تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۹۵۵۶۹
عارف بر فعاليت جدي شوراي سياستگذاري تاكيد كرد

راهي جز حركت جبهه‌اي نداريم

(روزنامه اعتماد - 1395/06/31 - شماره 3630 - صفحه 6)

محمدرضا عارف، رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان و رييس فراكسيون اميد اين روزها علاوه بر مشغله‌هاي نمايندگي بايد براي انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان نيز برنامه‌ريزي كرده و مقدمات حضور انتخاباتي اصلاح‌طلبان را فراهم كند. آن‌طور كه پيش‌تر گفته مي‌شد فعاليت انتخاباتي اصلاح‌طلبان از مهرماه آغاز مي‌شود. با وجود برخي انتقادها اما جمع‌بندي اصلاح‌طلبان تداوم فعاليت شوراي عالي بود و حالا اين شورا با همراهي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از توانمندي بيشتري براي اقدمات يكپارچه برخوردار است. عارف نيز در ديدارهاي جداگانه با مجمع اصلاح‌طلبان يزد و شوراي مركزي حزب همبستگي نسبت به موضوع عملكرد شوراي عالي و تداوم ماموريت آن مواضع اميدواركننده‌اي داشت.

او ضمن دفاع تمام قد از شوراي عالي با تاكيد بر حفظ سرمايه ارزشمند اجتماعي كسب شده در دو انتخابات ۹۲ و ۹۴، گفت: يكي از دستاوردهاي ارزشمند جريان اصلاحات در انتخابات اخير تشكيل شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان بود و عده‌اي تلاش كردند اين شورا را متلاشي كنند و هر روز در رسانه‌هاي خودشان اخبار دروغي عليه اين شورا منتشر كردند اما بايد به هواداران جريان اصلاحات اين نويد را بدهم كه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با جديت به فعاليت خود ادامه خواهد داد. رييس بنياد اميد ايرانيان با بيان اينكه با تشكيل حزب فراگير فاصله زيادي داريم ودر مقطع فعلي هيچ راهي جز حركت جبهه‌اي وجود ندارد، تصريح كرد: با حفظ انسجامي كه در بين خانواده اصلاحات وجود دارد بايد برنامه‌ريزي جدي براي انتخابات شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا آغاز شود. شوراها بهترين مكان براي تجربه مردم‌سالاري ديني و واگذاري امور مردم به مردم و تربيت نيرو است و اميدوارم در انتخابات آينده زنان و جوانان بيشتري در شوراهاي اسلامي شهر و روستا حضور داشته باشند.

رييس فراكسيون اميد با اشاره به برنامه‌هاي فراكسيون متبوع خود گفت: يكي از برنامه‌هاي جدي فراكسيون اميد مبارزه با فساد است. ما معتقديم مبارزه با فساد با شعار تحقق پيدا نمي‌كند يكي از الزامات مبارزه با فساد شفاف‌سازي است و مطمئنا در دنياي امروز اطلاع‌رساني دقيق و شفاف از سوي رسانه‌هاست كه مي‌تواند مانع از بروز فسادهاي گسترده شود نه ايجاد محدوديت براي اصحاب رسانه و فيلترسايت‌هاي خبري. عارف ضمن دعوت از همه گروه‌ها و جريانات سياسي به اولويت دادن به منافع ملي و برنامه‌ريزي براي مشاركت هر چه بيشتر در رويداد انتخاباتي سال آينده اظهار اميدواري كرد كه با حضور حماسي مردم و جوانان انتخاباتي باشكوه و در شان نظام جمهوري اسلامي را در ارديبهشت سال ۹۶ داشته باشيم.

دستاورد انتخابات ۹۲

وي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري فضاي ياس و نااميدي در قبل از انتخابات ۹۲ در بين برخي نخبگان اصلاح‌طلب، گفت: دستاورد انتخابات ۹۲ از سقف انتظارات برخي اصلاح‌طلبان بالاتر بود چرا كه متاسفانه به خاطر عمليات رواني رقيب و محدوديت‌هاي ايجاد شده براي اصلاح‌طلبان، تصور پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲ براي عده‌اي از نخبگان اصلاح‌طلب سخت بود اما با نقش آفريني موثر جوانان و مردم دستاورد ارزشمندي نصيب اصلاح‌طلبان شد.

گراميداشت دفاع مقدس و دفاع از دولت دوران دفاع مقدس

او همچنين با اشاره به در پيش بودن هفته دفاع مقدس و با گراميداشت ياد و خاطره شهدا، جانبازان، ايثارگران و آزادگان سرافراز كشور گفت: پيروزي انقلاب اسلامي ايران با محوريت مردم و هدايت‌هاي امام خميني بسياري از كشورهاي منطقه و جهان را در حيرت فرو برد و براي همين از همان ماه‌هاي اول انقلاب تلاش كردند با ابزارهاي مختلف نظام جمهوري اسلامي ايران را مورد تهديد قرار دهند كه جنگ تحميلي عراق عليه ايران يكي از اقدامات شيطنت آميز مخالفان انقلاب اسلامي ايران بود. وي ادامه داد: آنچه موجب ناكامي قدرت‌هاي جهاني در برابر ايران شد وحدت كلمه و رهبري امام راحل و مقاومت مردم بود. ملت ما رنج بسياري كشيد و بسياري از جوانان ما داوطلبانه به جبهه‌ها رفتند و اسير، جانباز و شهيد شدند و خانواده‌هاي بسياري مقاومت كردند و دفاع مقدس را با وجود برخي محدوديت‌ها به نتيجه رساندند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري نقش موثر فرماندهان نظامي و دولتمردان در دوران دفاع مقدس، گفت: شرايط سختي كه جنگ تحميلي بر كشور حاكم كرده بود با مديريت موفق دولت وقت و هدايت‌هاي رهبر فقيد انقلاب و همراهي مثال زدني مردم با دولت باعث شد مردم در آن زمان احساس تنگنا نكنند. وي با بيان اينكه پيام جمهوري اسلامي ايران در دنيا پيام صلح‌طلبي است، گفت: در دنياي آشوب‌زده امروز، نظام جمهوري اسلامي ايران از يك حاشيه امني برخوردار است و رمز موفقيت ما در طول دوران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي وحدت در داخل خانواده انقلاب بوده است و اگر خداي ناكرده انسجام و وحدت ما از بين برود آسيب جدي خواهيم ديد.

دفاع مقدس وسيله حذف ديگران نيست

عارف با انتقاد از كساني كه دفاع مقدس را بازيچه اهداف جناحي قرار مي‌دهند، خاطرنشان كرد: دفاع مقدس متعلق به كل كشور، انقلاب و تاريخ است؛ متاسفانه كساني كه خود در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرين نبودند مي‌خواهند دفاع مقدس را وسيله‌اي براي حذف ديگران قرار دهند و ايثارگران و خانواده‌هاي معظم شهدا بهترين كساني هستند كه نبايد اجازه دهند ارزش‌ها و عناوين مقدس دستاويز معاملات سياسي به ويژه حذف نيروهاي ارزنده‌اي قرار گيرد كه در دلبستگي آنها به انقلاب شكي نيست و اجازه ندهند برخي افراد افراطي كه ارتباطي به دفاع مقدس ندارند، ميداندار شوند. رييس فراكسيون اميد با بيان اينكه با گذشت بيش از چهار دهه از انقلاب اسلامي در پاسخ به مطالبات مردم به خوبي عمل نشد، تاكيد كرد: اگر مي‌گوييم مردم ولي‌‌نعمتان ما هستند بايد عملكرد مسوولان در دوران‌هاي مختلف مورد آسيب‌شناسي قرار بگيرد و هيچ مسوولي نبايد از انجام وظايفي كه بر‌عهده دارد به خصوص در برابر پاسخگويي به مطالبات مردم شانه خالي كند.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=55064

ش.د9501874

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات