تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۳۸۹۵

علت غیبت شاه عربستان و بحرین در نشست اتحادیه عرب

علت غیبت شاه سعودی در بیست و هفتمین دوره کنفرانس سران عرب در نواکشوت پایتخت موریتانی فاش شد.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از پادشاهان و امرای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ماندن در "مغرب" را به شرکت در بیست و هفتمین دوره کنفرانس سران عرب در "نواکشوت" پایتخت "موریتانی" ترجیح دادند ،از این اشخاص می توان به ملک "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان سعودی و شیخ "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین اشاره کرد. 
پایگاه اینترنتی "هسپرس" گزارش کرد، پادشاه عربستان چند روز پس از عید فطر عروس دار شد و با پسرش جانشین ولیعهد و شماری از اعضای خاندان سلطنتی به مغرب رفته بود تا این که روز سه شنبه پادشاه بحرین به وی پیوست و با ملک سلمان دیدار کرد.
برخی از منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که شیخ "صباح الاحمد جابر الصباح" امیر کویت، قصد ندارد پس از شرکت در نشست افتتاحیه کنفرانس سران عرب در نواکشوت بماند بلکه به یکی از شهرهای مغرب خواهد رفت.
شیخ "تمیم بن حمد" امیر قطر نیز پس از پایان کنفرانس سران عرب در نواکشوت، اقدامی مشابه انجام می دهد.
برخی از کارشناسان معتقدند علت سفر سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر و امارات به مغرب شرکت در جشن ازدواج فرزند ملک سلمان در شهر "طنجه" است اما منابع دیگر با رد این نظر، علت آن را تمایل سران مزبور به گذراندن تعطیلات تابستانی در این کشور می دانند.
علت دیگر، مشکل اسکان در هتل های موریتانی بود که دغدغه ای برای شماری از سران عرب می باشد.
برخی از آنان ترجیح دادند در هتل های مغرب سکنی گزینند مانند هیات لبنان به ریاست "تمام سلام" نخست وزیر لبنان که ترجیح داد به دلایلی مانند محیط زیست و بهداشتی پس از کنفرانس سران عرب در نواکشوت نماند. 
مخالفت هیات های عربی شرکت کننده در کنفرانس سران عرب با اقامت در هتل های نواکشوت باعث خشم فعالان موریتانیایی شد که چنین رفتاری را غیر قابل قبول دانستند.
آنان با تمسخر نبود وحدت میان احزاب لبنانی برای انتخاب رییس جمهوری از تصمیم هیات لبنانی برای نماندن در موریتانی و رفتن به مغرب انتقاد کردند.  
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات