صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۳۹۸

خلاف مصلحت

با وجود آنکه زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مانده، در حال انتخاباتی کردن فضای کشور هستند، هاشمی رفسنجانی نیز زودتر از آنچه تصور می‌شد به مباحث انتخاباتی ورود کرد!
یادداشت: در حالی که برخی از سیاسیون با سفر‌های غیرضرور و گاه شائبه‌برانگیز تحت عناوین مختلف، با وجود آنکه زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مانده، در حال انتخاباتی کردن فضای کشور هستند، هاشمی رفسنجانی نیز زودتر از آنچه تصور می‌شد به مباحث انتخاباتی ورود کرد! وی که در مراسم سی‌وسومین اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور سخن می‌گفت، به حمایت تمام‌قد از برجام و آنچه دستاوردهای برجام می‌دانست، پرداخت و هشت ساله شدن دولت روحانی را راهی برای ادامه و تکمیل آنچه او پیشرفت می‌داند، دانست. وی که پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم درباره تأثیر تحریم‌ها می‌گفت، «به هر حال در توليد نبايد وضع كشور اين‌گونه باشد. اين موضوع ربطي به تحريم‌ها ندارد و اين از جمله اموراتي است كه مديرها بايد پاسخگو باشند. تحريم چه تأثيري مي‌خواهد روي كشاورزي بگذارد؟ شايد بگويند واردات سم و كود كم شده است، ولي اين حرف زيبنده ايران نيست»، این بار گفت: «اگر تحریم‌ها نبود امروز در اوج پیشرفت و توسعه قرار داشتیم؛ اما آن تحریم‌ها به ما در آن هشت سال صدمه زد؛ هر چند که عده‌ای این تحریم‌ها را نعمت می‌دانند. از کارهای بسیار ارزشمند دولت روحانی این بود که تحریم‌های طولانی، خطرناک و واقعاً کشنده را از جلوی پای ما برداشت؛ اما برخی چشم‌های خود را می‌بندند و دهان خود را باز می‌‌کنند و می‌گویند که برجام سمّ مهلک است.»
فارغ از اینکه این سخنان چقدر صحّت دارد و قرابت و همخوانی این گفته‌ها با اظهارات رئیس بانک مرکزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی و سیاسی و حتی شخص رئیس‌جمهور که از بدعهدی‌های طرف مقابل، سنگ‌اندازی‌ها، خلف وعده‌ها و نتایج تقریباً هیچ برجام سخن به میان آورده‌اند، چه اندازه است، این نکته اهمیت دارد که انتخاباتی کردن فضا، آن هم ماه‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری خلاف مصلحت بوده و به گفته رهبر معظم انقلاب که بارها بر آن تأکید کردند، به کشور و روند حرکت دستگاه‌های مختلف ضربه می‌زند، حال این اقدام از سوی هر جناح، شخص یا هر یک از مسئولان کشور باشد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات