صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۲۹۸

اخبار کوتاه

«رابرت فیسک» تحلیلگر مسائل خاورمیانه روزنامه «ایندیپندنت» بهبود روابط روسیه و ترکیه را به ضرر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آنها دانست. وی با اشاره به رفتار هوشمندانه روسیه و ایران در قبال آنکارا، این گفته اردوغان که «بدون همکاری روسیه امکان حلّ بحران سوریه وجود ندارد» را نتیجه همین عملکرد هوشمندانه و تغییر موازنه در منطقه خواند و تأکید کرد: «وقتی اردوغان می‌تواند هواپیمای روسیه را ساقط کرده و بعد پوتین را «دوست» بخواند، چرا نتواند همین کار را با بشار اسد کند؟»
شورای پناهجویان نروژ در گزارشی از آسیب‌های وارد شده به مردم یمن اعلام کرد: ۲۱ میلیون نفر از مردم این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز مبرم دارند. تقریباً سه میلیون یمنی مجبور به ترک خانه و کاشانه‎شان شده‌اند و بیش از دو میلیون نفر همچنان آواره هستند؛ حدود ۲۰ میلیون یمنی هم از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محرومند.
حسین مرعشی، عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی، با تأیید تلویحی خبر استعفای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از حزب کارگزاران سازندگی، از حضور محسن هاشمی به جای وی در حزب کارگزاران خبر داد و درباره علت این جابه‌جایی گفت: آقای جهانگیری به دلیل مسئولیتی که در دولت دارند، علاقه‌مند بودند دیگر عضو شورای حزب نباشند.
گروه ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرد: در دو ماه ژوئن و ژوئیه سال جاری ۱۰ هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند. این سازمان شمار کل کشته‌های درگیری‌ها در سوریه را تاکنون ۲۹۰ هزار نفر اعلام کرده است. گفتنی است، بر اساس این آمار ۸۴ هزار و ۴۷۲ نفر از این قربانیان غیرنظامی بوده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر کودک هستند.
در تازه‌ترین نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان‌بی‌سی» و مؤسسه پژوهشی «سروی مانکی» شهروندان آمریکایی در پاسخ به این پرسش که اگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا همین امروز برگزار می‌شد، به کدام نامزد رأی می‌دادید، ۵۱ درصد هیلاری کلینتون را انتخاب و ۴۱ درصد دونالد ترامپ را برگزیدند تا اختلاف نمایندگان دو حزب آمریکا به ۱۰ درصد برسد.
احمد دوست‌حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی درباره میزان دریافتی خود نیز اظهار داشت: هنوز حقوق بنده در صندوق توسعه ملی تعیین نشده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات