صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۹۲۸۵۳

اخبار کوتاه

رهبر جنبش «انصارالله» خطاب به متجاوزان سعودی گفت: ما قادر هستیم در برابر همه شما (اعضای ائتلاف سعودی) مقاومت کنیم. وی با بیان اینکه طرف مقابل در مذاکرات کویت حاضر به پذیرش راهکارهای جریان‌های سیاسی یمن نشد، تصریح کرد: جنایت‌هایی که شما در یمن مرتکب می‌شوید و بر تداوم ارتکاب آنها اصرار می‌ورزید، در نهایت دامن خودتان را خواهد گرفت و عواقب
وخیم آن به خود شما بازخواهد گشت.
بیش از دو میلیون نفر از مردم بریتانیا با امضای توماری از مجلس عوام این کشور خواستند تا همه‌پرسی دیگری برای تصمیم‌گیری درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا برگزار شود. بر اساس قانون این کشور اگر میزان رأی‌های خارج شدن یا نشدن از اتحادیه اروپا کمتر از ۶۰ درصد و بر اساس حضور کمتر از ۷۵ درصدی شرکت‌کنندگان باشد، باید همه‌پرسی دیگری برگزار شود.
«وال‌استریت ژورنال» نوشت: کاخ سفید در حال بررسی حمایت علنی از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی است. واشنگتن تلاش می‌کند با تسهیل تجارت با ایران، جایگاه حسن روحانی را در ایران انقلابی تقویت کند. هدف بلندمدت، درگیر کردن ایران در تجارت بین‌المللی و تسهیل تغییرات سیاسی در این کشور است؛ چیزی که اوباما درباره کوبا نیز آن را دنبال می‌کند.
«گاردین» در گزارشی به قلم «جولیان بورگر» و «پاتریک وینتور» با عنوان ایران و روسیه از خروج انگلیس ذوق‌زده شدند، نوشت: خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو بوده است. از یک سو هراس آشکار برخی کشورها را در پی داشته و از سوی دیگر تهران و مسکو به سختی توانسته‌اند شادی خود را پنهان کنند.
«توماس کانتریمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور مربوط به امنیت بین‌المللی و عدم تکثیر سلاح کشتار جمعی گفت: «همان‌طور که با دولت‌هایی همکاری می‌کنیم که به تعهدات خود برای قطع رابطه نظامی با کره‌شمالی احترام می‌گذارند، یکی از اولویت‌ها این است که کشورها را به قطع رابطه با ایران و سوریه ترغیب کنیم.»
واردات ایران از انگلیس در چهارمین ماه سال جاری میلادی سه برابر شد و به ۷/۲۶ میلیون یورو رسید. جدیدترین آمار منتشرشده از سوی پایگاه خبری «کمیسیون» اروپا نشان می‌دهد، مبادلات تجاری ایران و اتحادیه در پی اجرایی شدن توافق هسته‌ای رشد ۲۱ درصدی داشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات