صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۴۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 16 شهریور

طی یک نظرسنجی، حدود ۹۰ درصد از کارکنان و مدیران صنعت نفت خواستار استعفا، برکناری یا استیضاح زنگنه، وزیر نفت دولت یازدهم شدند. بر اساس این نظرسنجی که پایگاه خبری «نفت‌نیوز» و به دو روش تشریحی و دادن رأی برگزار کرد، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۸۴ رأی داده شده، ۱۲ هزار و ۴۰ مورد (۹۶/۸۹ درصد)، خواستار استیضاح وزیر نفت شدند و یک‌هزار و ۳۴۴ مورد (۰۴/۱۰ درصد) با ادامه فعالیت مهندس زنگنه موافق بودند.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: چالش بیکاری یکی از مسائل و دغدغه‌های اصلی کشور است که اگر برای حلّ این مشکل اقدام نشود، تبعات سیاسی،‌ اجتماعی و امنیتی برای کشور ایجاد می‌کند. جهانگیری با اشاره به وجود ۹۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی جویای کار در سال جاری، گفت: این میزان افراد فارغ‌التحصیل جویای کار در کنار انباشت بیکاری سال‌های گذشته موضوعی جدی است که باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.
پس از گذشت حدود یک ماه از مرخصی مهدی هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی تاکنون به زندان بازنگشته است. همچنین گفته می‌شود، در طول این مرخصی طولانی‌مدت، وی در ساعات خلوت در برخی رستوران‌های تهران حضور داشته و به مسافرت هم رفته است. در عین حال، جلساتی با وی برگزار شده که از محتوای این جلسات اطلاعی در دست نیست.
«رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی اختتامیه نشست گروه ۲۰ در چین، با بیان اینکه عملیات ضد تروریستی ترکیه در سوریه ادامه خواهد داشت، گفت: پیشنهاد ایجاد منطقه امن در شمال و پرواز ممنوع بر فراز سوریه را به «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه ارائه داده است.
یک روزنامه چاپ لندن به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: توافق‌هایی در داخل حماس برای انتصاب «اسماعیل هنیه» به جای «خالد مشعل» به سِمت ریاست دفتر سیاسی حماس شده است. هنیه در تلاش است به‌زودی به منظور برعهده گرفتن منصب یادشده با خانواده‌اش مقیم قطر شود.
بر اساس خبرهای منتشر شده، روسیه و عربستان سعودی قصد دارند در تلاشی مشترک جلوی ادامه کاهش قیمت نفت را بگیرند. دو کشور در جریان نشست گروه ۲۰ تصمیم گرفته‌اند کارگروهی برای همکاری با یکدیگر ایجاد کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات