تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۹۳۸۶۲

دونالد ترامپ‌؛ نامزد نامحبوب جمهوريخواهان (بخش اول)

(روزنامه اطلاعات - 1395/04/29 - شماره 26490 - صفحه 12)

یک کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرآنلاین آخرین وضیعت انتخابات آمریکا را بررسی کرد.به دنبال اعلام حمایت رسمی اوباما از کلینتون و البته دیداری که بین اوباما و سندرز انجام شد، سرنوشت دموکرات‌ها هم تا اندازه زیادی تعیین شد. هرچند سندرز اعلام کرده تا پایان به کمپین خود ادامه خواهد داد، اما او در عین حال تایید کرد که قرار است برای بررسی راه های شکست دادن ترامپ با هیلاری به گفتگو بنشیند.

از سوی دیگر اوضاع در جبهه جمهوریخواهان پیچیده شده است و اشتباهات تمام نشدنی دونالد ترامپ، کار را برای حمایت جمهوریخواهان از میلیاردر نیویورکی دشوارتر می کند. برای بررسی آخرین وضعیت انتخابات آمریکا سایت خبرآنلاین با امیرعلی ابوالفتح به گفتگو نشسته است.این کارشناس مسائل آمریکا معتقد است سندرز چه تا آخرین لحظه بماند چه نماند هیچ تفاوتی در رای کلینتون به وجود نخواهد آمد و او پیروز این انتخابات است.

* نقش اوباما در ماجرای نامزدهای دموکرات با توجه به اینکه تا همین چند هفته پیش اصلا از هیچ کدام از نامزدها حمایت نکرده بود چیست؟

** روال انتخابات در آمریکا معمولا به این صورت است که رئیس جمهوری چه دموکرات باشد چه جمهوریخواه در مراحل ابتدایی و اواسط رقابت های درون حزبی مداخله نمی کند. چرا که اعلام موضع رئیس جمهوری در حمایت از یک نامزد می تواند تاثیر گذار باشد و فرآیند رقابت عادلانه بین نامزدها را به مخاطره بیاندازد. البته به این معنی نیست که نتوان از قبل حدس زد روسای جمهوری آمریکا عموما به کدام نامزدها نظر بیشتری دارند. همینطور که در همین انتخابات هم از ماه ها قبل می‌شد حدس زد که باراک اوباما بیش از هر نامزد دیگری در داخل حزب دموکرات به هیلاری کلینتون نزدیک تر است. اما اعلام حمایت رسمی خودش را تا زمانی که کلینتون به حد نصاب برسد اعلام نکرد تا به این موضوع متهم نشود که شانس سندرز را کاهش داده است .

* دیدار اخیر اوباما و سندرز را چگونه تحلیل می کنید؟ سندرز اعلام کرد به کمپین خود ادامه می‌دهد اما در عین حال تایید کرد که برای بررسی راه های شکست دادن ترامپ با خانم کلینتون دیدار خواهد داشت.

** زمانی که مشخص شد هیلاری کلینتون قطعا نامزد ریاست جمهوری خواهد بود درخواستی از طریق سندرز به اوباما مطرح شد. پیش از این دیدار حدس‌هایی مبنی بر اینکه شاید سندرز تلاش می‌کند که اعلام موضع اوباما را به تاخیر بیاندازد تا جایی که رقابت ها به درون کنوانسیون کشیده شود تا شاید اوضاع به گونه ای رقم بخورد که کنوانسیون از سندرز حمایت کند. اما خروجی این دیدار به گونه‌ای بود که پس از پایانش اوباما با انتشار پیام ویدئویی حمایت رسمی خود را از کلینتون اعلام کرد، شاید بتوان گفت اصلی ترین نتیجه ای که این دیدار داشت متحد کردن حزب دموکرات برای نامزد نهایی یعنی هیلاری کلینتون بود.

* آیا سندرز می تواند هوادارانش را پس از انتقاد‌های شدیدی که از کلینتون کرده بود راضی کند تا به کلینتون رای دهند؟

** سندرز حدود 10 میلیون رای حزب دموکرات را دارد و یک چهره محبوب در بین جوانان و نماد تغییرات و اصلاحات اساسی در ساختار سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آمریکا است، سران حزب دموکرات از جمله اوباما احتیاج دارند سندرز از کلینتون حمایت کند و از هوادارانش بخواهد به کلینتون رای دهد همانند اتفاقی که در سال 2008 رخ داد و کلینتون به نفع اوباما کنار رفت و بعدا پست وزیر خارجه دولت اوباما را گرفت. چه بسا همین اتفاق در مورد سندرز هم رخ دهد. اگر سندرز در رقابت ها تا پایان کنوانسیون باقی بماند می‌تواند حامیان اش را به سمت کلینتون بکشاند.

* با توجه به بالا گرفتن موضوع ترامپ و قاضی مکزیکی تبار اکثر رهبران جمهوریخواه تاکید دارند حرف های ترامپ نژادپرستانه بوده، آیا ممکن است از همین حربه استفاده کنند و در روز کنوانسیون ترامپ را کنار بگذارند و فرد دیگری مانند کروز را به عنوان نامزد نهایی معرفی کنند؟

** به لحاظ ساختار حزبی این موضوع امکان پذیر نیست اگر ترامپ در دور اول به حد نصاب رای دست پیدا نمی کرد ممکن بود در دور دوم سران حزب به او رای ندهند، ولی این اتفاق رخ نداد به طور کلی از لحاظ ساختار حزبی این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر اینکه اتفاق غیر منتظره ای رخ دهد. سران حزب دموکرات فعلا در مخمصه ای گیر کردند که چاره ای ندارند ترامپ را بپذیرند و در برخی از اظهار نظرهای ترامپ مانند همین موضوع قاضی مکزیکی تبار او را وادار به تجدید نظر و مجبورش کنند پخته تر سخنرانی کند. اما اینکه ترامپ بخواهد به این حرف‌ها عمل کند تردید وجود دارد و تا به حال هم اینکار را انجام نداده است.

ترامپ زیر آتش توپخانه جمهوریخواهان و دموکرات‌ها

باراک اوباما، هیلاری کلینتون و پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همگی طرح ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا را که توسط دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶مطرح شده بود را رد کردند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان و همچنین مقامات رسمی هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواهِ این کشور، دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را به دلیل اظهارات خود در مورد حادثه خونبار اورلاندو مورد ملامت و سرزنش قرار داده و سخنانان وی را کاملا رد کردند.

ترامپ گفته بود که باید به صورت موقتی مانع از ورود مسلمانان به خاک ایالات متحده آمریکا شد.هیلاری کلینتون رقیب اصلی ترامپ در انتخابات پیش رو نیز با بیان این جمله که «سیاست های ترامپ آمریکا را ناامن تر خواهد ساخت» وی را زیر آتش توپخانه خود قرار داد .بر اساس نظرسنجی های اخیر درباره انتخابات آمریکا، کلینتون همچنان از ترامپ جلوتر است علی رغم اینکه برنی سندرز نامزد دیگر دموکرات ها در انتخابات هنوز تسلیم نشده است و کلینتون باید برای متحد ساختن سران درون حزب تلاش بیشتری بکند .

اوباما نیز در این باره گفت: «آیا ما قصد داریم تا با تمامی مسلمانان آمریکایی رفتار متفاوتی داشته باشیم؟ آیا قصد داریم تا به دلیل دینی که آن ها دارند میانشان تبعیض قائل شویم؟» وی در ادامه سخنانش افزود که این آمریکایی نیست که ترامپ به دنبال آن است.ترامپ نیز در واکنش به این اظهارات گفت: اوباما مدعی است که دشمنان ما را می شناسد ولی او همچنان دشمنان ما را نسبت به مردم آمریکا و متحدین آن در الویت قرار می دهد.

وی طی یک بیانیه ایمیلی گفت: اگر من رئیس جمهوری شوم همواره آمریکا را در الویت اول خود قرار می دهم.ترامپ یک روز پس از حادثه اورلاندو گفته بود اوباما از من بیشترعصبانی است تا از مهاجم حادثه اولاندو، او باید خشم خود را بر سر تیرانداز آن حادثه خالی کند نه بر سر من.هیلاری کلینتون نیز سخنان ترامپ در این باره را «زننده» و «غیر محترمانه» خواند. وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده در جمع هوادارانش در پیتسبورگ اظهار داشت،حتی زمانی که اختلافات سیاسی وجود داشته باشد این ادبیات نباید متعلق به فردی باشد که به دنبال ریاست جمهوری یک کشور است.

وی ادامه داد،باید این سوال را پرسید که آیا سران حزب جمهوریخواه به پای این نامزد نهایی هم حزبشان خواهند ایستاد یا اینکه وی را در زمینه اتهام‌زنی به رئیس جمهوری آمریکا همراهی خواهند کرد.پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت باید با مسلمانان معتدل و میانه رو متحد بود و به جای اینکه مانع از ورود تمامی مسلمانان به خاک آمریکا شد باید با تروریست‌ها مبارزه کرد. وی گفت ایالات متحده باید فرایند غربالگری پناهجویانی که قصد ورود به این کشور را دارند دقیق تر انجام دهد نه اینکه به آنها آزمون مذهبی تحمیل کند. دیگر سران احزاب دموکرات و جمهوریخواه مانند سناتور رون جانسون جمهوریخواه و سخنگوی وی برایان ریزینجر، اظهارات ترامپ را اهانت آمیز و اشتباه خواندند و وی را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

در این حال،استاد علوم سیاسی خاورمیانه دانشگاه کانزاس معتقد است اغلب نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا دانش خود درمورد مسائل مربوط به سیاست خارجی را از طریق اخبار یا گروه‌های ذینفع کسب می‌کنند و از این رو اطلاعات مذکور تخصصی نیستند.«مایکل واتریچ» (Michael Wuthrich)، استاد دانشگاه کانزاس آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل باشگاه خبرنگاران تسنیم به تحلیل واکنش احتمالی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر برجام پرداخت و گفت: در طول مبارزات انتخاباتی، هیلاری کلینتون به‌وضوح از حمایت‌های خود از شرایط برجام سخن به میان آورده است.

به همین خاطر فکر می‌کنم کلینتون عزم خود را برای حمایت از آن جزم کرده است؛ البته تا زمانی که ایران نیز سهم خود را در حمایت و پشتیبانی از توافق انجام دهد. دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه آن را یک «توافق بد» برای ایالات‌متحده عنوان کرده است و اظهار کرده که به چنین توافقی تن نخواهد داد. بااین‌حال، بسیار سخت است که بتوان گفت که آیا او واقعاً این کار را انجام خواهد داد یا نه. باید به این موضوع توجه داشت که آنچه نامزدها در مبارزات می‌گویند، به‌ویژه در رابطه با سیاست خارجی، با چیزی که آنها در عمل انجام می‌دهند، ممکن است تفاوت داشته باشد.

وی در توضیح احتمال اجرایی نشدن صحبت‌های ترامپ درباره لغو توافق، افزود دو دلیل عمده وجود دارد که می‌توانیم بگوییم این امکان وجود دارد که اظهارات ترامپ به رد توافق منجر نشود. اول اینکه به‌طور طبیعی سیاست‌های حزبی، نامزد حزب مخالف را تشویق می‌کند تا مشکلاتی را با سیاست‌های حزبی که بر سر قدرت است ایجاد کند، حتی اگر این سیاست‌های اعمالی خوب باشد.

درواقع حزب مخالف به انتقاد از این سیاست‌ها می‌پردازد تا حزب رقیب با اجرای این برنامه‌های مناسب نتواند اعتباری را در مقابل آن‌ها به دست آورد.واتریچ دومین دلیل را عدم آگاهی نامزدهای ریاست جمهوری از واقعیت‌های سیاست خارجی عنوان کرد و گفت: اغلب، نامزدهای ریاست جمهوری دانش خود درباره کشورها و سیاست خارجی آن‌ها را از طریق اخبار و گروه‌های ذینفع به دست می‌آورند و نه از کارشناسان وزارت امور خارجه و یا حتی دانشمندان مرتبط با دانشگاه‌ها که زندگی خود را صرف مطالعه کشورها، مسائل آن‌ها و زمینه سیاست خارجی کرده‌اند؛ بنابراین، هنگامی‌که یک نامزد، رئیس‌جمهوری می‌شود، اولین چیزی که انجام می‌دهند این است که توسط کارشناسان سیاست خارجی نسبت به این مسائل آگاه شده و اغلب این موضوع تغییر نظر آن‌ها را به دنبال دارد. این چیزی است که معمولاً اتفاق می‌افتد.

وی پیش‌بینی قطعی در خصوص سیاست‌های احتمالی اعمالی از سوی ترامپ را غیرواقعی دانست و در خصوص شخصیت ترامپ افزود: این را هم باید در نظر داشت که ترامپ یک نامزد معمولی نیست. بااین‌حال، گفتن این موضوع که او همان کاری را انجام خواهد داد که اکثر روسای جمهوری جدید آنها انجام داده‌اند، سخت به نظر می‌رسد. همچنین باید اشاره کرد که او در حال حاضر تأکید کرده است که بیش از هرکسی تمایل دارد تا تغییرات گسترده‌ای را در جایی که احساس می‌شود، اعمال کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه کانزاس با بیان اینکه باید شاهد ادامه برجام از سوی رئیس‌جمهوری بعدی ایالات‌متحده باشیم، گفت: بنابراین، من فکر می‌کنم که هر نامزدی که بتواند به کاخ سفید راه یابد، مایل است تا توافق را ادامه دهد. حتی اگر ترامپ آن را کم‌اهمیت جلوه دهد و یا اینکه آن را بی‌سروصدا دنبال کند؛ البته تا زمانی که ایران نیز نسبت به تعهدات خودش وفادار باشد؛ اما این امکان را هم از یاد نبریم که ترامپ سعی خواهد کرد تا توافق را نادیده بگیرد، اما در این صورت باید آماده رویارویی مشکلات زیادی باشد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا نتیجه انتخابات پیش روی ایالات‌متحده می‌تواند باعث تغییر در سیاست خارجی آمریکا شود، گفت: سیاست خارجی هیلاری کلینتون بسیار شبیه نوع رئیس‌جمهوری اوباما در سیاست خارجی خواهد بود. ممکن است او متمایل باشد تا سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌تری را در رویکردش به شرایط در نظر داشته باشد، به‌خصوص اگر احساس کند که با یک گروه یا کشور رودررو شده است؛ اما نباید تصور کنیم که این تندروی‌ها باعث اعمال سیاست‌های نسنجیده‌ای از سوی او شود؛ بنابراین اظهارنظر در خصوص سیاست خارجی سیاست خارجی دونالد ترامپ سخت خواهد بود. چراکه تاکنون او سیاست واقعی را تجربه نکرده است و از طرفی هم به نظر نمی‌رسد که دانش و آگاهی کافی داشته باشد تا بتواند یک نوع جدید از سیاست خارجی را در زمان خودش بسط دهد.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی واقعی نامزدها بعد از پیروزی آنها تعیین می شود، ادامه داد: به نظر می‌رسد که ترامپ خود را به‌عنوان مذاکره‌کننده‌ای سرسخت، مانند یک غول کسب‌وکار در معامله‌ای تجاری تصور می‌کند. او همچنین صحبت‌های زیادی را در مورد استفاده از ارتش کرده است. از آنجایی‌که او دسترسی کمی به اطلاعات کارآمد در مورد کشورها و شیوه‌های تعامل در سایر نقاط جهان دارد، این باور که او می‌تواند از بسیاری از اظهارات خود دنبال کند، بسیار سخت به نظر می‌رسد.

پژوهشگر و دستیار مرکز مطالعات جهانی و بین‌المللی دانشگاه کانزاس در تحلیل تأثیر نتیجه انتخابات پیش روی ایالات‌متحده آمریکا بر منطقه خاورمیانه گفت: پیش‌بینی این موضوع سخت است چراکه در دو ریاست جمهوری گذشته، تحولات خاورمیانه توانست به‌عنوان عاملی مؤثر بر ریاست جمهوری و سیاست‌های اعمالی، بیش از سایر عوامل اثر بگذارد. واکنش‌ها نسبت به تحولات خاورمیانه، به‌طورکلی، به چارچوبی که سیاست خارجی رئیس‌جمهوری از آن فهمیده می‌شود، تبدیل‌شده است. درواقع بسیاری از سیاست خارجی واقعی جورج دبلیو بوش و باراک اوباما از واکنش‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی پدید آمد که از تحولات غیرمنتظره در آن منطقه نشات گرفت و این‌که این سیاست‌ها همان سیاست‌هایی نبودند که آنها در طول نامزدی آن را پیش‌بینی یا در نظر گرفته بودند.

او واکنش کشورهای اروپایی را در صورت پیروزی ترامپ بیشتر متوجه شخصیت او دانست و افزود: فکر می‌کنم واکنش کشورهای اروپایی بیشتر متوجه دونالد ترامپ و شخصیت او باشد تا اینکه بر این واقعیت که او جمهوریخواه است. در صورت ریاست‌جمهوری شخصی مانند ترامپ، بعید به نظر می‌رسد که روابط ایالات‌متحده با کشورهای اروپایی، رهبران یا توده‌های مردم استحکام بیشتری یابد. هرچند ممکن است که جامعه اروپایی و نخبگان آن‌ها به تمسخر ترامپ بپردازند؛ اما باید این را دانست که روابط رسمی بین کشورهای اروپایی و ایالات‌متحده تقریباً به‌طور قاطع از سوی هر دو طرف ادامه خواهد یافت.

از طرفی،نامزد نهایی جمهوری‌خواهان آمریکایی در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا، پیشینه‌ای سرشار از بساز و بفروشی، خرید و تأسیس هتل، قمارخانه و کازینو، و ازدواج با زنان مدل دارد .به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، پیش از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیشتر به عنوان یک میلیاردر فعال در حوزه املاک و مستغلات و یک شخصیت تلویزیونی، شهره بود، کسی که ثروتش در سال‌های اخیر براساس برخی تخمین‌ها به حدود 4.5 میلیارد دلار رسیده بود. در اینجا نگاهی به زندگی و زمانه وی می‌اندازیم.

سال‌های آغازین ترامپ

دونالد جان ترامپ، فرزند چهارم از پنج فرزند «فردریک جونیور ترامپ» و «مری مک‌لئود» در 14 ژوئن سال 1946 در محله کوئینز نیویورک متولد شد. وی از نظر مذهبی عضو فرقه پرسبیتری از مذهب پروتستان مسیحی است. خواهران و برداران وی فِرد جونیور، رابرت، ماریان و الیزابت نام داشتند.پدرش (1905 تا 1909) یک بساز و بفروش بود که در زمینه ساخت و مدیریت آپارتمان‌های مناسب برای طبقات متوسط جامعه در محله‌های کوئینز، استیتن‌آیلند و بروکلین شهر نیویورک فعالیت می‌کرد. اما مادرش یک زن خانه‌دار بود و مراقبت از کودکان را برعهده داشت.

جالب است بدانیم که پدربزرگ ترامپ، (1869 تا 1918)با نام «فردریک ترامپ» اصالتی آلمانی داشت. وی سه فرزند به نام الیزابت، فرد (فردریک جونیور) و جان داشت. فردریکِ پدربزرگ، زمانی که مجرد بود و در آمریکا به سر می‌برد در زمینه هتل‌داری و رستوران‌داری فعالیت می‌کرد. وی پس از چندی به آلمان بازگشت، در آنجا ازدواج کرد و مجددا به ایالات متحده برگشت.اکثر زندگی‌نامه‌های موجود از ترامپ، وی را در دوران نوجوانی، فردی پرانرژی و سرزنده توصیف کرده‌اند.

وی دوران ابتدایی تحصیل خود را در مدرسه کِو فارست«Kew Forest» در ناحیه فارست «Forest» نیویورک گذراند. اما والدین ترامپ، او را در 13 سالگی به آکادمی نظامی نیویورک«New York Military Academy» فرستادند، با این امید که نظم و ترتیب این مدرسه بتواند انرژی ترامپ را در مسیر درستی هدایت کند.گفته می‌شود که ترامپ طی سال‌های تحصیل در دبیرستان، تابستان‌ها برای شرکت پدرش و در محل کارگاه ساخت و ساز کار می‌کرده است.دونالد جوان که در سال 1964 دیپلم خود را گرفته بود، وارد دانشگاه فوردهام شد، اما پس از دو سال با تغییر دانشگاه محل تحصیل خود وارد دانشکده امور مالی وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا و در سال 1968 در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد دانش‌‌آموخته شد.ترامپ پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، وارد کسب و کار خانوادگی می‌شود.

در این دوران وی با متقاعد کردن پدرش برای گرفتن وام‌های جدید توانست بنیه مالی شرکت تحت مدیریت پدرش را تقویت کند. با این حال، رقابت‌ها در منطقه‌ای که این شرکت فعالیت می‌کرد بسیار زیاد و حاشیه سود اندک بود .در سال 1971، پس از گذشت دو سال دانش‌آموختگی از دانشگاه، مدیریت شرکت پدرش به نام«Elizabeth Trump & Son» را برعهده گرفته و نام آن را به «The Trump Organization» تغییر داد .

در سال 1974، ترامپ یکی از هتل‌های شرکت‌ پن سانترال«Penn Central» به نام کومودور«Commodore» را که غیرسودآور اما در محلی بسیار عالی و در نزدیکی ایستگاه بزرگ مرکزی شهر نیویورک واقع شده بود، خریداری کرد. یکسال بعد، وی قرارداد مشارکتی را با شرکت هتل‌های هیات«Hyatt» امضا کرد، شرکتی که در آن زمان فاقد یک هتل بزرگ در مرکز شهر نیویورک بود. سپس طی یک قرارداد پیچیده با مسئولان شهری که به معافیت 40 ساله این هتل از پرداخت مالیات منتهی شد، عمارت هتل به طور کامل بازسازی شده و به نام گراند هیات«Grand Hyatt» نامگذاری شد. این هتل پس از بازسازی مشتریان زیادی را جذب کرد و به یک نمونه از موفقیت اقتصادی تبدیل شد و ترامپ را به یکی از مشهورترین افراد فعال در عرصه ساخت و ساز نیویورک تبدیل کرد.

مدتی بعد، زمانی که شرکت راه‌آهن مرکزی پنسیلوانیا دچار ورشکستگی شد، ترامپ توانست اختیار فروش محوطه وسیع این شرکت در غرب منهتن را به دست آورد. در واقع پس از ورشکستی این شرکت، یک طرح پیشنهادی برای ساخت مجتمع‌های آپارتمانی در این محوطه به علت فضای نامناسب اقتصادی کنار گذاشته شد. در مقابل ترامپ طرح ساخت مرکز همایش‌ها و نمایشگاه شهر را در این زمین ارائه کرد، طرحی که مقامات شهری آن را پسندیده و در سال 1978 ساخت آن را تصویب کردند.

در آن زمان ترامپ پیشنهاد داد که در مقابل پرداخت مبلغی، این مرکز همایش و نمایشگاه به نام خانواده‌اش نامگذاری شود، اما این پیشنهاد وی رد و این مرکز همایش و نمایشگاه نهایتا به نام سناتور جیکوب یاویتز نامگذاری شد.در سال 1979، ترامپ یک قطعه زمین را در خیابان پنجم نیویورک اجاره کرد تا از آن برای ساخت یک مجتمع آپارتمانی به قیمت 200 میلیون دلار استفاده کند. این مجمتع برجِ ترامپ«Trump Tower» نامگذاری و در نهایت در سال 1982 افتتاح شد.

این ساختمان 58 طبقه، دارای یک سالن 6 طبقه است که آبشاری 24 متری در آن جریان دارد. این عمارت لوکس باعث جذب فروشگاه‌های مشهور، همچنین هنرپیشگان و افراد معروف و محبوب شد و شهرت ترامپ را به سراسر کشور گستراند.          ادامه دارد...

http://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2016\07\07-18\20-31-43.htm&storytitle=%CF%E6%E4%C7%E1%CF%20%CA%D1%C7%E3%81%9D%BA%20%E4%C7%E3%D2%CF%20%E4%C7%E3%CD%C8%E6%C8%20%CC%E3%E5%E6%D1%ED%CE%E6%C7%E5%C7%E4

ش.د9501371

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات