حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۶۹

مراسم یادبود سردار حاج احمد متوسلیان برگزار شد

به مناسبت یادبود سالگرد اسارت سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان مراسم گرامیداشتی با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.
حماسه و جهاد / به گزارش پایگاه بصیرت در سالگرد اسارت فرمانده پرآوازه لشگر 27 محمد رسول الله(ص) سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان مراسم گرامیداشتی با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از رزمندگان پیشکسوت گردان 4 در حسینیه فاطمه الزهرا(س) پادگان ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.

در این مراسم حاج مهدی روشن فرمانده وقت گردان 4(گردان فتح) در دوران فرماندهی حاج احمد متوسلیان در مریوان به ذکر صفات بارز اخلاقی و والای این فرمانده پرآوازه جبهه‌های غرب و جنوب پرداخت و سپس به طرح ربوده شدن وی پرداخت.

پس از سخنان حاج مهدی روشن، سردار حاج محمد کوثری در خصوص شهدای گردان 4 به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهید علی‌اصغر باانصاف اولین فرمانده این گردان بود که در عملیاتی که در اوایل بهمن 1358 برای آزاد سازی کامیاران در استان کردستان اجرا شد به شهادت رسید و در این زمان او خودش را به لحاظ استقامت و حضور در معرکه‌های نبرد ساخته و پرداخته بود در هر صحنه خطرناکی حضور می‌یافت.

وی افزود: عده‌ای از یاران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در شب عاشورا از ایشان جدا شدند و ما می‌بینیم که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم کسانی با امام بودند اما در بوران حوادث از او فاصله گرفتند؛ برخی تا میان راه آمدند و بازگشتند و حتی برخی از کشور فرار کردند.

سردار کوثری در ادامه با ذکر خاطره‌ای از حضور فرزندان مقام معظم رهبری در جبهه‌ها گفت: در دوران دفاع مقدس مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور بودند به ما پیام دادند که اگر پسرانم در جبهه‌ها شهید شوند جای هیچ نگرانی نیست اما نباید اسیر شوند. در طی این همه سال که از دوران دفاع مقدس می‌گذرد این سئوال در ذهن من بود تا اینکه به بهانه چاپ کتاب هم‌پای صاعقه در دیداری که با ایشان داشتیم این سئوال را از محضر ایشان پرسیدم که علت چه بود که تاکید فرموده‌ بودید فرزندانم اسیر نشوند؟ ایشان نیز فرمودند که اگر پسرانم اسیر می‌شدند احتمال بسیار زیادی می‌رفت که رژیم بعث بخواهد جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد و امتیاز بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: قرن آینده قرن اسلام و بیداری اسلامی است و ما باید در این رابطه اهتمام جدی داشته باشیم و افتخارات دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به جهانیان نشان بدهیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات