تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۵۵۹۹
واکنش فرماندهان نظامی به برخی اظهارنظرها برای تضعیف توان دفاعی کشور

سرلشکر باقری: نادانند

(روزنامه وطن امروز ـ 1395/07/01 ـ شماره 1986 ـ صفحه 29)

گروه سیاسی: فرماندهان نظامی ایران بار دیگر بر تقویت بنیه دفاعی و قدرت تهاجمی کشور مقابل دشمنان تاکید کردند و در همین راستا از ادامه آزمایش‌ها و رزمایش‌های نظامی در ایران طبق جدول زمانبندی‌شده خبر دادند. آنان هر تلاش و اظهارنظری برای تضعیف توان دفاعی کشور را «نادانی» و «بازی در زمین دشمن» قلمداد کردند. به گزارش «وطن امروز»، مراسم رژه بزرگداشت سی‌وششمین سالگرد آغاز دفاع‌مقدس دیروز (چهارشنبه) در سراسر کشور برگزار شد. این مراسم در تهران و بندرعباس به صورت ملی برگزار شد و طی آن فرماندهان نظامی به تبیین استراتژی دفاعی و تهاجمی ایران برابر دشمنان پرداختند. در تهران که این مراسم همچون سال‌های گذشته در جوار مرقد نورانی امام خمینی(ره) برگزار شد، سردار سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر ادامه آزمایش‌ها و رزمایش‌های نظامی طبق جدول زمانبندی تاکید کرد و گفت: این برنامه‌ها تحت هیچ شرایطی مورد تغییر قرار نمی‌گیرد و هرگاه صلاح بدانیم آنها را رسانه‌ای خواهیم کرد، چرا که ما باید آماده باشیم و در مقابل هیچ تهدیدی غافلگیر نشویم. وی افزود: اجتناب از جنگ صرفا با قدرت بالا و آمادگی امکانپذیر است. ما اگر خواهان صلحیم که هستیم تنها با قدرتمند شدن ساختار دفاعی‌مان می‌توانیم به صلح برسیم. با اتکا به توان بازدارندگی و توان دفاعی راهبردی می‌توان دشمن را از خیال جنگ برحذر داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از تداوم با قدرت طراحی‌های دفاعی در حوزه‌های مختلف سخن گفت و یادآور شد: تجربه دفاع‌مقدس به ما آموخت باید با اشراف اطلاعاتی عمیق همواره مراقب غافلگیری راهبردی باشیم، به همین دلیل تمام تحرکات دشمن دقیقا تحت رصد نیروهای جمهوری اسلامی است و قطعا ما قادر خواهیم بود حرکات دشمن را قبل از اقدام پیش‌بینی و خنثی کنیم. سرلشکر باقری اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و هر تلاش و اظهارنظری برای تضعیف توان دفاعی کشور نادانی و بازی در زمین دشمن است. وی در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان لنگرگاه ثبات در جنوب آسیا هرگونه حضور خارجی را در منطقه ناامنی تلقی می‌کند و امنیت منطقه را امنیت خود می‌داند و هیچ چشم‌داشتی به خاک بقیه کشورها ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه استکبار، آفت گناه جدیدی را تجربه می‌کند، افزود: بارزترین آن پایان سلطه آمریکا در منطقه و تزلزل رژیم صهیونیستی و تغییر موازنه به نفع مقاومت و جمهوری اسلامی است که دشمنان دچار وحشت راهبردی شده‌اند. دشمنان با فضاسازی رسانه‌ای و دغل‌بازی تلاش می‌کنند محدودیت‌ها را بر محور مقاومت افزایش دهند و به دنبال جلوگیری از الگوبرداری کشورهای منطقه از مقاومت هستند. وی ادامه داد: هدف نهایی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان تروریست‌های تکفیری در جنگ‌های نیابتی و تروریستی نابودی زیرساخت‌های سوریه و عراق و حذف آنها از محور مقاومت است. آنها می‌خواهند با از بین بردن مقاومت در ایران، سوریه و لبنان، اتفاقات را به نفع رژیم صهیونیستی رقم بزنند که به فضل الهی این مساله تحقق نمی‌یابد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: رزمندگان ما به علت تحریم یکپارچه استکبار یاد گرفتند چطور روی پای خود بایستند و با روش‌های متکی به تجربه خود وارد نبرد شوند و دشمن را شکست دهند.

برخورد سخت با هر اقدام تحریک‌کننده

در مراسم دیگر ملی رژه بزرگداشت سالگرد آغاز دفاع‌مقدس که در سواحل خلیج‌فارس برگزار شد، سردار سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه جنگ به دلیل روش و نتایج آن در کشتار و تخریب، مطلوب هیچ‌کس نیست، تصریح کرد: درسی که ملت ایران از 8 سال دفاع‌مقدس آموخته این است که نباید یک ‌لحظه از تقویت قدرت دفاعی و قدرت تهاجمی خود غفلت کند و همواره باید به تقویت دفاعی و قدرت تهاجمی بپردازد. به گفته وی، تاریخ منطقه و ایران (قبل از پیروزی انقلاب) آینه‌ تمام‌نما و روشنی است که می‌توان سرنوشت ملت‌هایی را که راه سازش را برگزیده‌اند و از تجهیز قدرت دفاعی و تهاجمی خودداری یا به دشمن اعتماد کرده‌اند در آن مشاهده کرد. فرمانده عالی‌رتبه نیروهای مسلح کشورمان تاکید کرد: ما امروز نیازی نداریم دشمنان و قدرت‌های سلطه‌گر پای میز مذاکره یا در رسانه‌ها، به‌صورت آشکار یا پنهان ثبات سیاسی و قدرت دفاعی ایران را به رسمیت بشناسند- که البته چنین کرده‌اند- زیرا ملت شریف ایران با حضور در میدان‌های رویارویی با دشمنان و در بیرون از سرزمین خود قدرتش را اثبات کرده و آنها هم این قدرت عظیم را باور کرده‌اند. وی اظهار کرد: دشمن، امروز قدرت جمهوری اسلامی را در شرایطی پذیرفته و به آن اذعان دارد که احساس شکست و ناتوانی را در مواجهه با نتایج و پیامدهای مداخلات و تجاوزات نظامی خود، با تمام وجود حس می‌کند.

به گزارش ایسنا، رشید خاطرنشان کرد: ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه چنانکه فرماندهی معظم کل قوا فرموده‌اند، هیچ اقدام تحریک‌کننده‌ای نداشته و انجام نخواهیم داد اما با هر اقدام تحریک‌کننده‌ای که زمینه نادیده گرفتن قدرت و حقوق ملت شریف ایران باشد، قاطعانه و سرسختانه برخورد خواهیم کرد و امیدواریم دشمن برای درک این موضوع نیاز نداشته باشد اراده ملت و نیروهای مسلح ما را به آزمون بگیرد، زیرا پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ما در بیرون از سرزمین خود چنان خواهد بود که از نتایج آن هیچ منفعتی برای دشمن و ملت‌های منطقه حاصل نخواهد شد.

حساس به پرسه‌زنی آمریکا در خلیج‌فارس

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حاشیه برگزاری رژه گسترده نیروهای مسلح در بندرعباس با تأکید بر اینکه به‌رغم رفتارهای غیرحرفه‌ای آمریکایی‌ها، بحمدالله با هوشمندی و هوشیاری نیروی دریایی سپاه امنیت خلیج‌فارس و تنگه هرمز تأمین شده است، گفت: ما نشان داده‌ایم از شاخص‌ها و مؤلفه‌های لازم برای اجرای مسؤولیت و مأموریت واگذار شده به منظور ایجاد امنیت در این منطقه حساس، حیاتی و راهبردی دنیا برخورداریم و در تلاشیم روز به روز بر قابلیت‌های خود در این حوزه بیفزاییم. به گزارش سپاه نیوز، وی افزود: پیامدهای حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس و تنگه هرمز نشان می‌دهد واگذاری مأموریت برقراری امنیت در این منطقه به این نیرو، دقیق، هوشمندانه و درست بوده است. سرلشکر جعفری در ادامه با اشاره به رفتارهای غیرحرفه‌ای آمریکایی‌ها در منطقه گفت: این آمریکایی‌ها هستند که به دلیل رفتارهای نامتعادل و عدم تسلط و اشراف اطلاعاتی برای خود و برخی کشورها تولید هزینه کرده‌اند. وی ادامه داد: در واقع آنها که مدعی رفتار حرفه‌ای هستند از خود سوال کنند که حضورشان در خلیج‌فارس امنیت‌آفرین بوده است یا مخل یا خسارت‌آفرین برای منطقه؟ فرمانده کل سپاه خطاب به آمریکایی‌ها تأکید کرد: به تأسی از رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم بهتر است بیش از این سرمایه و ثروت مردم آمریکا را با حضور شرارت‌آمیز و خسارت‌آفرین در خلیج‌فارس ضایع نکنند و برای عرض‌اندام و ماجراجویی به همان خلیج خوک‌ها بروند. سرلشکر جعفری تأکید کرد: خلیج‌فارس خانه ما است و ما نسبت به پرسه‌زدن دشمن پیرامون خانه‌ خود بسیار حساس هستیم.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1986/2/163979/0

ش.د9501907

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات