صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۱۵۶۹

مجلس مقاوم

مجلس دهم در یکی از برهه‌های حساس نظام اسلامی شکل گرفته است و باید طبق برنامه منسجمی کشور را به اهداف والای خود برساند. [...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
  یادداشت: مجلس دهم در یکی از برهه‌های حساس نظام اسلامی شکل گرفته است و باید طبق برنامه منسجمی کشور را به اهداف والای خود برساند. به همین منظور رهبر معظم انقلاب در پيامي به مناسبت آغاز به کار مجلس دهم، «اقتصاد مقاوم» و «فرهنگ اسلامي» را دو اولويت فوري مجلس دهم دانستند که  باید آنها را از هم اکنون سرلوحه فعالیت‌های خود قرار بدهد.
اعلام اولویت‌های فوری از سوی رهبر معظم انقلاب دستور کار مشخص و تعریف‌شده‌ای است که مجلس را از ورود به عرصه‌های غیر لازم، وقت‌گیر، جنجالی و بدون محصول بازمی‌دارد. دشمن در سالیان گذشته با دو راهبرد استفاده از «انفجار اطلاعات» و بستن «منافذ اقتصادی» در تلاش بوده است که از یک سو با وارد کردن حجم وسیعی از مقولات ضد فرهنگی در قالب‌های رسانه‌ای، فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی را هدف قرار دهد و از سوی دیگر با تحریم‌های شدید اقتصادی بخش‌هایی از اقتصاد و همچنین خودباوری مدیران را منفعل کند.
 رهبر معظم انقلاب از نمایندگان خواستند مجلس را سنگري استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهي گستاخانه‌ استكبار و نقطه‌ اتكاي درخشانِ مردم مؤمن و انقلابي بسازند. این بخش از پیام مدبرانه امام خامنه‌ا‌ی که مجلس را به ظرفیت‌سازی برای مقابله با استکبار سفارش می‌کند، از دو جنبه قابل توجه است؛ اول اینکه، این مجلس باید اولین سنگر دفاع از انقلاب و نظام در مقابل استکبار جهانی باشد، زیرا آمریکا و برخی از کشورهای غربی از ماه‌ها قبل درصدد شکل‌گیری یک مجلس منفعل و متمایل به غرب بوده‌اند که در سایه آن برنامه‌های خود را برای آسیب زدن به حرکت‌ صحیح انقلاب دنبال کنند. دوم اینکه، این مجلس چون اولین مجلس پس از برجام است، باید یکی از وظایف خود را تأمین منافع مردم در برجام بداند؛ زیرا در ماه‌های گذشته با وجود اینکه امتیازات سنگینی به طرف‌های غربی داده شده است؛ اما هنوز دست دولتمردان ما از تحقق وعده‌های غرب در قالب برجام خالی است و از این نظر هم باید تکیه‌گاه محکمی باشد تا ملت به تمام حقوق خود برسند. ان‌شاء‌الله با این راهبردهای رهبری، انقلاب اسلامی به اهداف عالیه خود خواهد رسید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات