تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۸۳

بزرگترین آزمایش هسته ‌ای کره شمالی

دولت کره شمالی امروز جمعه به طور رسمی تایید کرد که پنجمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است.
 به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دولت کره شمالی اعلام کرد: پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی تاکید می کند که این کشور توانایی سوار کردن کلاهک هسته ای روی موشک را دارد.
خبرگزاری کره شمالی نوشت: این آزمایش هسته ای در نهایت ساختار و شاخص های ویژه کلاهکی هسته ای را - که به گونه ای آماده شده که می توان آن را روی موشک های بالستیک راهبردی سوار کرد- تایید نمود.
این خبرگزاری افزود: این آزمایش بی شک فناوری کره شمالی را برای قرار دادن کلاهک های هسته ای روی موشک های بالستیک ارتقا داد.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ماه مارس گذشته اعلام کرد که کشورش موفق به کوچک سازی یک کلاهک هسته ای حرارتی شده است که می توان آن را روی یک موشک بالستیک سوار کرد. کارشناسان درباره این گفته رهبر کره شمالی ابراز شک و تردید کردند.
به دنبال وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۵.۳ درجه در مقیاس ریشتر در کره شمالی، برخی کشورها از احتمال وقوع آزمایش هسته ای جدید از سوی پیونگ یانگ خبر داده بودند.
کره جنوبی اعلام کرد که این آزمایش هسته ای، قویترین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ بوده است.
از سوی دیگر به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی ایجاد حالت هشدار پس از آزمایش هسته ای کره شمالی و اظهارات یک مقام فدرال در باره بالا رفتن نرخ سود در آمریکا، همه شاخص های اصلی وال استریت با کاهش مواجه شدند.
به نوشته روسیا الیوم، در ساعت 15:23 روز جمعه به وقت گرینویچ، شاخص "داو جونز" با 192.3 واحد کاهش، معادل 1.04 درصد افت را تجربه کرد. همچنین شاخص "استاندارد اند پورز" هم با 25.17 واحد کاهش، برابر با 1.15 درصد افت داشت.
"نزدک" هم با 59.91 واحد کاهش، افت 1.14 درصدی را شاهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات