تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۲۳۱۹

سازمانی که به خاطر پول و ترس، انسانیت را لگدمال می کند

دردناک بودن موضوع آنجایی است که بان کی مون به عنوان رئیس سازمان ملل منافع ملل مختلف را تأمین نمی کند بلکه به دنبال تأمین منافع کدخدا است. آخر او پست خود را مدیون کدخدا و اربابان دلار می داند نه ملل پابرهنه ای که این روزها زیر آتش و گلوله روزگار سپری می کنند.
پایگاه بصیرت / مهراب کیانی
سازمان ملل بارها ثابت کرده است که تحت فشار قدرت های بزرگ و کشورهای ثروتمند اقداماتی را انجام می دهد که به هیچ عنوان با حقوق بشر سازگار نیست. سالیان سال است که سازمان ملل تحت فشار صهیونیست ها و ایالات متحده در برابر اقدامات ضد بشری آن ها سکوت کرده است و هیچ عکس العمل مثبتی از خود بروز نمی دهد.
ساختار سازمان ملل با شورای امنیتی که 5 کشور برای تمام دنیا تصمیم گیری می کنند در کل با حقوق بشر سازگار نیست. رفتار و عملکرد سازمان ملل از زمان تشکیل تا به امروز نشان می دهد در باور این سازمان، بشر به چند دسته تقسیم می شود؛ آن هایی که مقام بالای بشری دارند و باید حقوقشان به طور کامل رعایت گردد مثل صهیونیست ها و امریکایی ها و اروپایی ها؛ و دوم گروهی هستند که برخی اوقات و برای جلب افکار عمومی و به صورت صوری برای آن ها مقام بشری قائل می شوند مثل قربانیان سیل ها در کشورهای مختلف، جنگ زده ها و امثال آن. اما تجربه عملکرد این سازمان نشان می دهد که هر جا دفاع از بشریت با منافع سازمان گره می خورد، سازمان بی هیچ توجهی به حقوق بشریت و جان انسان های بی گناه و مظلوم، دنباله منافع خود، حامیان مالی و ابرقدرت های زورگوی جهانی را می گیرد. در اینگونه موارد سازمان ملل به سازمان غیر بشری تبدیل می شود که به حقوق ملت ها هیچ ارزشی قائل نیست.
امروز یمن میدان تهاجمات آل سعود است و کودکان یمنی زیر بمب های خوشه ای جان می سپارند و خروج عربستان سعودی از لیست ناقضان حقوق کودک نشان می دهد که سازمان ملل حاضر است برای تأمین اعتبارات جاری خود تمام بشریت را زیر سوال ببرد.
قطعاً سازمان مللی که به خاطر پول حاضر شود انسانیت را لگد مال کند سازمانی نیست که بتواند حقوق کشورها را استیفا کند.
این روزها سعودی ها با دلارهای نفتی خود به دنبال تأمین خواسته های آمریکا در عراق و سوریه هستند و پول های کثیف سعودی، تروریست ها را برای اقدامات جنایت کارانه تغذیه می کند.
دردناک بودن موضوع از آنجایی روشن می شود که بان کی مون به عنوان رئیس سازمان ملل منافع ملل مختلف را تأمین نمی کند بلکه به دنبال تأمین منافع کدخدا است. آخر او پست خود را مدیون کدخدا و اربابان دلار می داند نه ملل پابرهنه ای که این روزها زیر آتش و گلوله روزگار سپری می کنند.
 البته سال های سال است دلار نقش اساسی در نهادهای حقوق بشری دارد. بنیان گذاران این نهادها خود ناقضان اصلی حقوق بشر هستند؛ آمریکایی که از بمب اتمی بر علیه انسان های بی گناه استفاده کرده و از تروریست ها حمایت می کند چگونه می تواند مدعی حقوق بشر باشد؟
یا شاید بهتر است این را بگویم وقتی جایزه نوبل حقوق بشر به کسانی داده می شود که جنایتکاران جنگی هستند یا این که در مسیر منافع استکبار جهانی به مردم خود خیانت کرده اند آیا دیگر می شود به این نهادها اعتماد کرد؟
سازمان ملل و شورای امنیت زیر نگین قدرت های استکباری بخصوص آمریکا تنفس می کنند و از طریق آنها خط دهی می شوند و پول های آن ها و سران مرتجع عرب در تصمیم گیری هایشان نقش اساسی را ایفا می کند.
این اقدام خلاف انسانی سازمان ملل پیامی معنا دار برای دل سپردگان به سازمان های جهانی دارد؛ پیامی با این مضمون که هر کس به ما دل ببندد امیدش ناامید خواهد شد و ملت ما همان طور که از سالیان دور به یاد دارد هیچ خیری از این سازمان های جهانی ندیده است. مگر در دو جنگ جهانی که کشور ما اشغال و ویران شد سازمان های جهانی اقدامی انجام دادند که حالا بخواهند انجام دهند؟
مگر در سال های بعد از انقلاب در مسئله 17 هزار شهید ترور بمباران شیمیایی، حمله به هواپیمای مسافربری توسط امریکا و ... سازمان های جهانی کمکی به ما کردند؟ مگر نه این است که این سازمان ها سالیان سال است چشم خود را روی مردم سالارترین کشور جهان بسته و هر روز تهمت نقض حقوق بشر به ما می زنند و در برابر جنایات آل سعود و صهیونیست ها سکوت می کنند؟
سالیان سال است که سیاست های دوگانه نهادهای بین المللی علنی شده است.
سازمان های جهانی که با دلارهای کثیف تغذیه می شوند، دست در دست خون آلود استکبار جهانی، صهیونیست ها و یا سران مرتجع عرب دارند و قطعاً در اقدمات غیر بشری آن ها شریک اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات