تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۱۹۴۷
دومين همايش اصولگرايان با حضور حداكثري نمايندگان اين جريان برگزار شد

وحدت نيروهاي انقلاب، نزديك و دست‌يافتني

پایگاه بصیرت / رحيم زياد‌علي

(روزنامه جوان ـ 1394/10/26 ـ شماره 4725 ـ صفحه 5)

در دومين همايش شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان ضمن تأكيد بر وحدت حداكثري نيروهاي انقلاب، از سنگ‌اندازي در مسير وحدت اصولگرايان به عنوان يكي از مصاديق نفوذ ياد شد.

به‌دنبال تشكيل ائتلاف اصولگرايان و به منظور حضور فعال و مؤثر جبهه انقلاب در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي و ضرورت همفكري و مشاركت در اين عرصه دومين همايش شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان روز پنج‌شنبه با حضور آيت‌الله موحدي‌كرماني و اعضاي ائتلاف در مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي برگزار شد.

به گزارش فارس، آيت‌الله موحدي‌كرماني طي سخناني در اين همايش زمان كنوني را حساس توصيف كرد اظهار داشت: هوشياري‌هاي رهبر معظم انقلاب جلوي چشم ماست. ايشان با صراحت فرمودند كه امريكا در مقام نفوذ است و حتي تصريح كردند كه در مجلسين هم امريكا نفوذ مي‌كند. وي ادامه داد: براي درك اهميت زمان خودمان و احساس خطر همين بيان كافي است، يعني امريكا بخواهد خواسته‌هاي خود را در ايران پياده كند و اگر از در بيرونش كردند از پنجره وارد شود، از اين‌رو در اين شرايط بايد بسيار حساس بود و شما وظيفه‌داريد مردم را روشن كنيد، در رابطه با انتخابات مجلس خبرگان هم كه به ليستي كه جامعتين تهيه مي‌كند رأي دهند. آيت‌الله موحدي‌كرماني تصريح كرد: جامعتين سوابق نوراني ممتدي دارد و مورد عنايت امام خميني(ره) ‌و مقام معظم رهبري هستند. درواقع عملكردشان نشان داده انسا‌ن‌هاي بيدار و آگاهی به شمار مي‌روند. دبير كل جامعه روحانيت مبارز در ادامه سخنان خود به مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت:‌ همان‌گونه كه امام خميني(ره) ‌فرمودند مجلس در رأس امور است، خداوند را شاكريم كه دل‌هاي مردم ما را متوجه كرده به پيروي از انقلاب و مردم متدين ما در هر مقطعي احساس مي‌كنند كه حفظ انقلاب و اسلام وظيفه است، در آن مقطع وارد مي‌شوند كه راهپيمايي‌هاي باشكوه از آن نمونه است و وفاداري‌شان را به امام (ره)‌و رهبر انقلاب نشان داده‌اند.

توطئه‌هاي دشمن هميشه با وحدت خنثي شده

آيت‌الله موحدي‌كرماني افزود: در اين مقطع حساس زماني هم ما احساس مي‌كنيم جمع عظيمي در سراسر كشور هستند و اين آمادگي و بصيرت رادارند و ما اميدواريم با بيانات اخير رهبر معظم انقلاب اصولگرايان موفق شوند ليستي تهيه كنند كه اعتماد رهبر معظم انقلاب را به دست آورد. وي گفت: اميدواريم درنهايت ليستي در سراسر كشور داشته باشيم كه رهبري ببينند و اعتماد كنند و به آن رأي دهند، اين آرزوي ماست. دبير كل جامعه روحانيت مبارز بابيان اينكه بايد اهميت وحدت را درك كنيم، افزود: كلمه وحدت خيلي جاذبه دارد اما اگر به درون آيات و روايات برويم اين جاذبه در ما قوي خواهد شد چراكه اختلاف و تفرقه در قرآن كريم به‌عنوان عذاب الهي مطرح است و خداوند وقتي بخواهد امتي را به‌واسطه عمل خود عذاب كند، بين آنها ايجاد تفرقه خواهد كرد. آيت‌الله موحدي‌كرماني در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان هميشه نشان داده‌اند كه مي‌خواهند بين مسلمين اختلاف بيندازند اما تاريخ نشان داده وقتي امت اسلامي موفق به وحدت شوند پيروز شده و دشمن هم هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. وي يادآور شد:‌با همين وحدت در هر مقطعي كه دشمن توطئه‌اي داشته خنثي‌شده و امريكا در طول اين سنوات آرام ننشسته است و در هر مقطع و زماني توطئه‌كرده‌اند اما با ميدان آمدن مردم توطئه‌ها خنثي مي‌شود. دبير كل جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: حالا كه امريكا بازمي‌خواهد به ايران بيايد، بحث نفوذش را بايد مطرح كنيم.

مجلسي مي‌خواهيم كه راه رهبر را دنبال كند

آيت‌الله موحدي‌كرماني افزود: اهميت مجلس خبرگان رهبري بر همگان روشن است، اهميت مجلس هم همين‌طور. مجلس بايد راه رهبر را ادامه دهد و مجلس متعهد، بافكر واحد و انقلابي و ولايي و ارزش نهادن به ارزش‌هاي انقلاب و بافكر اينكه امريكا دشمن است و با تمام وجود احساس دشمني با امريكا را داشته باشند، شكل بگيرد. وي تصريح كرد: برجام شكل‌گرفته و هيئت ايراني با 5+1 مذاكره كرده و خواهد كرد و مقام معظم رهبري اين اجازه را دادند هرچند از روز اول فرمودند من خوشبين نيستم، مهم اين است كه به فرمايش رهبري نرمش قهرمانانه باشد نه اينكه نرمش ذليلانه به وجود آيد و جوري نرمش نشود كه امريكا بدش نيايد اين خيلي خطرناك است. دبير كل جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: مبادا اين‌گونه باشد كه ايران بگويد چشم و امريكا هم تجاوز كند. اگر برخلاف برجام عمل كرد ما هم بگوييم كه مقابله‌به‌مثل مي‌كنيم اما در عمل كاري نكنيم.

آيت‌الله موحدي‌كرماني تأكيد كرد: بايد با جرئت و شهامت و سريع هم دولت فعلي و هم مجلس آينده سخن بگويند و امريكا احساس نكند كه مي‌تواند زور بگويد و ما تسليم هستيم. وي با تأكيد بر اينكه بايد بر اصول اخوت پايدار بود، گفت: اختلاف‌سليقه نبايد به تخاصم منجر شود و همه بايد دست‌به‌دست هم دهند و در پي انتخاب اصلح باشند. دبير كل جامعه روحانيت مبارز گفت: اگر 100 گروه اصولگرا هست، ليستي كه براي تهران تنظيم مي‌شود ليست 30 نفره‌اي است كه همه در يك گروهند و اگر آنها اصلح هستند، بقيه بگويند ما حرفي نداريم بلكه خوشحال باشند كه اصلح انتخاب شد. آيت‌‌الله موحدي‌كرماني تأكيد كرد: اگر منتظر پيروزي و اجر اخروي هستيم، بايد اين‌گونه باشيم وگرنه شكست مي‌‌خوريم، اين‌گونه نباشد كه يك گروهي بگويد چون از آن گروه يك نفر در ليست نيست پس ليست جداگانه مي‌دهيم. بايد صالح‌ترين و شايسته‌ترين فرد انتخاب شود.

حدادعادل: اصولگرايي چيزي جز ادامه راه امام(ره) نيست

غلامعلي حدادعادل سخنگوي ائتلاف اصولگرايان نيز در اين همايش اظهار داشت: انقلاب اسلامي كم‌كم 40 ساله مي‌شود و امروز خداوند را بايد شكر كنيم كه به بركت اين انقلاب، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي به كشور عزيز ما ارزاني داشته است. امروز ايران به‌عنوان يك قدرت مطرح در سطح جهاني شناخته مي‌شود. وي افزود: 40 سال پيش نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در امريكا براي جلب آرا از اتحاد جماهير شوروي صحبت مي‌كردند و امروز در نطق اين نامزدها ببينيد كه فراواني نام ايران چه اندازه است. حدادعادل اضافه كرد: ما اصولگرايي را چيزي جز ادامه راه امام نمي‌دانيم و اصولگرايي تبلور سياسي است كه امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري پرچمدار آن هستند و متناسب با شرايط روز آن را متبلور ساختند و رهبر انقلاب به‌كرات شاخص‌هاي آن را بيان كردند.

امروز نفوذ در كنار فتنه قرار گرفته است

حداد عادل در ادامه سخنان خود به مسئله نفوذ اشاره كرد و گفت: اين كلمه اين روزها بسيار مطرح مي‌شود، البته خطر نفوذ هميشه بوده است اما امروز از هميشه بيشتر احساس مي‌شود. وي تأكيد كرد: رهبر معظم انقلاب همان‌گونه كه فتنه را متذكر مي‌شوند امروز موضوع نفوذ را هم در كنار فتنه گذاشته‌اند و يادآوري مي‌‌كنند؛ يكي از راه‌هاي نفوذ اين است كه مانع وحدت اصولگرايان شوند، اتاق فكر داشته باشند و كاري كنند كه به جامعه وانمود شود، اصولگرايان نمي‌توانند باهم وحدت كنند. سخنگوي ائتلاف اصولگرايان اضافه كرد: طي دو ماهي كه اين شورا تشكيل‌شده است مي‌بينيد كه چقدر ناراحت هستند، البته مردم انقلابي از اعلام وحدت بسيار خوشحال شدند.

قرار نيست فتنه‌گران برگردند

وي تأكيد كرد: مرزهاي ما روشن است، رهنمودهاي مقام معظم رهبري نيز چراغ راه ماست، قرار نيست آنهايي كه در سال 88 مي‌خواستند با فتنه اين كشور را در اختيار بگيرند حالا در سال 94 با عنوان ديگري همان آدم‌ها و طرز فكرها وارد شوند، اين وظيفه همه ماست كه مراقب باشيم و تأكيد مي‌كنيم دوستان عزيز كمربندها را محكم ببنديد و چندهفته‌اي كه تا انتخابات باقي‌مانده با ظرفيت‌هايي كه در اختيار دارید براي پيروزي اصولگرايان استفاده كنيد و به بزرگاني همچون آيت‌الله موحدي‌كرماني و جمعي كه در خدمت ايشان هستند اعتماد كنيد، مهم پيروزي اصولگرايي است. سخنگوي ائتلاف اصولگرايان تصريح كرد: ما تا روز انتخابات جلسات متعددي با بانوان، كارگران، ائمه جماعات، دانشجويان و اصناف خواهيم داشت. در اين نشست همچنين ذاكري نماينده قاليباف در ائتلاف گفت: نقطه قوت ائتلاف تأكيد نمايندگان تشكل‌هاي اصولگرا بر عدم‌سهم‌خواهي است.

شاخص‌هاي حضور در ليست اصولگرايان

حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي نيز با اشاره به ليست انتخاباتي اصولگرايان براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: ما در تهران 30 نماينده داريم و از اين رو 31 نفر نمي‌توانند در اين ليست قرار بگيرند و طبيعتاً افراد ليست بايد داراي معيارهايي باشند كه اين معيارها در سخنان امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري مشخص شده است و امري نيست كه خودمان آن را تعيين كرده باشيم. وي ادامه داد: منشور اصولگرايي وجود دارد كه در دوره قبل در انتخابات مجلس توسط نيروهاي ارزشمند اين حوزه به تصويب جامعتين رسيد و بر اين اساس ليست 30 نفره انتخاب مي‌شود، از اين رو اگر 150 نفر اسم داده شد و 120 نفر در ليست قرار نگرفتند، افراد نبايد گلايه‌اي داشته باشند اما اگر معيارها رعايت نشود، آن زمان جاي اظهارنظر براي آنان وجود دارد.

باهنر: شاهد وحدت جامعي در اصولگرايان هستيم

محمدرضا باهنر نيز طي سخناني در اين همايش گفت: به ياد ندارم تاكنون جريان اصولگرايي تا اين اندازه براي انتخابات وحدت داشته باشد كه اين مهم از اساسي‌ترين گام براي رسيدن به پيروزي است و در دوره‌هاي گذشته شاهد چنين وحدتي نبوده‌ايم. وي با قدرداني از تلاش همه تشكل‌هاي زيرمجموعه ائتلاف اصولگرايان گفت: تجربه نشان داده است هر وقت احزاب و تشكل‌هاي اصولگرايي از سهم خواهي به دور بوده‌اند، موفقيتشان هم در عمل بيشتر است. همچنين روح‌الاميني نماينده محسن رضايي در ائتلاف تأكيد كرد: تا خودمان و منيت‌‌هايمان را زير پا نگذاريم به‌جايي نمي‌رسيم. حميدرضا حاجي‌بابايي نماينده يكتا نيز در بخشي از صحبت‌هاي خود گفت كه من اعتقاد دارم در جمع ائتلاف انسجام خوبي وجود دارد و شاهد اخلاص در جمع ائتلاف اصولگرايان هستم. سيدرضا تقوي نيز در اين جلسه بابيان اينكه من نماينده جامعه روحانيتم، تصريح كرد: تريبون و فضاي مصلاي نماز جمعه جناحي نيست، متعلق به‌نظام است. در دومين همايش اصولگرايان، چهره‌هايي همچون حسين فدايي، محمدرضا باهنر، صادق محصولي، حسن غفوري‌فرد، اسدالله بادامچيان، محمدنبي حبيبي، عليرضا زاكاني، محمد كوثري، مهرداد بذرپاش و ديگر فعالان اصولگرا نيز حضور داشتند.

http://javanonline.ir/fa/news/765600

ش.د9405391

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات