صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۷۹۳

از افشای فعالیت بهائیت در یمن تا انهدام گروهک وابسته به فرقان

۱- افشای فعالیت بهائیت در پایتخت یمن
«عبدالله عبدالمجید الزندانی» استاد و کارشناس یمنی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: بهائی‌ها فعالیت خود را در پایتخت یمن افزایش داده‌اند؛ به نحوی که برخی شخصیت‌ها و سازما‌ن‌ها از آنها حمایت می‌کنند تا در مرحله بعد فعالیت‌شان را علنی کنند. وی افزود: این جریان از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۵ آغاز شد؛ زمانی که بهائی‌ها مراسمی را در صنعا برگزار کردند و الزندانی در صفحه فیس‌بوک خود به گروهی در صنعا به نام «سکولارهای حامی صلح» که با نظارت گروهی از بهائی‌ها و اسماعیلی‌ها اداره می‌شود، اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال تأسیس حزبی در راستای اعتقادات خود هستند و قصد دارند بهائیت را به منزله دین آسمانی جدید و به دور از اسلام پر از خشونت، تروریسم و داعشی‌گری و درگیری دینی معرفی کنند.
۲- مخالفت لاریجانی با تجزیه فراکسیون ولایت
یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از مخالفت لاریجانی با تجزیه فراکسیون ولایت خبر داد و گفت: رئیس مجلس معتقد بود مستقلین باید زیرمجموعه فراکسیون ولایت فعالیت کنند. عبدالله رضیان اظهار داشت: آقای لاریجانی معتقد است با توجه به وجوه مشترک فراکسیون ولایت و مستقلین بهتر است این فراکسیون زیرمجموعه فراکسیون ولایت باشد تا فراکسیون ولایت تجزیه نشود و ساختار آن بر هم نخورد. نماینده مردم قائمشهر ادامه داد: اعضای فراکسیون مستقلین زیر بار این پیشنهاد نرفتند؛ زیرا معتقدند فراکسیون مستقلین باید جدای از دو فراکسیون امید و ولایت فعالیت کند.
۳- انهدام گروهک وابسته به فرقان
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام باند تروریستی مرتبط با فرقان در سیستان و بلوچستان و دستگیری سرکرده آنها خبر داد. سردار محمد مارانی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران از متلاشی شدن چهار گروه تروریستی از ابتدای سال در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یکی از این گروه‌ها متعلق به امان‌الله رئیسی بود که اواخر ماه رمضان منهدم شد. وی افزود: در جریان درگیری با اعضای این گروهک که وابسته به فرقان بودند، چهار نفر در صحنه به هلاکت رسیدند و نُه نفر شامل خود امان‌الله رئیسی دستگیر شدند.
۴- ستایش صهیونیست‌ها از وزیر خارجه مصر
وزیر خارجه مصر که به‌تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات صهیونیست دیدار کرده بود، با تبرئه این رژیم از تروریسم، مورد تمجید صهیونیست‌ها قرار گرفت. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» ضمن ستایش از سخنان وزیر خارجه مصر، نوشت: پاسخ سامح شکری که یکی از بارزترین شخصیت‌های مصری است، به پرسش دانش‌آموزان دبیرستانی درباره تروریستی بودن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، با این تعبیر که «ارتباطی بین اسرائیل و سازمان‌های تروریستی نیست»، نشان‌دهنده تغییر مواضع دولتمردان مصر در قبال تل‌آویو است.
۵- مخالفت کمیسیون امنیت ملی با بخش نظامی برنامه ششم
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از مخالفت این کمیسیون با بخش نظامی لایحه برنامه ششم توسعه به دلیل وجود نفوذ امنیتی خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری درباره اشکالات جدّی لایحه برنامه ششم، به‌ویژه در زمینه نفوذ امنیتی، اظهار داشت: لایحه برنامه ششم اشکالات محتوایی و ساختاری زیادی دارد که یکی از موارد بسیار مهم آن، بحث ماده ۳۰ است. وی تأکید کرد: این ماده قطعاً امر مردودی است و کمیسیون امنیت ملی مخالفت خود را در این‌باره اعلام کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات