سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۹۴۷۰۵

برجام آمریکا را از بن بست نجات داد

به برجام تصویب شده در شورای امنیت ملی کشورمان ویامجلس انتقاد وارد است؛ برجامی که در مجلس تصویب شده از برجام شورای امنیت ملی بهتر است اما اشکالاتی نیز دارد. ایرادش در این است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به آن 7 بند اضافه کرده است. اگر خوب بود و اشکالی نداشت دیگر لازم نبود رهبری چیزی به آن اضافه کند. بنابراین برجام مورد قبول ما برجامی است که حضرت آقا آن رابصورت مشروط تایید کرده است.
پایگاه بصیرت / گزارش:مجتبی محمدی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:برجام مورد قبول ما برجامی است که حضرت آقا آن رابا شرایطی تایید کرده است.
به گزارش خبرنگار بصیرت؛سردار سرلشکر محسن رضایی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت؛اگر شرایط رعایت نشود ویا آمریکائی ها به تعهدات خود عمل نکنند برجام از تعهدات ها کنار گذاشته خواهد شد.
 سپاه در انقلاب اسلامی شبیه به یک معجزه است. به تعبیر رهبر انقلاب باید این معجزه را به مردم معرفی کرد. شهید باقری و باکری و امثالهم معجزه انقلابند و باید معرفی شوند. این رسالت بر دوش پاسداران جوان بیشتر از هرکسی سنگینی می کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از انقلاب افرادی مانند مهدی بازرگان به مردم گفتند که به خانه هایشان برگردند و ما کشور را اداره خواهیم کرد. ولی تفکر دیگری به نام دفاع از انقلاب وجود داشت که در مقابل این تفکر ایستادگی کرد و قشرهای مختلف مردم هسته های اولیه سپاه را به صورت خودجوش تشکیل دادند.
فرمانده اسبق سپاه پاسدارن گفت: به محض اینکه سپاه جوانه زد بحران های مختلف را تجربه کرد از ترورهای مختلف تا ناآرامی های داخلی و جنگ خارجی. سپاه به مانند درختی است که از دل سنگ بیرون آمد،در سختی ها رشد کرد وبهمین دلیل شکست ناپذیر شده است.
وی با اشاره به شرایط منطقه ای و تشکیل گروههای خودجوش مردمی برای مقابله با جبهه سعودی – صهیونیستی تکفیریها هم گفت: دفاع وطنی و حشدالشعبی و حزب الله نیز طبق الگو سپاه متولد شده اند.
سردار سرلشکر محسن رضایی افزود:سپاه همیشه باید با دو بال پرواز کند. یک بال عقلانیت و برنامه ریزی و... و دوم معنویت است. معنویت از نماز شروع می شود تا ولایت و برادری امتداد می یابد. بستر ولایت برادری است. رودخانه معنوی سپاه بسیار مهم است. در زمان جنگ اگر یک نفر به شهادت می رسید بقیه همرزمان آن شهید برگه های مرخصی را پاره می کردند و در جبهه ها می ماندند و این همان برادری بود. امام (ره) نیز بارها بر انس به خدا وانس بین هم تاکید داشتند. امروزه مکتب آموزشی و جهادی سپاه برکات زیادی هم در داخل و بیرون از کشور داشته است. نگاه به تحولات منطقه و اروپا و ناآرامی ها شاهد این مدعا است. این امنیت و اقتدار از برکات خون شهداء ماست. امانتداری میراث شهداء کار بزرگی است.
سردار رضایی افزود؛ 16 سال فرمانده سپاه بودم که 8سال آن در زمان امام(ره) و 8 سال دیگر آن در زمان حضرت آقا بود. در زمان مقام معظم رهبری 3 سال بود که استعفاء را مطرح کرده بودم. حضرت آقا فرمودند که صبر کنم و در فرصت مناسب به شما اطلاع خواهم داد. سال 76 بود که در جلسه ای با مقام معظم رهبری پس از یک ساعت و 45 دقیقه به این نتیجه رسیدند و فرمودند که بنده قانع شده ام که در فرماندهی نباشید اما یک شرط دارد و آن این است که ما کسی را جای شما پیدا کنیم. و ادامه دادند که این موضوع از 2هفته تا 2سال طول می کشد.پس از دو ماه بعد سرلشکر رحیم صفوی انتخاب شدند و حضرت آقا به ما فرمودند که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شوم. این اصل موضوع بود و شایعات در این مورد را رد می کنم؛ یکی از این شایعات این بود که حضرت آقا اصرار زیادی داشتند که آقای رضایی بماند اما ایشان برخلاف حرف آقا عمل کردند
 محسن رضایی در ادامه گفت: به برجام تصویب شده در شورای امنیت ملی کشورمان ویامجلس انتقاد وارد است؛ برجامی که در مجلس تصویب شده از برجام شورای امنیت ملی بهتر است اما اشکالاتی نیز دارد. ایرادش در این است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به آن 7 بند اضافه کرده است. اگر خوب بود و اشکالی نداشت دیگر لازم نبود رهبری چیزی به آن اضافه کند. بنابراین برجام مورد قبول ما برجامی است که حضرت آقا آن رابصورت مشروط تایید کرده است.
اگرکسانی به عملکرد رهبر انقلاب در طول مذاکرات برجام انتقادی وارد کنند ولایی نیستند.
البته برجام آمریکارا از یک بن بست بزرگ نجات داد.آنها بین یک جنگ مفتضحانه و عقب نشینی بدون جنگ گیر کرده بودند مذاکرات برجام آنها را از این بن بست بیرون آورد .هرچند که اعلام می شودقدرت های بین المللی غنی سازی و هسته ای بودن  ایران را  امضاء کرده اند اما آنچه که فعلا قابل نقد است عدم اجرای تعهدات آمریکاست ویا نقض برجام می باشد که دولتمردان ما باید به تشکیل پرونده های مربوط در کمسیون شورای امنیت سازمان ملل فشار بر آمریکا را افزایش دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات