صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۴۲۹۴

حیات و ممات هویت انقلابی

«ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ماست و این مسئله جای هیچ‌گونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.»
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را سنگری بسیار مهم و حساس و چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: «ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ماست و این مسئله جای هیچ‌گونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.»
این اصل راهبردی افزون بر نهادهای امنیتی که در کلام امام خامنه‌ای پوسته‌ سخت نظامند و به هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر باشند، باید در رأس سیاست‌ها و برنامه‌های همه نهادها و ارگان‌های کشور باشد. در واقع، حفظ و تقویت این خط فاصل حکم «حیات و ممات» هویت و گفتمان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد و تأکید رهبری فرزانه انقلاب نسبت به حفظ آن از سوی نهادهای امنیتی، نظیر وزارت اطلاعات از باب احصا تمثیل بوده و وظیفه دیگر نهادها و سازمان‌ها را نفی نمی‌کند.
در همین راستا، رفتارشناسی آمریکایی‌ها نشان می‌دهد، آنها در اراده باطل خود جدی‌تر از برخی بخش‌ها و مسئولان ما در موضع حق خود هستند. برای نمونه، متن گزارش سالیانه پنتاگون درباره توان نظامی ایران که دیروز نسخه خلاصه و غیرطبقه‌بندی شده آن منتشر شد، به دنبال ارائه تصویری خاص از ایران، به ویژه در دو حوزه موشکی و سایبری است. آنها با هدف تقویت خطوط فاصل خودشان با انقلاب و نظام اسلامی، در گزارش خود با تأکید ویژه روی توان موشکی می‌نویسند: «ایران ذخیره قابل توجهی از موشک‌هایی دارد که قادرند سراسر منطقه، از جمله پایگاه‌های نظامی ایالات متحده و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را هدف قرار دهند.»
متهم‌سازی سپاه به حمایت از تروریسم در راستای تضعیف بازوی توانمند نظام اسلامی بند دیگری از این گزارش مغرضانه و تحریک‌آمیز است. این در حالی است که آمریکایی‌ها با سیاست‌های مداخله‌گر خود امنیت و آسایش ملت‌ها و دولت‌ها را در جهان به خطر انداخته است و اگر ایران هم به سمت تقویت توان نظامی و فناوری ارتباطات و سایبری حرکت کرده، افزون بر ضرورت ایجاد بازدارندگی، بخشی از آن معلول همین سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها بوده است.  
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات