تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۹۲۴۰۲

در تکريم امام و نور انقلاب

پایگاه بصیرت / محمدكاظم انبارلويي-anbarloee.ir

(روزنامه رسالت ـ 1395/03/14 ـ شماره 8675 ـ صفحه 1)

فردا سالروز عروج ملکوتي امام عارفان، پيشواي انقلابيون عصر ما، حکيمي فقيه، فقيهي اصولي، مفسر قرآن، مجاهد اسلام، معلم اخلاق، فيلسوف ژرف ‌نگر، مبارز خستگي ‌ناپذير، جهادگر جسور و شجاع، تئوري ‌پرداز چيره ‌دست، صاحب سبک و مکتب نو در احياگري دين، پيروز در ميدان مبارزه با استکبار جهاني و استبداد داخلي، امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي است. بدون شک نام امام خميني (ره) در تاريخ ايران و جهان چون نوري مي ‌درخشد و تاريخ مبارزات انبياء و اولياي الهي را با مجاهدات شگرف خود استمرار مي‌ بخشد.

يکي از بزرگترين نعمات الهي براي نسل ما اين است که در عصر درخشش فکري و عملي امام خميني (ره) زندگي مي ‌کنيم. انوار روحاني انديشه‌ او تا اعماق جان ملت ما ريشه دوانده و بازگشت سلطه اهريمنان و استبداد طاغوتيان را در اين سرزمين الهي، غير ممکن کرده است.

او با اتکال الهي و ايمان به صدق وعده‌ هاي خداوند بزرگ، کار را شروع کرد. با آنکه امروز در ميان ما نيست، اما روح بزرگ او و انديشه‌ هاي ناب الهي او در تار و پود زندگي ملت ايران و ملت‌ هاي مظلوم ريشه دوانده و حيات و سرزندگي خود را نشان مي ‌دهد.

او بي‌ باکانه پنجه در پنجه قلدران جهاني و مستکبران انداخت و در ايامي که در مزار آباد شهرهاي بي‌ تپش ايران واي جغدي هم به گوش نمي‌ رسيد، با دستان پر قدرت خود، گلوي استبداد را فشرد و به يک انديشه منحط 2500 ساله در ايران، مهر ابطال زد و آن را به زباله ‌داني تاريخ ريخت.

منظومه فکري امام (ره) اکنون ذهن نخبگان و انديشمندان جهان را اشغال کرده و جايي براي اعتنا به انديشه‌ هاي رقيب نگذاشته است. امروز کمرنگ ‌ترين انديشه در جهان، انديشه سوسياليسم و ليبراليسم به عنوان دو رقيب اصلي انديشه ‌هاي امام (ره) است.

امروز ملت ما نيک مي داند اگر بخواهيم بر قدرت هاي جهاني غلبه کنيم، راه اصلي اين مسير نوراني، التزام و اعتقاد مؤمنانه به اصول هفت گانه امام (ره) است که رهبر معظم انقلاب، سال گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام، به خوبي آن را تبيين فرمودند؛

1- اعتماد به وعده الهي و بي اعتمادي به مستکبران

2- اثبات اسلام ناب محمدي (ص) و نفي اسلام آمريکايي

3- اعتقاد به اراده ملت و مخالفت با تمرکزهاي دولتي

4- حمايت از محرومان و مستضعفان

5- قرار داشتن در جبهه مخالف مستکبران

6- اعتقاد به استقلال ملي و ردّ سلطه پذيري

7- وحدت ملي و توجه به توطئه هاي تفرقه افکنانه

نام امام خميني (ره) يک سبک و يک مکتب فکري است که برخاسته از انديشه‌ هاي زلال وحياني است. ريشه‌ هاي اين انديشه در زمين، در فرياد مطالبات توده‌ هاي مظلوم تاريخ و برگ و بر آن در آسمان ‌هاست.

دشمنان اين انديشه جز کفار، مشرکين، منافقين و ملحدين، کس ديگري نيست. قدرت گرفتن روزافزون اسلام به مدد انقلاب اسلامي و مبارزات امام خميني (ره) و خلف راستين او مقام معظم رهبري حضرت آيت‌ الله العظمي خامنه ‌اي، نشان از کارآمدي اين تفکر و انديشه سترگ دارد و همين نقطه نوراني، نقطه جذب نخبگان و برگزيدگان فکري عالم است، به گونه ‌اي که تا پاي جان براي تحقق آن در جوامع خود تلاش مي ‌کنند.

امروز بيداري اسلامي يک واقعيت است. آمريکا و هم ‌پيمانان کافرکيشش به همراه منافقان مي‌ خواهند با سوزنباني بيداري اسلامي، آن را به بيراهه بکشند و آزادي ملت‌ هاي اسلام را به تأخير اندازند.

جريان پليد تکفيري وهابيت، ابزار اين انحراف بزرگ در تاريخ معاصر است. ملت هاي مسلمان با اين انحراف خواهند جنگيد و خود را به سرچشمه‌ هاي نوراني انديشه ‌هاي امام (ره) و انقلاب اسلامي خواهند رساند.

امروز به برکت قيام امام (ره)، ريخت ابرقدرت‌ ها دگرگون شده، تئوري ‌پردازان جبهه استکبار از صورت ‌بندي و ريخته ‌گري جديد قدرت وامانده ‌اند. آفتاب درخشان و سوزان انديشه ‌هاي امام (ره) اجازه بزک کردن قلدران جهان و مستکبران را نمي‌ دهد. جغرافياي فکري و سياسي عالم به هم ريخته و گفتمان جهاني تغيير کرده است. امروز گفتمان ظهور بقية ‌الله الاعظم ارواحنا فداه و حضور انقلابيون اسلامي، خواب خوش از غارتگران جهاني را گرفته و اميد را در دل مستضعفين عالم چون مشعلي فروزان برافراشته نگه داشته است.

انقلاب، امروز گرفتار عمله استبداد و استعمار و استکبار در داخل و خارج است. آنها در خارج در بي ‌بي ‌سي، راديو آمريکا و... با جيره جنگي ابر قدرت ها عليه اسلام و نظام مي‌ جنگند و در داخل در برخي رسانه‌ ها اتراق کرده‌ اند. کارشان بزرگ كردن امور کوچک و کوچک کردن امور بزرگ، دروغ‌ پردازي‌هاي گوبلزي، طبّالي براي پوسيده ‌ترين افکار کفرآلود، توهين به آزادگان ملت، به قهرمانان و پهلوانان عرصه ايثار و مجيزگويي مهوع از رهبران کفر و الحاد جهاني، دعوت به گوساله ‌پرستي به سبک مدرنيست ها، به سخره گرفتن علم، آزادي، معرفت، روحانيت، وارونه‌ گويي و تخريب و تحريف دين و... است. شيطان، نور عقل آنها را زايل و به وداي ظلمت پرتاب نموده است. آنها به تيغ توهين، ناسزا و فحاشي، خود را به بطّالي مشغول نموده ‌اند. اين اشتغال، آنها را به ارتزاق به رزق حرام وادار نموده است. حرام ‌خواري، آنها را به جهنم مي ‌اندازد. اي‌کاش نصايح امام (ره) را گوش مي‌ کردند و به اين وادي هولناک سقوط نمي ‌کردند.انقلاب اسلامي محصول جانفشاني امام (ره) و رهبري و اهداي خون هزاران شهيد توسط مردم قهرمان ايران است. انقلاب حاصل فداکاري ميليون ها ايراني است که پاي همه هزينه هاي نظام ايستاده اند. انقلاب، دشمنان قسم خورده اي در داخل و خارج دارد که بايد يک هوشياري دائمي را جهت مقابله با آنها حفظ کرد. امام (ره) دغدغه حفظ نظام را داشتند. امت هم همين دغدغه را با اين صدا و نداي امام (ره) در گوش خود دارد که فرياد کشيد؛ «نگذاريد انقلاب به دست نااهلان بيفتد.»

پس ‌فردا روز 15خرداد، آغاز نهضت امام خميني (ره) و نقطه عطف تاريخ انقلاب اسلامي است. به مجاهدان بزرگ اين روز تاريخي درود مي ‌فرستيم و براي شهداي مظلوم اين روز بزرگ، علو درجات و جاودانگي در بهشت برين، آرزومنديم.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=230914

ش.د9500607

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات