه صلاحیتش را احراز نكردند بلكه از تندروها و جدیدالاسلام‌هایی ناراحت است كه عدم احراز صلاحیت او را به مثابه غنیمت هجمه به بیت امام تلقی می‌كنند و هر آنچه می‌خواهند می‌گویند و می‌نویسند.

تلاش بیهوده تندروها

در چنین شرایطی تندروها بر حسب وظیفه خود به شایعه پراكنی مشغول هستند و پنجشنبه شب در صفحات مجازی نوشتند كه او تایید صلاحیت شده است و این در حالی است كه شورای نگهبان تاریخ دیگری را برای اعلام نظر خود اعلام كرده است. انتشار‌دهندگان چنین اخبار كذبی به خیال خود درصدد ایجاد یاس و نامیدی در میان دوستداران یادگار امام هستنند اما خبر ندارند كه او در روز ثبت نام به مولفه دیگری اشاره داشت و گفت كه: « استقبال از حضور بنده نشان از زنده بودن نام امام در جامعه است و اگر آبرویی دارم برای حفظ نظام خرج می‌كنم.» این جملات به معنای آن است كه هجمه‌ها در او تاثیری ندارد و آگاهانه پا به عرصه انتخابات گذاشته است. اكنون دیگر تایید و رد صلاحیت برای سیدحسن آقا خمینی آنچنان دارای اهمیت نیست چون دردرون خود راضی است كه به وظیفه اش عمل كرده است.

جوان بودن یك امتیاز یا عیب؟

برخ نیز در این روزها نمی‌خواهند بطور مستقیم منویات قلبیشان درباره سید حسن خمینی را بیان كنند چنانكه در لفافه سخنی می‌گویند كه مشخص است منظورشان چیست مثلا حجت السلام احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفته است: « مسن بودن یكی از معیارهای تایید صلاحیت كاندیداهای مجلس خبرگان است، ما تاكید داریم كه مجلس خبرگان مجلس شیوخ و افراد مسن است.» او در حالی این‌چنین گفته است كه در قانون اشاره‌ای به سن و سال برای حضور افراد در مجلس خبرگان نشده و اگر گوینده این مطلب نگاهی به سن افرادی كه وارد مجلس خبرگان شده‌اند بیندازند بی‌اساس بودن این ادعا مشخص است. همه ملت ایران با یادگار امام آشنا هستند و به او اعتماد كامل دارند پس گزینه شناخته نبودن مورد تایید نیست.

سید حسن خمینی متولد سال ۵۱ است و پیش ازاین حجت‌الاسلام نمازی كه متولد ۱۳۵۴ بود در این مجلس حضور داشت. از سوی دیگر آیت‌ا...غرویان هم می‌گوید: « آیت‌ا...هاشمی از سید حسن آقا به عنوان علامه و استاد درس خارج حوزه یاد كردند كه این سخنان باعث برخی حساسیت‌ها و دلواپسی‌ها و متاسفانه عداوت و كینه‌هایی شده است. اینگونه مخالفت‌ها و برخوردها ناشی از شیطنت‌های شیطان نفس است، وگرنه حاج حسن آقا شخصیتی هستند كه محبوب مقام معظم رهبری هستند و در كنار ایشان راه پدرشان حاج احمد آقا را ادامه می‌دهند و هم‌اكنون به عنوان بازوی رهبری در همان راستا حركت و سخنرانی می‌كنند.»

مرزبندی میان هاشمی و یادگار امام

برخی هم ماهیگیران خوبی از آب گل الود هستند و سعی دارند تا از فضای عدم احراز صلاحیت حسن خمینی برای منویات سیاسی و جناحی خود بهره ببرند و به قولی با یك تیر دو نشان بزنند. آنها نوشتند: « آن چیزی كه باعث شد سیدحسن خمینی، عدم احراز صلاحیت شود، نه فقهای شورای نگهبان و نه مجموعه كسانی كه آنها را دلواپس و تندرو می‌نامند، بودند بلكه كسانی بودند كه پیش از پیش او را برنده رقابت‌های انتخاباتی فرض كرده و شماره صندلی اش در مجلس خبرگان را نیز مشخص كرده بودند. كسانی كه نزدیك به دو سال است سید حسن خمینی را بر سر دست گرفتند و برایش جایگاه رفیعی فراتر از قانون تعریف كردند كه دیگر نمی‌توانست از آن فرود آید، كسانی كه او را علامه نامیدند و آزمون اجتهاد را در شان وی ندانستند.

كسانی كه كماكان نیز چشم‌های خود را بسته‌اند و به جای تصحیح مسیر غلط گذشته، دهان‌ها را گشوده و از جفای شورای نگهبان و نظام به بیت امام خمینی (ره) فغان سر می‌دهند، كسانی كه قصد دارند این بیت را مركز ضدیت با نظام تبدیل كنند و از آب گل آلود شده، ماهی خود را صید كنند؛ آنها همه در عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی مقصرند. » در این سطور مظلومیت و حقانیت هواداران یادگار امام بیش از همیشه نمایان است بدین معنا كه او را ابزار هجمه به رقیب سیاسی و بزرگانی مانند آیت‌ا...هاشمی كنند.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/142252

ش.د9405363

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات