تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۲۵۹۸

جهاد کبیر؛ ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان

دشمن در زمان به ظاهر صلح و غیرجنگی به دنبال یافتن روزنه هایی برای نفوذ است. یکی دیگر از شیوه های نفوذ دشمن ایجاد رعب و ارعاب مومنان و مسلمانان است که از آن طریق اهداف و مطامع خود را که همان سلطه بر فکر و اندیشه و جغرافیای کشور است را دنبال می کند.
پایگاه بصیرت / علی مسعودی
مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی پاسداران در دانشگاه امام حسین (ع) وجه دیگر جهاد با نام جهاد کبیر که رویکرد مقابله با استکبار را که معنای قرآنی دارد و برنامه و رسالت عظیم سپاه پاسداران در برهه های حساس زمانی و مکانی است را مطرح کردند.
در گذشته غالباً دو نوع جهاد با نام جهاد اصغر و جهاد اکبر در جامعه مطرح بود. تزکیه و مبارزه با نفس و شیطان و قدم گذاشتن در مسیر عبودیت، جهاد اکبر و جهاد سخت، نیمه سخت، و نرم در مقابل تهدیدات؛ و توطئه هایی که متوجه عرض و مال و ناموس کشور می شود را جهاد اصغر می گویند. اما جهاد کبیر که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از آن رونمایی کردند ایستادگی در مقابل دشمنان و استکبار جهانی و به تعبیری در زمان حاضر دشمن اول مسلمین، یعنی آمریکا را می گویند.
دشمن در زمان به ظاهر صلح و غیرجنگی به دنبال یافتن روزنه هایی برای نفوذ است. یکی دیگر از شیوه های نفوذ دشمن ایجاد رعب و ارعاب مومنان و مسلمانان است که از آن طریق اهداف و مطامع خود را که همان سلطه بر فکر و اندیشه و جغرافیای کشور است را دنبال می کند.
استکبار جهانی وقتی نتوانست از راه تهاجم نظامی که لازمه دفاع در برابر آن جهاد اصغر است، متوسل به تهاجمات نرم می شود که همان سست کردن اعتقادات مردم است. تساهل و تسامح در مقابل توطئه دشمنان و مرعوب شدن و تسلیم شدن در مقابل اغواهای شیطانی نمونه های آن است.
اما در شرایط کنونی که دشمن و استکبار جهانی در تمام ابعاد تهاجمات خود را متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و در سیاست خارجی و سیاست هژمونی خود در جهان و خصوصاً منطقه دچار مشکل شده است؛ به دنبال چاره ای برای برون رفت از گرداب مشکلات می گردد.
آمریکا در افغانستان و عراق برای ماندن آمده بود ولی نتوانست بماند. در برخی از مناطق دنیا سیاست های آمریکا پیش نمی رود؛ به همین خاطر خودش نه به صورت مستقیم بلکه از طریق جنگ های نیابتی در صدد ضربه زدن به بازوان اقتدار انقلاب اسلامی است که توانسته بر اساس آموزه های راستین اسلامی، بیداری اسلامی، بیداری فکری و اسلامی را در منطقه غرب آسیا شکل بدهد.
لذا چاره کار امریکا بر اساس دیدگاه کارشناسان امریکایی کنار آمدن با ایران، نه بر اساس مذاکره عادلانه، بلکه از طریق مذاکره آمرانه، سلطۀ خود را به ایران بقبولاند که لازم است مردان دیپلماسی کشورمان هوشیاری لازم را داشته باشند و جلوی نفوذ امریکا را از این دریچه بگیرند.
سیاست های نظامی امریکا در منطقه، مقابله با جریان مقاومت اسلامی است که زیر بنای شکل گیری آن انقلاب اسلامی می باشد.
ایجاد حاشیۀ امنیت برای رژیم صهیونیستی و حمایت از نقش بازدارندگی کشورهای مرتجع عربی منطقه، برای جلوگیری از نفوذ و صدور انقلاب اسلامی، یکی دیگر از سیاست های منطقه ای آمریکاست. حمایت از حملات نظامی عربستان و همپیمانان عربی اش به یمن و به نوعی به عراق و سوریه در مجامع بین المللی و جلوگیری از محکومیت آن ها، سیاست امروز آمریکا برای ضربه زدن به جبهه مقاومت است.
در این بین تضعیف هر یک از کشورهای جریان مقاومت، از جمله سوریه، لبنان، یمن و عراق از راهبردهای آمریکاست. سپاه پاسداران این ترفند دشمن راخوب شناخته است. هم جلوی نفوذ نرم امریکا ایستاده است و هم در برابر نفوذ سخت سلفی- تکفیری- صهیونیستی در منطقه ایستاده است. انقلاب اسلامی روح ایستادگی و مقاومت را در بین مردم منطقه زنده کرده است.
مطابق آیۀ صریح قرآن (آیه 52 سوره مبارکه فرقان)، همه آحاد امت اسلامی باید مجاهد کبیر باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات