تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۵۲۶۳

مديران دورگه و مقوله نفوذ

(روزنامه رسالت – 1395/06/17 – شماره 8753 – صفحه 1)

مديران دورگه به كدام دسته از مديران گفته مي‌شود؟ مديران دو رگه در حوزه اقتصاد، مديراني هستند كه صبح، پست دولتي دارند و ظهر در يك يا چند بنگاه اقتصادي خصوصي كار مي‌كنند. آنها صبح، فروشنده و بعدازظهر خريدار يا برعکس، هستند! چرا اجراي سياست‌هاي اقتصادي اصل 44 بر زمين ماند؟ چرا خصوصي سازي يا بهتر بگوييم مردمي سازي اقتصاد كشور منتفي شد؟ چرا انقلابي كه قرار بود در حوزه اقتصاد به دليل ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 پديد آيد حتي در حد يك رفرم ساده اقتصادي جواب نداد؟

چرا مهر محرمانه يا سري بودن بر شماري از پرونده‌هاي اقتصادي خورده و شفافيتي كه علاج بسياري از دردهاي اقتصادي است به فراموشي سپرده شده است؟ چرا نهادهاي نظارتي عقيم مانده ‌اند؟ مديران دورگه در حوزه نظارت، صبح، «ناظر» و بعدازظهر، وكيل «منظور» هستند. حضور مديران دورگه در حوزه قضا فاجعه بارتر است. يك قاضي ممكن است صبح در شيفت كاري خود قاضي يك پرونده باشد و بعدازظهر وكيل يك شاكي يا متشاكي! اين پديده يعني دفن عدالت و برگزاري مجلس ترحيم براي برقراري قسط الهي. حضور مديران دورگه در حوزه تقنين هم مصيبت ديگري است. پيشرفته‌ترين نوع پديده مديران دورگه، مديران دوتابعيتي هستند. آنها صبح تابعيت ايراني دارند و بعدازظهر تابعيت يك دولت و كشوري كه به هنگام اخذ تابعيت سوگند خورده‌اند از هيچ كوششي براي تأمين منافع دولت متبوع خود فروگذاري نمي‌كنند كه مانند سربازي دور از وطن براي آنان بجنگند!

پذيرش «اف.اِي.تي.اف» در مناسبات پولي و مالي و پديده «آي.پي.سي» در قراردادهاي نفتي فقط به درد شيرين‌كاري‌هاي مديريت مديران دورگه مي خورد. شيرين‌كاري‌هايي كه تلخي و عفونت آن در عدم رعايت مصالح و منافع ملي، به تدريج خود را نشان مي‌دهد و امنيت ملي را به مخاطره مي‌اندازد. اينجاست كه تار و پود استقلال كشور به تاراج مي‌رود. از دوره قاجار تاكنون غربي‌ها يك كلمه با ما حرف حساب داشتند و مي‌گفتند؛ «بايد تحت ليسانس ما در حوزه اقتصاد، سياست، فرهنگ و... كار كنيد.» ليسانس در فرهنگ لغات، معاني گوناگوني دارد. معناي ظاهري آن همان است كه مشهور است و در لغت‌نامه دهخدا آمده است؛ «درجه عالي پس از دوره متوسطه». معاني ديگري چون گواهينامه، پروانه، تصديق، برگنامه، اجازه و امتياز رسمي هم مي‌دهد.

اما معناي ديگر آن كه در برخي از لغت نامه‌ها هم آمده است هرزگي، پيروي از هوا و هوس، بي‌ بندو باري جنسي، بي‌ لگامي، نارواگري، افسارگسيختگي و... اجازه دادن به...، گواهينامه دادن به... است. ما در دوران پهلوي و قاجار كه سياه‌ترين روزهاي تاريخ ايران به شمار مي‌روند تحت ليسانس غرب عمل كرديم. روشنفكران وابسته كه همان مديران دورگه بودند مأموريت داشتند كه تحت ليسانس غرب در همه حوزه‌ها عمل كنند. اين رويكرد در روزهاي آخر سلطنت پهلوي دوم كه تضميني براي سلطنت غرب در ايران بود، حال همه را به هم زد.

ملت ايران به رهبري مراجع عالي قدر و علما و نخبگان اصيل کشور، بر اساس احكام نوراني اسلام و قرآن قرار گذاشتند از اين مرحله عبور كنند. انقلاب اسلامي به زعامت امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي با نثار خون هزاران تن از فرزندان پاك سرشت به پاسداشت عزت و شرف ايرانيان دست رد بر سينه مديران دورگه تحت ليسانس غرب زد. اما اين جريان در داخل و خارج با حفظ زيرساخت‌هاي خود سعي كرد حيات خود را حفظ كند.

ما امروز با مقوله نفوذ روبه رو هستيم. حضرت آيت الله العظمي امام خامنه‌ اي بارها اهميت مقوله نفوذ را يادآور شده و به مسئولين بلندپايه نظام، اهتمام برخورد با آن را گوشزد كرده‌اند، اما متأسفانه غفلت از اين مهم به حفظ امنيت ملي آسيب مي‌زند. گاهي سخناني شنيده مي‌شود كه هم خطر مديران دورگه را يادآور مي‌شود و هم فريب برخي از تصميم‌گيران و تريبون‌داران دولتي را از اين پديده واتاب مي‌دهد.

امام خميني (ره) در فريادي هشدارگونه، اواخر عمر شريف خود، خطاب به ملت ايران و مسئولين نظام فرمودند: «به همه شما وصيت و سفارش مي کنم که من در ميان شما باشم يا نباشم، نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد.» البته بي ترديد اکثر مديران کشور سالم، خدوم و پاکدست هستند و خدمت به ملت را عبادت مي دانند.

آمريكايي‌ها خيلي اميدوارند كه از طريق بسط نفوذ مديران دورگه در بدنه اجرا، تقنين و قضا، پروژه براندازي نرم نظام را تا پايان سال 1404، سال پايان برنامه چشم‌ انداز جمهوري اسلامي، عملياتي كنند. آنها درست در همين سال يعني سال 2025 ميلادي مطابق نقشه راه راهبرد امنيت ملي آمريكا قرار گذاشته اند نظامي كه در ايران مستقر است «اسلامي» نباشد! اگر اسلامي بود حتماً «جمهوري» نباشد!

اگر نظامي كه در ايران مستقر باشد اسلامي نباشد حتماً مديران دورگه و دوتابعيتي از صدر تا ذيل بدنه اجرايي، تقنيني و قضائي، آن را تصرف كرده‌اند. همچنين اگر نظامي كه در ايران مستقر باشد، جمهوري نباشد، با يك حمله نظامي مختصر از خارج يا يك كودتاي كوچك در داخل، ساقط مي شود. آمريكايي‌ها تا آن روز لحظه‌شماري مي كنند تا ببينند رؤياهاي آنها چقدر دست يافتني است.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=239090

ش.د9501769

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات