صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۹۵۲۴۵

اخبار کوتاه 23 شهریور

«آوی دیختر» رئیس کمیته امور نظامی و بین‌الملل پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آمریکا، اروپا و روسیه به ایران به چشم عامل ثبات‌ در منطقه نگاه می‌کنند. دیختر که ریاست دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی (شاباک) را نیز در کارنامه خود دارد، در همایش امنیتی در هرتزلیا با اشتباه خواندن نگرش آمریکا، اروپا و روسیه به ایران، گفت: «چگونه ممکن است کسی این تفکر که ایران خود مشکل است، به این نحوه نگرش که ایران راه‌حل است، برسد؟»
وزارت اطلاع‌رسانی عربستان سعودی شبکه تلویزیونی به نام حج به زبان فارسی راه‌اندازی کرد و این در حالی است که سعودی‌ها امسال از حضور ایرانی‌ها در حج تمتّع جلوگیری کردند. به گزارش پایگاه مصری «مانشیت»، عادل الطریفی، وزیر اطلاع‌رسانی عربستان سعودی گفت: برنامه‌های این شبکه تلویزیونی ۲۴ ساعته و از طریق ماهواره‌های نایل‌ست، عرب‌ست، هاتبرد و یاه‌ست پخش می‌شود.
سیدحسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستمزد کارگران از سال ۸۴ تاکنون ۶۷ درصد قدرت خریدش را از دست داده است؛ یعنی یک‌هزار تومانی که نیروی کار به دست می‌آورد، به اندازه ۳۰۰ تومان سال ۸۴ قدرت خرید ندارد و این اشتباه دولتمردان در تنظیم اقتصاد کلان کشور بوده است که امروزه جبران آن، کار بسیار مشکلی است.
«دیوید نارتکر» فرمانده گروهی از نظامیان آمریکایی که چند ماه پیش در جریان رویارویی با نیروهای ایرانی در نزدیکی جزیره «فارسی»، بازداشت شدند و پس از بازداشت نیروهایش در خلیج فارس مجبور به عذرخواهی از ایران شد، گفت: «ما نمی‌توانیم به سمت ایرانی‌ها تیراندازی کنیم. فقط اگر آنها به سمت ما تیراندازی کنند، می‌توانیم در پاسخ شلیک کنیم.»
شنیده شده است، در دوره پسابرجام رستوران‌های اروپایی و دیگر رستوران‌های خارجی در حال ایجاد جای پایی برای خود در بازار ایران هستند و گویا توانسته‌اند بسیاری از ایرانیان را که به چشیدن غذاهای متنوع علاقه‌مند هستند، به سوی خود جذب کنند.
در حالی مرکز آمار معتقد است، فقط دو میلیون و ۷۲۹ هزار نفر در کشور بیکار هستند که آمار ارائه‌شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، مقامات دولتی و بخش خصوصی کاملاً متفاوت است و از بیکاری پنج تا هفت میلیونی خبر می‌دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات