تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۲۰۴۸
سردار سلامي در همايش سراسري حفاظت سپاه:

تقابل ما با نظام سلطه براساس جنگ‌های نیابتی است

(روزنامه جوان ـ 1394/10/06 ـ شماره 4709 ـ صفحه 5)

هر تاكتيك فقط يك بار مي‌تواند موفق باشد چون دشمن راه مقابله با آن را ياد مي‌گيرد، لذا توقف در قواعد و دكترين‌هاي ثابت، اولين آفت و شكست است. بايد مدام تغيير كرد زيرا چهره تهديد هم دائماً در حال تغيير است.

به گزارش فارس، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، صبح ديروز طي سخناني در اولين همايش سراسري حفاظت سپاه، اقتدار و امنيت كه به مناسبت پنجم دي ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خميني(ره) مبني بر واگذاري مأموريت امنيت پرواز و حفاظت هواپيمايي به سپاه برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز در جهان با واقعيت‌هاي تلخ و سختي زندگي كرده و آنها را درك مي‌كنيم و ديده ايم كه جهان قدرتمند، صلح را به قيمت ظرفيت‌سازي براي جنگ تصور مي‌كند.

وي با بيان اينكه در منطق آنها صلح فاقد اصالت است، افزود: ناامني براي دشمن، چيزي است كه فقط در آنجا معنا دارد و خواهان جهاني هستند كه همه در ناامني و فلاكت زندگي كنند و آنان در امنيت و رفاه و آرامش باشند و براي رسيدن به اين آرمان خطرناك و شوم هم راهبردهاي جدي طراحي و اجرا مي‌كنند.

سردار سلامي گفت: اگر واقعيت‌هاي تاريخ نزديك را يك بار مرور كنيم، به اين نتيجه مي‌رسيم كه همه جنگ‌هاي 37 سال گذشته در اين منطقه و جهان اسلام بوده و محرك همه آنها نيز امريكا بوده و بيشترين تعداد راكت و بمب و توپ در قلب اين منطقه يعني كشور ما فرود آمده است. جانشين فرمانده كل سپاه اظهار داشت: سرنوشت مسلمانان امروز تحت تأثير همين سياست‌هاست و هنوز جنگ در كشورهاي اسلامي ادامه دارد و اينها واقعيت تلخ ديروز و امروز و شايد فرداهاي اين منطقه باشد.

سردار سلامي ادامه داد: متن‌ها و قطعنامه‌هاي سازمان ملل و ديگر نهادهاي بين‌المللي هيچ‌كدام قادر نيست از تجاوز كشورهاي صاحب قدرت به كشورهاي ضعيف‌تر جلوگيري كند.

وي گفت: امروز عربستان احساس قدرت مي‌كند و بدون هيچ استدلال و دليل روشني به يمن حمله كرده و اين فقط بر اساس احساس قدرت است.

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: همسايه شمالي عراق هم احساس قدرت كرده و نيروي نظامي خود را در قلب اين كشور وارد مي‌كند. امريكاهم احساس قدرت مي‌كند و هر روز به پاكستان حمله مي‌كند و عراق اشغال مي‌شود. هرگاه رژيم صهيونيستي احساس قدرت مي‌كند، به غزه و لبنان حمله كرده و جولان را اشغال مي‌كند.

سردار سلامي افزود: امنيت در چنين فضايي يك ارزش بسيار بزرگ است و دولت‌ها مدل‌هاي متفاوتي را براي تأمين امنيت ملي خود در نظر مي‌گيرند. وي با بيان اينكه اكثر قدرت‌هاي ضعيف به قدرت‌هاي بزرگ‌تر تكيه مي‌كنند تا امنيت داشته باشند، خاطرنشان كرد: اين مدلي براي توسعه كشورهاي سلطه‌طلب و صاحب قدرت است كه ملت‌ها و دولت‌هاي ديگر را در وابستگي ژئوپلتيك خود نگه مي‌دارند.

وي ادامه داد: دنياي استكبار نمي‌خواهد اجازه دهد نظريه امكان بقاي يك دولت مستقل بر پايه توان درون‌زاي خود او شكل بگيرد.

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه جهان مي‌داند يك قطب جديد از قدرت براي شكل‌دهي يك تمدن جديد بر اساس مفاهيم الهي در حال ظهور است، گفت: ما در طول اين 37 سال، انواع مختلف جنگ‌ها و تهديدات و فتنه‌ها را در مقياس جهاني مشاهده كرده‌ايم كه ناشي از دانستن همين حقيقت است. سردار سلامي تأكيد كرد: تنها راه سعادت مسلمانان و دستيابي به آزادي و هويت ديني و شرافتشان در پرتو جهاد در راه خدا و شمشيرها حاصل خواهد شد و ما راهي جز انتخاب مسير جهاد براي رسيدن به سعادت نداريم.

وي با بيان اينكه همه جنگ‌ها عليه ما در سطوح جهاني بوده است، افزود: هيچ شكي نداريم كه ما در ميدان تمركز و تراكم تهديدات دشمن به‌سر مي‌بريم. اكنون جنگ‌هاي نيابتي، فضاي راهبردي تقابل ما با نظام سلطه را شكل مي‌دهند كه در آن قدرت‌هاي جهاني استكبار با هم ائتلاف كرده‌اند و ما نيز بايد مساحت قاعده امنيت ملي خود را چه در بيرون و چه در درون مرزها گسترش دهيم.

گلوگاه‌هاي حيات آنها را در ميدان عمل به‌دست گرفته‌ايم و هزينه‌هاي آنها را بر درآمدشان فزوني داده‌ايم و رهبر ما به صورت آشكارا با سياست‌هاي استكبار مخالفت مي‌كنند.

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اقتدار و امنيت به خودي خود ايجاد نمي‌شود، گفت: نبرد سپاه حفاظت با همه سرويس‌هاي جاسوسي دنياست و كار پيچيده حفاظت سپاه هم اين است كه بايد نقطه‌ها را در برابر فضاها حفاظت كند آن هم در حالي‌كه دشمنان هر روز از ابزارها و برنامه‌هاي جديد و مدرن بهره برده و در عرصه ترور صاحب قدرت شده‌اند و در يك مسير تصاعدي براي برهم زدن امنيت ما گام بر مي‌دارند.

وي خاطرنشان كرد: مأموريت‌هاي امنيتي هرچه موفق‌تر است كمتر ديده مي‌شود ولي همه بايد بدانيم امنيت، محصول مجاهدت است نه سكون. بايد دشمن را خوب بشناسيم و راه‌هاي نفوذ او را بدانيم و با آن مقابله كنيم.

http://javanonline.ir/fa/news/761967

ش.د9405419

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات