صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۵۷۸

اخبار و تحلیل‌ها شنبه 11 مهر ۱۳۹۵

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای یک ملت، سمّ بزرگ عبارت است از وابستگی و پادزهر این سم، عبارت است از خودآگاهی، استقلال فکری، استقلال علمی‏، روی پای خود ایستادن، خود را اداره کردن و خود را محتاج دیگران ندیدن (30/10/84)
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf


حرف روز فصل تمسّک به عزّت

ماه حماسه، شجاعت و فداکاری فرا رسید و عطر محرم در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و روستا پیچیده و نوای یا حسین(ع) طنین‌انداز شده است. احیای ارزش‌های حسین‌بن‌علی(ع) در عاشورا تنها در تشنگی و چهره زیبا و ابروی کمان خلاصه نمی‌شود؛ بلکه ارزش‌های متعالی دیگری در این حادثه که در زمین و آسمان بسیار عظیم و بزرگ است، وجود دارد که سبب ماندگاری آن شده است. هر گروه و ملتی که به این ارزش‌ها تمسّک جسته و از آن تبعیت کرده است، قدرتی یافته که توان مستکبران را به تحلیل برده است. با نگاه به برخی از جریان‌هایی که در منطقه تبعیت از امام حسین(ع) را سرلوحه خود قرار داده‌اند، درک پیام محرّم زیباتر می‌شود؛ اکنون می‌توان به عمق پیام امام(ره) رسید که فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

در حقیقت، این درس‌های واقعه عاشوراست که جوانان انصارالله با کمترین تجهیزات در مقابل سنگین‌ترین و مهیب‌ترین تجهیزات دشمن صهیونیستی- سعودی مقاومت کرده و حتی در عمق سرزمین‌های آنان وحشت ایجاد می‌کنند. این محرم و صفر است که به شیعیان فوعه و کفریا، نبل و الزهراء در سوریه قدرتی الهی می‌بخشد تا در میان تهدیدها و ترورها پنج سال بدون آب و غذای کافی و حتی با تغذیه از گیاهان در محاصره دشمن مقاومت کنند و داعش را به شهرهای خود راه ندهند. این محرم و صفر است که سبب شده مردم بحرین در طول سال‌های گذشته در مقابل اتحاد شوم عربستان و خلیفه جلاد بحرین مقاومت کنند و تسلیم تهدیدات آنها نشوند.

آنچه مسلم است، اینکه واقعه عاشورا حادثه‌ای فراموش‌شدنی برای یک عصر و زمان نبوده است؛ بلکه حادثه‌ای است که پیام‌ها، عبرت‌ها و درس‌های آن در سراسر زمان و مکان جاری و قابل قدرت بخشیدن است. از این رو، هیئت‌های عزاداری و مداحان و سخنرانان باید از این فرصت محرم و صفر استفاده کنند و به مستمعان خود پیام عزت‌بخش حماسه کربلا را انتقال دهند و نگذارند که دشمنان با به انحراف کشیدن عزاداری‌ها به اهداف خود در خاموش کردن شعله‌های عشق در جوانان نسبت به عزاداری به موفقیت دست یابند.

گزارش روز شکست سنگین

«یک منبع موثق اعلام کرد که گروه‌های تروریستی موسوم به حزب دموکراتیک کردستان ایران (PDKI) و حزب دموکراتیک کردستان (PDK) تصمیم گرفته‌اند که به مقاومت مسلّحانه علیه ایران پایان دهند و مبارزان پیشمرگه خود را از روژاوا و مرز منطقه کردستان خارج کنند» این خبر را شبکه خبری کردستان 24 عصر روز گذشته منتشر کرد و با فاصله کوتاهی به تیتر یک رسانه‌های داخلی رسید. خبری که از یک سو قرار گرفتن آن در کنار خبر برنامه ویژه مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود برای ایجاد ناامنی در مرزهای شمال غرب کشور و توقف پیروزی‌های پی‌درپی محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و... که چندین ماه پیش منتشر شده بود و از سوی دیگر توجه به اخبار متعدد رهگیری و متلاشی‌سازی گروهک‌های تروریستی در این منطقه به دست نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای امنیتی و مرزبانان غیور کشورمان نشان از شکست سنگین طرح دشمنان ملت ایران و پیروزی قاطع جمهوری اسلامی ایران دارد. موضوعی که می‌توان آن را نشانه بارز دیگری از تأثیر و اهمیت توان بالای دفاعی کشور و حضور مؤثر نیروهای نظامی مجهز، متخصص و باایمان در کشور دانست.

مسئله‌ای که بار دیگر بی‌اعتباری گفته‌های افراد و جریاناتی را که سخن از حذف نیروهای دفاعی را مطرح می‌کنند و سرمایه‌گذاری برای تقویت قدرت دفاعی کشور را غیرضرور می‌دانند، به اثبات رساند و این سؤال را در برابر افکار عمومی قرار داد که اگر نیروی‌های امنیتی و دفاعی ما در اوج اقتدار نبودند و با درایت ویژه فرمانده معظم کل قوا در اوج صلابت و آمادگی قرار نداشتند، امروز کشورمان در میان آتش و خون منطقه غرب آسیا و در میان انبوه دشمنان قسم‌خورده ملت ایران در چه شرایطی قرار داشت!

خبر ویژه بزرگ‌ترین بحران تاریخ رژیم صهیونیستی

«افرایم هالوی» رئیس پیشین موساد در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص» به انتقاد از عملکرد نخست‌وزیر این رژیم پرداخت و گفت: «نشانه‌های شورش اسرائیلی‌ها در حال بروز است و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] اکنون با بزرگ‌ترین بحران خود از زمان تأسیسش روبه‌روست. هیچ‌ دوره‌ای را به یاد نمی‌آورم که این‌طور از وجود رهبری مقتدر و قدرتمند محروم بوده باشیم.» هالوی افزود: «برخی از سیاستمداران تصور می‌کنند که اسرائیل می‌تواند تمام زمین‌ها را تحت کنترل درآورد. تصور می‌کنند که فلسطینی‌ها یا اخراج می‌شوند یا به آسمان می‌روند. یک چیز مشخص است و آن اینکه اسرائیل هیچ طرح جامعی ندارد.» این مقام سابق رژیم صهیونیستی همچنین هشدار داد، در صورتی که روند انتقال یهودیان به فلسطین اشغالی ادامه نیابد، این احتمال وجود دارد که یهودیان در فلسطین به اقلیت بدل شوند. هالوی در بخش دیگری از این مصاحبه به وضعیت گروه‌های فلسطینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حماس تضعیف شده، اما نه به واسطه روزانه 1500 حمله جنگنده‌های اسرائیلی، بلکه به دلیل اقداماتی که مصر علیه این گروه انجام داده و همچنین سرد شدن روابط تهران با این گروه. رئیس پیشین موساد گفت: با وجود این، حماس همچنان در قدرت است و تل‌آویو باید برای مقابله با خیزش فلسطینی‌ها با این گروه به توافق برسد.


اخبار

نتایج نظرسنجی از مردم تهران درباره عملکرد دولت

یک نظرسنجی انجام‌شده در تهران نشان می‌دهد، جامعه نسبت به عملی شدن وعده‌‌های اقتصادی و اجتماعی دولت یازدهم، همچنان با تردید نگاه می‌کند. بر اساس این نظرسنجی که 645 نفر از اهالی شهر تهران در آن شرکت کرده‌اند، درباره تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم، ارزیابی بیشتر افراد «خیلی ضعیف» یا «ضعیف» بوده است و 22 درصد آن را در حد «متوسط» ارزیابی کرده‌اند. سؤال دیگر این نظرسنجی پیرامون موفقیت دولت در زمینه اشتغال‌زایی و ایجاد شغل بوده که نگاه بیشتر افراد منفی بوده است؛ به گونه‌ای که نزدیک به دوسوم افراد آن را در حد «ضعیف» یا «خیلی ضعیف» عنوان کرده‌اند. مقایسه یافته‌ها با نتایج سال‌های پیش به روشنی گویای آن است که نگاه مثبت به وضعیت کشور در حد محسوس تغییر کرده است؛ به گونه‌ای که درصد مربوطه از 62 درصد به 43 درصد تنزّل کرده است و نیز درصد مربوط به کسانی که نظر به «بدتر شدن اوضاع» داشته‌اند، از 9 درصد به 21 درصد رسیده است.

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نمی‌توانند روی یک نفر توافق کنند

یک فعال سیاسی و نظریه‌پرداز اصولگرا می‌گوید، از بین گزینه‌های مطرح اصولگرا، محمدباقر قالیباف موقعیت خوبی دارد، چون شناخته‌شده‌تر و باسابقه‌تر است. امیر محبیان خود را از منتقدان سناریوی حمایت از حسن روحانی معرفی کرده و تأکید کرده است، اصولگرایان باید هویت مستقل خود را حفظ کنند؛ چون اختلافات جدی بین آنها و اصلاح‌طلبان وجود دارد و نمی‌توانند روی یک فرد و راهبرد مشترک توافق کنند. او در عین حال معتقد است، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ مرهون اختلاف اصولگرایان بود و مردم ترسیده بودند و می‌گفتند که جلیلی، احمدی‌نژاد دوم است. البته اگر سعید جلیلی نمی‌آمد، موضوع مذاکرات هسته‌ای بحث اصلی نمی‌شد و نقطه برتری روحانی هم همین موضوع بود.

افشای طرح امارات برای تجزیه یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در صفحه توئیتر خود هشدار داد، امارات افزون بر نقشی که در تجاوز به یمن بازی می‌کند، به دنبال تجزیه این کشور نیز هست. وی گفت: امارات علاوه بر دخالت مستقیم در ویران کردن یمن در طرح کثیف خود، با نظارت مستقیم بر جنوب یمن به دنبال تجزیه این کشور و اشغال جزایر آن است. چند ماه پیش عبدو جمیل المخلافی، کارشناس حوزه یمن هم به دویچه وله گفته بود، امارات به دنبال منافع خود در جنوب یمن است. او از طرح امارات برای تجزیه یمن پرده برداشته و گفته بود: امارات از تجزیه این بخش از خاک یمن استقبال می‌کند؛ اما این موضوع باید با موافقت بین‌المللی نیز همراه باشد و موافقتی از سوی جامعه بین‌المللی در زمینه تجزیه جنوب یمن وجود ندارد.

طرح ترور بشار اسد در دستور کار آمریکا

طرح ترور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مدت‌هاست در دستور کار سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ اما شرایط به گونه‌ای است که موفق به اجرای آن نشده‌اند. کشورهای محور دشمن دولت و ملت سوریه، برای رسیدن به اهداف خود تاکنون دست به هر کاری زده‌اند، اما موفق نبوده‌اند. سقف خواسته آنها سرنگونی دولت قانونی اسد است، اما بحث جدیدی که می‌تواند در نظر آمریکا باشد و قطعاً هم وجود دارد، حذف فیزیکی بشار اسد است. شبکه‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای منطقه، از جمله رژیم جعلی صهیونیستی، رژیم سعودی و ترکیه با همکاری سازمان سیا چند بار برای انجام این کار برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما موفق نشده‌اند.

اخبار کوتاه

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی مدعی شد، دولت آمریکا به منظور آزادی شهروندان آمریکایی از ایران، سه توافق محرمانه امضا کرده است. یکی از این سه توافق‌نامه آمریکا را متعهد می‌کند، از اتهام جنایی علیه ۲۱ شهروند ایرانی صرف‌نظر کرده و در مقابل ایران آمریکاییان زندانی در ایران را آزاد کند. سند دوم، آمریکا را به پرداخت فوری ۴۰۰ میلیون دلار به صورت نقد و پرداخت یک میلیارد و سیصد میلیون دلار ظرف چند هفته متعهد می‌کند. در سند سوم، آمریکا توافق کرده است از خروج دو بانک ایرانی از فهرست تحریم‌ها حمایت کند.

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند، شرکت‌های فناوری صهیونیستی در هرتزلیا سخت‌افزارهای مورد استفاده در آیفون 8 را که نسل بعدی این گوشی به شمار می‌آید، تولید کرده‌اند. اگر اخبار منتشر شده در این زمینه صحت داشته باشد، اپل در کنار شرکت‌هایی، مانند گوگل، مایکروسافت، سیسکو، کوآلکوم و گوگل به یک مؤسسه مهم فناوری مبدل می‌شود که هسته اصلی فعالیت‌های توسعه‌ای و تحقیقاتی خود را در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌ پیش از مصوبات شورای حقوق و دستمزد در تعیین سقف حقوق‌ها، در بسیاری از موارد حقوق‌های بالایی وجود داشته که البته گیرنده حقوق هیچ تخلفی انجام نداده و طبق قوانین به او داده‌اند و او هم دریافت کرده است. نه اینکه از اول آمده و شرط کرده باشد که به من چنین حقوقی داده شود؛ در این زمینه، طبق مقررات مجموعه‌ای باید برای آن فرد حقوق تعیین می‌کردند که تعیین و پرداخت کردند.

در جلسه هیئت‌رئیسه مجلس با حضور ۱۵ نفر از استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش، استیضاح‌کنندگان ایرادات خود را پیرامون دانشگاه فرهنگیان، صندوق ذخیره فرهنگیان، برخی معاونان وزیر و انتصابات در استان‌ها بیان کردند و پس از این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، مقرر شد که فعلاً اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شود.

رئیس بانک اونلو ترکیه گفت: در نظر دارد نخستین بانک ترک باشد که پس از لغو تحریم‌ها در ایران، فعالیت خود را آغاز می‌کند. محمود اونلو افزود: ما در نظر داریم طی سه تا شش ماه فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کنیم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جلیل
-
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
1
27
با سلام اگه امکانش هست اخبار روزانه هر ما را در یک فایل زیپ یا حداقل در یک صفحه بصورت لیستی قرار دهید تا برای دریافت چند شماره نیاز به جستجوی زیاد نباشه.با تشکر از زحمات پر فایده شما.اجرتون با امام حسین (ع)
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات