صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۵۵۳۵

اخبار کوتاه 10 مهر

محمدرضا تابش، عضو فراکسیون امید، درباره خروج برخی از احزاب اصلاح‌طلب از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و همچنین اختلافات به وجود آمده در نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، گفت: برخی‌ها قائلند که شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان یا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و یا خود اعضا باید این مسیر را هدایت کنند. البته هیئتی این موضوع را بررسی و رسیدگی می‌کند تا تمام نقطه نظرات را استماع کند و به یک وفاق حداکثری برسیم.
دولت فدرال هند به دلیل حمایت از تولید داخل خود به شرکت دولتی تولیدکننده آلومینیوم (نالکو) دستور داد تا پروژه دو میلیارد دلاری برای احداث تأسیسات حرارتی تولید برق با سوخت گاز در ایران را بار دیگر بررسی کند. گفتنی است، نالکو پیش از این در حال انجام فعالیت‌های مربوط به احداث کارخانه ذوب آلومینیوم ۵۰۰ هزار تنی در ایران بود، جایی که می‌توانست گاز طبیعی را با قیمت ارزان‌تر دریافت کند.
مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کردند، لغو تحریم‌ها علیه بانک سپه و مؤسسه وابسته به این بانک در لندن بر اساس بخشی از توافق صورت‌گرفته میان واشنگتن و تهران برای آزادی زندانیان آمریکایی و انتقال ۷/۱ میلیارد دلار از پول‌های ایران به این کشور صورت گرفته است؛ اما برخی منتقدان و مقامات کنگره‌ آمریکا گفته‌اند، این اقدام دولت آمریکا نقض تعهدات کاخ سفید در قبال کنگره در زمینه توافق هسته‌ای برجام به شمار می‌رود.
احمد جمالی، مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی گفت: تاکنون نزدیک به هفت میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده و برای انتقال پول مشکلی نداریم. طی ماه‌های گذشته، سرمایه‌گذاران از طریق بانک‌های مختلف و صرافی‌ها اقدام به ورود منابع متعدد به کشور کردند. گفتنی است، بانک‌ها و صرافی‌ها عمدتاً مربوط به کشورهای آلمان، ایتالیا و امارات هستند.
یک مقام روسی که نامی از وی برده نشده، گفته است: تعدادی از هواپیماهای «سوخو ۲۴» و «سوخو ۳۴» روسیه به پایگاه «حَمیمیم» در سوریه اعزام شده‌اند. ارتش سوریه و متحدان آن با پشتیبانی هوایی روسیه، از هفته گذشته عملیات زمینی برای تصرف مناطق تحت سلطه شورشیان در حلب را آغاز کرده‌اند.
رژیم صهیونیستی بر اساس توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با آنکارا، بابت قربانیان حمله به کشتی مرمره، ۲۰ میلیون دلار به ترکیه پرداخت کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات