در میان اخبار متعدد و دلسردهکننده که نشان میدهد برخی از مدیران که بعضاً نیز سکاندار مجموعههای تأثیرگذار [...]
یادداشت: در میان
اخبار متعدد و دلسردهکننده که نشان میدهد برخی از مدیران که بعضاً نیز
سکاندار مجموعههای تأثیرگذار و مهم اقتصادی کشور هستند، با وجود تأکیدات
شعارگونهشان بر موضوع تکیه بر توان داخلی و اجرایی کردن سیاستهای کلان
اقتصاد مقاومتی، در عمل التزام و اعتقادی به این مسئله ندارند؛ خبری از یک
دستور تحسینبرانگیز در راستای اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی از
سوی تولیت آستان مقدس حضرت علیبنموسیالرضا(ع) در رسانهها منتشر شده است
که امیدوارکننده است. در حالی که حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی پیش از این
اعلام کرده بود همت و قصد این مجموعه، عملیاتیسازی مسئله اقتصاد مقاومتی و
تبدیل آستان قدس به نمونهای موفق از تحقق این سیاست راهبردی است؛ حالا
محمدامین توکلیزاده، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی پس از حضور در
نمایشگاه «مهر درخشان» اولین نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده ایرانی که در
مرکز نمایشگاهها و همایشهای آستان قدس رضوی و در راستای ترویج فرهنگ
ایرانی ـ اسلامی و عرضه کالای تولید داخل به مناسبت بازگشایی مدارس برپا
شده است، از دستور ویژه حجتالاسلام والمسلمین رئیسی برای تهیه تمام
کالاهای و اقلام مورد نیاز مجموعه آستان قدس رضوی از تولیدات ایرانی خبر
داد و تأکید کرد: «با توجه به پیشرفت کشور در عرصههای مختلف و وجود
تولیدات ایرانی با کیفیت و با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب این دستور از
سوی تولیت آستان قدس ابلاغ شده و خرید کالای خارجی بهجز استثناهای اندک
ممنوع است.»
موضوعی که بار دیگر نشان میدهد، حضور مدیران انقلابی و
نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی تا چه حد میتواند در جهتگیریهای
مجموعههای عظیمی، چون این آستان مبارک اثربخش باشد و تحولاتی را به وجود
آورد که برخی مدیران تکنوکرات آنها را ناممکن، غیر عملی و گاهی حتی محال
میدانند.