سیاسی >>  قوه قضائیه >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۸۵

استعمارگران؛ مدعی حقوق بشر

در داستان استعمار حتي کشور کم ارزشي چون بلژيک هم از ديگر همتايان خود عقب نمانده است و ماجراي تسلط "لئوپلد" پادشاه خونخوار اين کشور بر سرزمين کنگو و هزاران دستهاي بريده شده بومياني که حاضر به پذيرش بردگي نبودند! قصه پرغصه اي است که تاريخ بشريت آن را به فراموشي نخواهد سپرد!
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / محمد مرادی

در 12 تيرماه تابستان سال 1367 بود که پرواز مسافربري شماره ۶۵۵ شرکت هواپيمايي "ايران اير" با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبي پس از توقف بين راهي در بندرعباس به سمت دبي در حرکت بود که با شليک موشک هدايت شونده از ناو يواس‌اس وينسنس متعلق به نيروي دريايي ايالات متحده آمريکا بر فراز خليج فارس سرنگون شد و تمامي ۲۹۰ سرنشين آن که شامل ۴۶ مسافر غير ايراني و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

اين اقدام تداعي‌گر کشتار و جناياتي است که سرخپوستان ساکن قاره آمريکا، سياهان قاره آفريقا، بوميان استراليا و مردم دردکشيده آسيا آن را در طول 500 سال اخير با گوشت و پوستشان تجربه کرده اند.

ساکنين جزاير هيسپانيولا و بوميان تمدن‌هاي آزتک و اينکا، جنايات کريستف کلمب، هرنان کورتز، فرانسيسکو پيزارو و لشکريان سپاه اسپانيا را فراموش نخواهند کرد که با کشتارها هزاران بيگناه و تجاوز به زنان و کودکان و نابودي آثار تمدني قاره آمريکا، مدعي کشف اين سرزمين شده و دهه‌هاي مستمر سلطه خود را بر اين سرزمين تداوم بخشيدند!

مسلمانان جنوب و جنوب شرق آسيا هنوز جنايات سرداران پرآوازه پرتغالي را همچون واسکو داگاما و آلبوکرک فراموش نکرده‌اند که چگونه جواب مهمان نوازي اين مردم را با آتش توپ پاسخ دادند! و تنها در يک اقدام، کشتي حامل 400 زائر بيت الله الحرام از جمله 50 زن را به اشغال در آورده و مسافرين، صاحب کشتي را به صف کرده و سوزاندند!

استعمارگران هلندي در اندونزي گوي سبقت را از ديگر رقباي استعمارگر ربودند و با غارت جزاير ادويه، براي ساليان متمادي اين سرزمين حاصل خيز را به مزرعه بزرگي براي کمپاني هند شرقي هلند و يهوديان سهام دار آن بدل کردند!

جنايات بي‌نظير بريتانيا که در مستعمرات آن آفتاب غروب نمي‌کرد! آنقدر گسترده و شنيع است که مردمان تمام قاره‌هاي ستمديده از آمريکا و آفريقا و آسيا و استراليا داغ حضور اين جنايتکاران تاريخ را همچنان با تمامي وجود خود به خاطر سپرده‌اند! بوميان سرزمين‌هاي آمريکاي شمالي، جزاير درياي کارائيب، بليز، شبه جزيره هند، گامبيا، سيراالئون، غنا، آفريقاي جنوبي، زيمباوه، زامبيا، مالاوي، سوازيلند، کنيا، تانزانيا، مصر، چين، استراليا، ايران، عراق و ديگر کشورهاي خليج فارس، چگونه مي‌توانند تاراج منابع طبيعي و فرهنگي خود را توسط نظاميان انگليس به فراموشي بسپارند!؟

تسلط استعمارگران فرانسوي بر سرزمين‌هايي در آمريکا و آفريقا و آسيا معادل بيست و شش برابر وسعت خاك خود فرانسه، با سه برابر جمعيت آن، حکايت از وسعت جنايات اين غارتگران مدعي دموکراسي دارد! که تنها کشتار انسان‌هاي بي‌گناه بدست آنان در الجزاير به ميليون‌ها نفر مي‌رسد! زياده‌خواهاني که طبق آمار رسمي هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها، سالانه ميلياردها دلار از مستعمرات به ظاهر استقلال يافته خود ماليات مي‌گيرند!

نسل‌کشي آلماني‌ها نيز در سرزمين ناميبيا و تانزانيا و کامرون و توگو و ... چيزي نيست که بتوان از کنار آن بسادگي گذشت! قتل عام ده‌ها هزار تن از قبيله "هررو" در ناميبيا از جمله نسل کشي‌هاي بزرگ تاريخ است که بين سالهاي ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ انجام گرديده و در کنار ديگر جنايات نژادپرستان آلماني ثبت شده است!

ايتاليايي‌ها نيز روسياه ديگري در عصر استعمارگري هستند که پنجه آهنين آنان، سال‌هاي سال بر چهره مردم مسلمان شمال افريقا از ليبي تا اتيوپي و اريتره خط سرخي از جنايت و غارت انداخته است.

در داستان استعمار حتي کشور کم ارزشي چون بلژيک هم از ديگر همتايان خود عقب نمانده است و ماجراي تسلط "لئوپلد" پادشاه خونخوار اين کشور بر سرزمين کنگو و هزاران دستهاي بريده شده بومياني که حاضر به پذيرش بردگي نبودند! قصه پرغصه اي است که تاريخ بشريت آن را به فراموشي نخواهد سپرد!

نکته اساسي آنکه امروز آمريکا را مي‌توان ميراث دار همه روحيه جنايتکاري و زياده خواهي کشورهاي غربي دانست! که جنايات آن از ويتنام تا عراق و افغانستان امروز روي تمامي پيشينيان را سفيد کرده است!

جالب آنجا است که اين دشمنان بشريت امروز سردمدار حقوق بشر شده‌اند و با مديريت و استيلا بر نهادهاي بين‌اللملي خود را مدافع حقوق انسان‌ها معرفي مي‌کنند! و با صدور قطعنامه حقوق بشري، رژيم‌هاي مخالف خود در سراسر جهان از جمله جمهوري اسلامي را متهم مي‌نمايند!

داغ جنايت بر اندام بشريت در سراسر جهان آنقدر عميق است که کمتر کسي است که بتواند ادعاي دروغين حقوق بشري غربي را باور کند! و همه نمايش‌هاي رسانه‌اي نيز سناريوهاي سوخته است که خريداري نزد ملت‌ها نخواهد داشت!


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات