تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۳۳۱۵
وزیر اسبق آموزش و پرورش:

تربیت نسل جدید با تفکر سکولار در مدارس خطرناک است

(روزنامه كيهان – 1394/12/24 – شماره 21304 – صفحه 11)

وزیر اسبق آموزش و پرورش با انتقاد از کاهش ساعت دروس دینی و قرآن از 4 به 2 ساعت در هفته، گفت: تلاش برای تربیت نسل جدید ایرانیان با تفکر سکولاریسم و نیز تدوین برخی کتاب‌های درسی در آموزش و پرورش نگران‌کننده است.

محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش و دبیر کل کانون تربیت اسلامی، در چهاردهمین هم اندیشی دبیران استان‌های این کانون که با موضوع مطالبات نظام آموزش و پرورش کشور از مجلس دهم برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه کانون اسلامی حضور در عرصه تعلیم و تربیت و پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این عرصه است، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکیدات ویژ‌ه‌ای بر موضوع جنگ نرم و نفوذ دارند و باید نسبت به بحث نفوذ در آموزش و پرورش حساس و روشنگری‌های لازم انجام گیرد.

وی به تبیین برخی از راهکارهای نفوذ در آموزش و پرورش پرداخت و افزود: نفوذ به مراکز تصمیم گیری و تصمیم‌سازی در نظام تعلیم و تربیت، دین زدایی از برنامه‌های درسی، تضعیف نهاد‌های انقلابی و اسلامی همچون بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، اعتبار بخشی به تشکل‌‌های صنفی و سیاسی غیرقانونی و منحله، باز نمودن راه برای نفوذ برخی موسسات وابسته به غرب به آموزش و پرورش و امضاء تفاهم نامه با برخی از کشور‌های غربی در زمینه تعلیم و تربیت از جمله برنامه‌ها برای نفوذ به مهم‌ترین وزارتخانه کشور است.

فرشیدی با انتقاد از کاهش ساعت دروس دینی و قرآن از 4 به 2 ساعت در هفته، به فارس گفت: تلاش برای تربیت نسل جدید ایرانیان با تفکر سکولاریسم و نیز تدوین برخی کتاب‌های درسی در آموزش و پرورش نگران‌کننده است.

چهره‌های آشنای شبکه نفوذ

گفتنی است شبکه نفوذ در حوزه آموزش کشور، پس از کسب موفقیت‌های بزرگ در وزارت علوم و تحقیقات، اکنون با حمایت و مدیریت رسمی سازمان‌های مجری سیاست‌های نظام لیبرال سرمایه داری در حوزه «آموزش عمومی» از جمله یونسکو و یونیسف، مدیریت پروژه تغییر در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی را با چهره‌های شناخته شده پروژه قبلی در پیش گرفته است.

از جمله می‌توان به تحرک و فعال شدن عناصری همچون «جعفر توفیقی» سرپرست سابق وزارت علوم و از عوامل مهم برکناری عناصر ارزشی از دانشگاه‌ها، «عبدالحسین فریدون» پسر عموی رئیس جمهور و مدیر کمیته در سایه تصمیم‌سازی در حوزه آموزش عالی و «محمود مهرمحمدی» سرپرست دانشگاه فرهنگیان و از مدیران کلیدی اجرای برنامه‌های یونسکو در ایران اشاره کرد.

اجرای دقیق برنامه انگلیسی!

شایان ذکر است براساس اطلاعات به دست آمده از انستیتو لگاتام انگلیس (Legatum Institute)، در کارگاه «اصلاحات آموزشی، آینده ایران» که در سال 2012 در این مرکز برگزار شد مقرر گردید اصلاحات ضدانقلابی در جامعه ایرانی با تمرکز بر حوزه آموزش عمومی با دخالت بیگانگان و با توسل به عناصر داخلی صورت گیرد. متن این برنامه نفوذی به شرح ذیل است:

1- سکولاریزاسیون آموزش‌ها برای مقابله با نظام تعلیم و تربیت اسلامی- شیعی

2-آموزش حقوق شهروندی لیبرالیستی و تفکر انتقادی برای تاثیرگذاری بر اندیشه نسل آینده

3-حذف و تضعیف سیستم آموزش ایدئولوژیک معلمان (نظام تربیت معلم) با تمرکز بر تغییر شرایط استخدام معلمان به عنوان نیروهای وفادار انقلابی

4-خصوصی‌سازی آموزش و پرورش با هدف تغییر سیستم آموزش عمومی و تطابق با آموزه‌های سکولاریسم

خواب غفلت بالادستی‌ها

با این احتساب به نظر می‌رسد با فتح دانشگاه فرهنگیان به واسطه عقب نشینی رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از عمل به وظایف قانونی خود در انتخاب رئیس انقلابی و ملزم به تفکر «تربیت معلم متعهد به تعلیم و تربیت اسلامی» پازل نفوذ تکمیل و تا حد زیادی عملیاتی شده است. همچنین در همین رابطه از تلاش همزمان دولت برای استخدام در آموزش و پرورش از مسیر غیراز «دانشگاه فرهنگیان» نیز نباید به سادگی عبور کرد.

طرح خصوصی‌سازی حوزه حاکمیتی آموزش و پرورش نیز با فشار شدید بر مجلس شورای اسلامی به بهانه «بی پولی» همزمان با اصلاحات گسترده در متون آموزشی و بایگانی رسمی سند تحول بنیادین در حال اجرا است. قابل پیش‌بینی است با ورود سیستم ذخیره یونسکو در بخش خصوصی به زودی همان پروژه خطرناکی که با استفاده از ضعف نظارت بهزیستی در مهدکودک‌ها به اجرا رسید، در کشور عملیاتی شود.

در بخش ایجاد تغییرات محتوایی نیز اخبار منفی همچون «بازنگری در آینده نظام آموزشی ایران» با برگزاری همایش «ملی» به مدیریت نهاد مجری جهانی‌سازی حوزه «آموزش عمومی» - یونسکو- منتشر شده است. با تاکیدات مکرر افرادی همچون فانی وزیر آموزش و پرورش بر همصدایی برنامه ششم توسعه با نیازمندی‌های یونسکو و دخالت رسمی چهره بدسابقه‌، به نظر می‌رسد شبکه نفوذ غربی با محوریت انگلیس در آستانه فتحی بزرگ در حوزه آموزش و پرورش کشورمان قرار گرفته است.

http://kayhan.ir/fa/news/70705

ش.د9405665

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات