صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۳۳۸۰

اخبار کوتاه



اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی با اشاره به اهداف و نتایج اجرای مقررات گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، گفت: همه جزئیات اقدامات ایران در چارچوب FATF و نتایج و جوانب ‌آن به مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شد. اخبار و تحلیل‌ها درباره FATF مبنی بر این است که اگر ایران با این نهاد همکاری کند، اطلاعات حساس یا خاصی در اختیار این سازمان یا دیگر کشورها قرار می‌گیرد. FATF نهادی است که با اقدامات نظارتی در صدد است محیط نظام بانکداری بین‌المللی یک محیط اطمینان‌بخش، شفاف، با ریسک کمتر و با نظارت فعالانه باشد.
برخی از منابع برجسته وابسته به جریان «المستقبل» تأکید کردند، اگر حزب‌الله بتواند رأی مورد نیاز میشل عون را تأمین کند و رئیس‌جمهور انتخاب شود، این جریان نیز از این مسئله استقبال خواهد کرد. در همین راستا، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با انتقاد از مشکل‌تراشی عربستان سعودی بر سر راه انتخاب رئیس‌جمهور در بیروت اظهار داشت، مشکل اصلی مداخله خارجی است و طی دو سال گذشته نیز مشخص شد، عربستان تنها طرفی است که سد راه این مسئله می‌شود و گزینه خود را مشروط می‌کند.
وزارت کشور رژیم بحرین که وابستگی مخالفانش به کشورهای خارجی را بهانه‌ای برای ادامه سرکوبگری‌ها در این کشور قرار داده، با صدور بیانیه‌ای مدعی دستگیری چند تروریست شد که در ایران آموزش دیده‌اند! این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای دخالت در ناآرامی‌های بحرین را بی‌پایه و اساس خوانده است.
در پی انتشار ادعای همکاری و هماهنگی قوه‌قضائیه و دادستانی تهران در ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای خبرنگاران، «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان تهران، ضمن تکذیب این ادعا، تأکید کرد: دادستانی تهران پیش از هرگونه اقدامی، مراتب را به‌طور رسمی اطلاع‌رسانی خواهد کرد. در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها تلاش کرده بودند این پیامک‌ها را به دادستانی تهران نسبت دهند.
بر اساس آخرین آمار مرکز ملی آمار فلسطین، جمعیت فلسطینی‎ها به ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است که از بین آنها هفت میلیون و ۵۹۰ هزار نفر آواره و چهار میلیون و ۸۱۰ هزار نفر در کرانه باختری و غزه زندگی می‎کنند.
◄ مرکز ‏آمار ایران اعلام کرد: رشد جمعیت رو به کاهش است؛ به ‌گونه‌ای که میزان تولد نوزادان از دو میلیون نفر در سال به یک میلیون نفر کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات