تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۳۴۳۵

سيدعلي خميني: مدعي نيستيم نيروهاي انقلاب صد در صد درست عمل كرده‌اند

(روزنامه اعتماد – 1395/04/06 – شماره 3561 – صفحه 1)

چهار سال بعد از ترور شهيد بهشتي به دنيا آمده اما اين روزها او يكي از سخنران‌هاي مراسم هفتم تير است. پسري كه در سال‌هاي آغازين انقلاب و در روزهاي سياه ترور هنوز چشم به جهان نگشوده بود اين روزها مهم‌ترين محورهاي صحبتش مربوط به همان سال‌هاست و از ضايعه نبودن آيت‌اللهي مي‌گويد كه به باور برخي زنده ماندنش شايد مي‌توانست معادله‌هاي بسياري را در تاريخ جمهوري اسلامي تغيير دهد. كوچك‌ترين فرزند سيد احمد خميني شهيد بهشتي را مغز متفكر انقلاب ٥٧ مي‌خواند. سيد علي خميني از طرح‌هاي منافقان براي از ميان بردن نظام جمهوري اسلامي مي‌گويد و گروهك‌هاي منافقين را با داعش مقايسه مي‌كند و حتي آنها را به مراتب خطرناك‌تر از داعش مي‌خواند چرا كه اگر داعش مردم بيگناه را به كشتن مي‌دهد منافقين علاوه بر اين مسوولان و چهره‌هاي انقلاب و نظام را نيز مورد هدف قرار مي‌دادند.

نوه امام خميني (ره) از عملكرد پدربزرگش در سال‌هاي دهه ٦٠ دفاع مي‌كند و مي‌گويد: شعار اسلام فقط رحماني نيست، اشداء علي الكفار هم شعار اسلام است. به گزارش جماران نوه امام خميني در مراسم بزرگداشت شهداي هفت تير كه در مصلاي امام جعفرصادق(ع) شهرستان ازنا برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي اظهار داشت: هنگامي كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و در ميان ناباوري‌ها حركت خود را به ثمر رساند دشمنان انقلاب اسلامي در مقابل موج مردم اهدافي براي خود ترسيم كردند.

ايجاد اختلافات قومي و قبيله‌اي از نخستين اهداف دشمنان بود

وي با اشاره به اهداف دشمنان انقلاب در مقابله با پيشروي انقلاب اسلامي ملت ايران افزود: ايجاد اختلافات قومي و قبيله‌اي از نخستين اهداف دشمنان در مقابله با موج انقلابي ملت ايران بود. به تصور آنها قيام عرب، ترك، كرد، لر و اهل سنت كشور را از حالت امنيت خارج كرده و ناامني ايجاد مي‌كند. همين طرح در كشورهاي ديگري كه در آنها انقلاب صورت گرفت پياده شد و دعواهاي قومي- قبيله‌اي به راه انداخته و انقلاب را فشل و از ميان بردند. نوه امام عنوان كرد: امام با ايستادگي در مقابل اين طرح شوم قدم‌هاي متفاوتي برداشت؛ ابتدا در عين هوشياري فرمودند: «به شما دوستان اكيدا اخطار مي‌كنم هر كس عكس من را بسوزاند و به من ناسزا گويد حق ندارد كسي به او تعرض كند، امروز مقابله به مثل خلاف شرع است. » امام اين گونه از حق خود گذشتند و توصيه كردند اگر به من توهين شد مقابله به مثل نكنيد زيرا هدف دشمن را شناخته بودند كه اختلافات قومي سبب از بين رفتن انقلاب مي‌شود.

منافقين از داعش بدتر بودند

نوه امام هدف قرار دادن فيزيكي افراد موثر در انقلاب را دومين مرحله مقابله دشمنان با انقلاب در كشور دانست و تصريح كرد: با نااميد شدن دشمنان از نفوذ در ميان مردم، آنها افرادي كه مغز متفكر و قدرت اداره كشور را داشتند هدف قرار دادند و به همين منظور دست به تجهيز منافقين زدند؛ و اين گروهك تروريستي دست به اقدامات و جناياتي زد كه داعش در عراق و سوريه نكرده است. داعش كجا توانسته است نخست وزير عراق و سوريه يا نمايندگان مجلس اين كشورها را بكشد؟ اين گروهك فقط مردم بي‌گناه را مي‌كشد اما منافقين علاوه بر مردم بي‌گناه مسوولان ارشد، مغزهاي متفكر و ائمه جمعه‌اي كه اركان كشور بودند را ترور كرد.

بزرگ بودن ضايعه ترور دكتر بهشتي

نوه امام با بزرگ خواندن ضايعه ترور مغز متفكر انقلاب اسلامي شهيد دكتر بهشتي گفت: عده‌اي انسان جنايتكار و منحرف ضربات سنگيني به نظام وارد كردند. حادثه هفتم تيرماه ضربه‌اي سنگين به نظام وارد كرد و با وجود ايستادگي دولت و ملت در كنار هم اين فاجعه از پيشرفت كشور جلوگيري كرد چراكه فقدان بهشتي، مطهري و... قابل جبران نبود. وي ناكام ماندن منافقين در ترور رهبر معظم انقلاب را يادآور شد و افزود: اين حادثه تروريستي به لطف الهي ناكام ماند اما در حادثه تروريستي ديگري رجايي و باهنر كه خدمت صادقانه به انقلاب و نظام كرده و هرچه داشتند در اين راه صرف كردند، به شهادت رسيدند. سيدعلي خميني با اشاره به وجود ١٧ هزار شهيد ترور در كشور عنوان كرد: امام در اين مرحله نيز سكوت اختيار كردند اما دشمنان در مرحله بعدي ترور كور انجام دادند و دست به ترور مردم در خيابان‌ها مي‌زدند، امام در اين مرحله با نصيحت از پدرها و مادرها مي‌خواستند اجازه ندهند فرزندان‌شان خرابكاري كنند.

امروز عده‌اي براي منافقين دل مي‌سوزانند

وي تصريح كرد: امروز عده‌اي دلسوز شده‌اند كه چرا با گروهك‌هاي ضد انقلاب نظير منافقين و پژاك مقابله كردند؟ نظام بايد قاطعانه با گروهك‌هاي تروريستي مقابله كند و با همين مقابله بود كه كشور روي آرامش را به خود ديد. شايد در برخي مقاطع اشتباه‌هايي شده باشد كه هيچ كس هم منكر آن نيست. مي‌گويند چرا با تعدادي -كه هرسال هم عدد آنها را افزايش مي‌دهند- مقابله كرده‌ايد؟ بايد گفت برخورد با اين افراد كاملا درست بوده چراكه اگر كسي شمشير كشيد روي نظام بايد با آن مقابله كرد. شعار اسلام فقط رحماني نيست، اشداء علي الكفار هم شعار اسلام است. سيدعلي خميني گفت البته نه من نه هيچ كس ديگر مدعي اين نيستيم كه نيروهاي انقلابي صددرصد درست عمل كرده‌اند و هيچ مورد ظلمي وجود ندارد؛ در همه نظام‌هاي دنيا هيچ كس مدعي نيست كه همه احكام صددرصد مطابق واقع است اما اينكه در اصل مقابله با اينها شبهه كنيم و پشيمان باشيم ابدا درست نيست.

نوه گرامي امام حذف اعتقادي و ترور شخصيت را مرحله سوم مقابله با انقلاب مردمي ملت ايران برشمرد و خاطرنشان كرد: وقتي نتوانستند شخصيت‌هاي مهم نظام را ترور كنند دست به تخريب شخصيت آنها زدند يكي را دزد، يكي را بي‌دين، يكي را جاسوس و ديگري را خائن به نظام خواندند و متاسفانه در اين زمينه هم برخي مسوولان كشور رفتار درستي از خود نشان ندادند. البته نه من نه هيچ كس ديگر منكر اين نيستيم كه نيرو‌هاي انقلابي صددرصد عمل كرده‌اند و هيچ مورد ظلمي وجود ندارد.

كسي دفاع صد درصد نمي‌كند اما اينكه در اصل مقابله با اينها شبهه كنيم و پشيمان باشيم به هيچ عنوان كوتاه نخواهيم آمد. وي با بيان اينكه امام به درستي در مقابل اين طرح شوم ايستاد و قدم‌هاي متفاوتي را براي مقابله با آن برداشت، گفت: ابتدا در ١٥ آذر ٥٨ امام فرمود؛ من به شما دوستان اكيدا اخطار مي‌كنم هر كسي عكس اينجانب را پاره كند و بسوزاند كسي حق تعرض به او را ندارد تا از من طرفداري كند. امروز درصدد هستند شما را به جان هم بيندازند و لذا مقابله به مثل از محرمات بزرگ شرعيه است.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=47278

ش.د9501021

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات