تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۹۱۶۳۸
برای ثبت در تاریخ

کرباسچی هم به جبهه «ضد عارف» ملحق شد!

(روزنامه آفتاب يزد – 1395/02/30 – شماره 4616 – صفحه 15)

گروه سیاسی: کرباسچی روز گذشته در مصاحبه با یکی از روزنامه ها، وقتی به موضوع تغییرات بنیادین و ارتباط آن با رای مردم در هفتم اسفند و دهم اردیبهشت می‌رسد؛ چون پای صندلی اصلی مجلس به میان کشیده می‌شود مسیری دیگر را برمی‌گزیند! مسیری که رد پای رای اصلاح طلبی در آن دیده نمی‌شود بلکه برخاسته از برخی تمایلات شخصی ـ دقیقا شخصی و نه‌حتی حزبی ـ است.

او در بخشی از این گفتگو می‌گوید:«با مجلسی روبه‌رو هستیم که دارای سه ضلع اصلاح‌طلب، اصولگرا و افراد مستقل است. این مجلس از سه ناحیه ممکن است دچار مشکل شود. یکی از ناحیه تندروها و بقایای آن‌ها که هنوز در این مجلس هستند. ممکن است شرایطی پیش‌ آید که این مجلس نتواند به خاطر برخوردهای تند و خشن، کار خود را ادامه دهد. تجربه مدیریتی این دو بزرگوار به ما نشان می‌دهد آقای لاریجانی بهتر می‌تواند با این گروه کنار بیاید. چون اصلاح‌طلبان که اهل این‌دست از ناسازگاری‌ها نیستند... لاریجانی منطق آن ها را درک می‌کند و حتی ارتباط شخصی با برخی از آن ها دارد. »

کرباسچی اظهار می کند:«جریان تندرو الان متحد شده‌اند به لاریجانی رای دهند. حرف‌ها و مصاحبه‌های آن ها موجود است. قطعا آن ها با آقای لاریجانی در این زمینه که او حامی دولت است، زاویه دارند. اما اگر امر دائر شود که بین عارف و لاریجانی کدام را انتخاب می‌کنند، قطعا لاریجانی را انتخاب می‌کنند....»

کرباسچی در جناح ضد عارف!

بدیهی است آن چه برای تندروها، جبهه پایداری، اصولگرایان راه یافته به مجلس و برخی از همفکران احمدی نژاد به عنوان«آخرین تیر درون ترکش» باقیمانده است، کاستن از عمق شکستی است که آنان را از گردونه انتخابات مجلس شورای اسلامی خارج کرد، و کاستن حاصل نخواهد شد مگر با ایجاد مانع بر سر راه رسیدن عارف به صندلی ریاست مجلس دهم!

این روزها برخی گروه ها و چهره ها، رایزنی های گسترده‌ای را آغاز کرده اند تا با نفوذ به گروه هایی که به کمک لیست امید وارد مجلس شده اند آنان را به رای دادن به عارف ترغیب نمایند، رایزنی خطرناکی که ممکن است زمینه ساز بداخلاقی های سیاسی باشد و در آینده اساسا لیستی رای دادن مردم را دچار خدشه نماید. از سوی دیگر از پاستور هم خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد مبنی بر این که برخی از چهره های صاحب نفوذ در پاستور و حتی برخی از نزدیکان حسن روحانی در تلاش هستند تا نمایندگان را به رای دادن به لاریجانی برانگیزانند! تلاش هایی که نشان می دهد استیلای اصلاحات بر مجلس را به این سادگی ها بر نخواهند تافت!

غافل از آن که قرار داشتن همان افرادی که«جبهه ضدعارف» تشکل داده اند در پاستور، نتیجه بزرگ منشی و گذشت دکتر عارف است و این نادیده‌انگاری و حق‌ناشناسی در آینده سیاسی برخی افراد و گروه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ آینده ای که فقط دوازده‌ماه دیگر به فرارسیدنش باقیمانده است.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=37145

ش.د9500227

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات