تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۳۲۰۰
سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور در حسینیه جماران:

حقایق روزی برای همگان عیان خواهد شد

(روزنامه وقايع‌اتفاقيه – 1394/12/03 – شماره 72 – صفحه 1)

سیدحسن خمینی گفت: کسی که حق خود را نمی‌ستاند، مجبور به پذیرش ظلم می‌شود؛ بنابراین حق را باید شناخت و عاقلانه بر وجود و مطالبه آن پای فشرد. به گزارش آستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور در حسینیه جماران با تأکید بر اینکه انتخابات امسال به هیچ بهانه‌ای نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: همه کسانی که از برخی روند‌ها گله و شکایت دارند، باید در آینده اعتراض خود را دنبال کنند ولی این هفته باید در میان همین بزرگواران، حاضر و به انتخاب بهترین و لایق‌ترین افراد اقدام کنند. تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: درس بزرگ امام راحل برای ما این بود که به فهم مردم اعتماد کنیم و بدانیم که نمی‌توان آنان را فریب داد و حتی اگر در موضوعی نقطه مبهمی وجود داشته باشد حقایق روزی برای همگان عیان خواهد شد.

وی شرکت در انتخابات را هم یک وظیفه و هم یک حق دانست و گفت: حضور در انتخابات یک وظیفه نسبت به گذشتگانی است که باید دین آنها را ادا کنیم و زحماتشان را پاس بداریم تا از این طریق اجازه ندهیم، انقلاب و ارزش‌هایی همچون دین‌داری، مردم‌سالاری، ظلم‌ستیزی، حق‌مداری، صداقت، اعتلای نام اسلام و ایران و... که آنها برایش تلاش کردند، به تعبیر امام(ره) به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. با رأی و انتخاب صحیح، می‌توانیم در مسیر حل این مشکلات گام برداریم و بنابراین قهر با صندوق‌های رأی حتی اگر خود را محق بدانیم، راه‌حل درستی نیست و به استدامه اشتباه می‌انجامد. یادگار امام راحل در ادامه، با ابراز نگرانی درباره اینکه امروز جهات دینی در جامعه کمرنگ شده و باید ظواهر دینی را هم پاس بداریم، شرکت در انتخابات را انجام وظیفه نسبت به نسل‌های بعدی نیز دانست و یادآور شد: قافله تمدن بشری با شتاب حرکت می‌کند و هر اشتباه امروز، ما را به پله‌های متعدد عقب می‌راند. وی همچنین هشدار داد: اشتباه ما خدای نکرده می‌تواند امنیت کشور را که امروز در سطح خوبی است به خطر ‌اندازد و طمع دشمنان را‌برانگیزد؛ بنابراین در قضیه حضور در انتخابات، نسبت به نسل آینده نیز وظیفه داریم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب حق ماست، گفت: کسی که حق خود را نمی‌ستاند، مجبور به پذیرش ظلم می‌شود؛ بنابراین حق را باید شناخت و عاقلانه بر وجود و مطالبه آن پای فشرد. وی همچنین تأکید کرد: چشم‌پوشی از حق شخصی اگر باعث این شود که دیگران اصل آن حق را نفی کنند، گناه است و به‌هیچ‌عنوان مصداق کرامت و بزرگی نیست. یادگار امام راحل با تأکید بر اینکه انتخابات هفتم اسفند به هیچ بهانه‌ای نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: همه کسانی که از روند این انتخابات گله و شکایت دارند، باید در آینده اعتراض خود را دنبال کنند ولی این هفته باید در میان همین بزرگواران، حاضر و به انتخاب بهترین و لایق‌ترین افراد اقدام کنند.

وی همچنین در پاسخ به سخنان برخی حضار درباره موضوع امکان حضور‌نداشتن در انتخابات خبرگان، گفت: درباره مسائل گذشته در فرصتی مناسب می‌توان به تفصیل سخن گفت اما امروز نگاه من به آینده است و دراین‌راستا آنچه باید به آن توجه کنیم، انتخابات هفتم اسفند است که اهمیت بالایی دارد. وی تصریح کرد: باید به کسانی رأی دهیم که وظیفه امروز و فردای خود را بشناسند، نسبت به دیروز جامعه اسلامی احساس دین کنند، حق را پاس بدارند و به هیچ بهانه‌ای چشم بر روی ظلم و اجحاف نبندند.

http://vaghayedaily.ir/fa/News/2401

ش.د9405610

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات