تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۶۴۲
آيت‌الله هاشمي: اعلام عدم التزام براي ۵۰۰ عالم و فاضل زيبنده نبود

مردم همه چیز را می‌دانند

(روزنامه آرمان – 1395/06/20 – شماره 3133 – صفحه 1)

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس هيات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامي، شامگاه پنجشنبه به حرم مطهر رضوي مشرف شد و استقبال زوار حرم از ايشان بار ديگر بي‌نتيجه بودن تلاشهاي هجمه گران به بزرگان را نمايان ساخت. آيت‌ا... هاشمي در سفري كه به مشهد داشتند در مراسم‌هايي حضور يافتند و به بيان آنچه پرداختند كه به اعتقاد ایشان بايد مردم در جريان آنها باشند. در همين راستا رئيس مجمع تشخيص ملحت نظام در ديدار با اعضاي تشكل‌های دانشجويي استان خراسان رضوي، به تشريح حادثه مهم ۱۷شهريور در تاريخ انقلاب و دستاوردهاي خون شهداي ۱۷شهريور در ادامه مبارزه و پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت و سپس با بيان اين جمله كه «مردم آگاه فريب نمي‌خورند»، به زمينه‌ها و ظرفيت‌هاي رشد آگاهي در كشور اشاره كرد و گفت: در زماني كه هر خبري در كوتاه‌ترين زمان ممكن به سراسر جهان مي‌رسد، نمي‌توان با هدف بي‌خبر ماندن مردم، به سانسور روي آورد يا خرده شيشه در نان مردم ريخت. چرا كه مردم و به ويژه جوانان،

از همه‌چيز خبر دارند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، دستور رهبري براي شكل‌گيري كرسي‌هاي آزادانديشي را اقدامي در راستاي تقويت اطلاع‌رساني و آگاهي و همچنين احترام به افكار عمومي، به ويژه تفكرات قشر فرهيخته حوزه و دانشگاه دانست و با ابراز تاسف از سطحي‌نگري برخي‌ها نسبت به منويات مقام معظم رهبري، به عمق اين جمله اشاره كرد و گفت: سخنان رهبري براساس عقايد اسلامي و شيعي، محور حركت‌هاي جامعه است، اما مي‌بينيم كه مدعيان ولايتمداري در اين مساله مهم، به برگزاري چند همايش و پخش چند پوستر بسنده كردند. در حالي كه آن دستور مي‌توانست محوري براي آغاز يك حركت گسترده در جهت تقويت پايه‌هاي ديني باشد. ايشان با اشاره به سعه صدر رهبري، براي شنيدن حرفهاي منتقدان گفت: متاسفانه در جامعه كساني هستند كه اگر حرف‌هاي هر منتقدي ولو دلسوز مخالف جريانات فكري و سياسي آنان باشد، برخوردهاي سلبي مي‌كنند كه اين كار اصلا با روح انقلاب سازگار نيست.

اعلام عدم التزام به اسلام و انقلاب براي ۵۰۰ عالم و فاضل حوزه‌هاي علميه، زيبنده نبود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اعلام عدم التزام به اسلام و انقلاب اسلامي، آن هم براي ۵۰۰ عالم و فاضل حوزه‌هاي علميه را زيبنده نظام جمهوري اسلامي ندانست و گفت: هر يك از اين آقايان كه رد صلاحيت شدند، در حوزه‌هاي علميه شاگردان زياد و در اقصي نقاط جامعه منبر دارند و حتي بعضا ائمه جمعه و جماعات هستند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به نتايج انتخابات ۷ اسفند ۹۴ كه طي آن همه بزرگان يك جناح از طرف مردم يك‌جا حذف شدند و همه افراد ليست دوم و سوم جناحي ديگر يك‌جا انتخاب شدند، گفت: وجهه تمايز اين دو ليست، شعار اعتدالي بود و رأي ليست منتسبان به گروه اعتدال، نشان از توجه مردم جامعه به اين اصل اسلامي و شيعي است كه بايد به عنوان پيام انتخابات، مورد توجه مسئولان قرار گيرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري سير تدريجي تدوين و تصويب قانون اساسي و با تاكيد بر ضرورت رعايت فصول و بند بند آن، به فصل حقوق شهروندي اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخي‌ها به بهانه دفاع از اسلام و نظام، قانون اساسي را دور مي‌زنند و حقوق شهروندي مردم را نديده مي‌گيرند.

سياست دانشگاه آزاد پاسخ به نيازهاست

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني همچنين در سفر به مشهد در جلسه مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس حضور يافت و با بيان اينكه احتياج و نياز، انسان را به ايده‌پردازي وامي‌دارد گفت: فلسفه راه‌اندازي دانشگاه آزاد اسلامي، احتياج و نياز كشور و مردم و لزوم پاسخگويي به نياز ايشان بود.» آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني به هزينه‌هاي مادي و معنوي بالاي ناشي از عقب‌گرد دو ساله مديريت دانشگاه آزاد اسلامي اشاره كرد و گفت: «كارشكني‌ها در دولت قبلي ضربه‌هاي متفاوتي به دانشگاه زد اما نقطه قوت اين دانشگاه، خواست مردم براي ادامه تحصيل بوده و هست. هنوز هم سياست دانشگاه آزاد اسلامي رفع احتياج است و اين است كه با شناخت نياز‌هاي كشور دانشگاه آزاد اسلامي باید ورود كرده و براي برطرف كردن آن تلاش كند.» او با ابراز تاسف از اجرانشدن سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري از سوي دولت قبل، اين امر را سبب كندي پروسه توسعه كشور دانست و گفت: «دانشگاه آزاد وام ارزان‌قيمت به ايده‌هاي دانش‌بنيان براي تجاري‌شدن مي‌دهد و حتي حاضر است تا ۳۵ درصد در اين پروژه‌ها مشاركت كند.»

با صبر و پشتكار مسائل حل خواهد شد

رئيس هيات‌هاي امناي دانشگاه آزاد در جلسه پايش امور استان‌هاي اين دانشگاه هم مردم را حاميان هميشگي اين دانشگاه خواند و تاكيد كرد كه همان‌طور كه تا به امروز مردم از انقلاب اسلامي كه خودشان با دست خالي آن را خلق كردند، محافظت كردند از دانشگاه آزاد نيز محافظت مي‌كنند. آيت‌ا... اكبرهاشمي‌رفسنجاني درباره مشكلاتي كه در دولت قبل براي دانشگاه آزاد به وجود آمده بود، گفت: «متاسفانه در آن دو سال، ضربه‌اي بزرگ و مهلك به اين دانشگاه وارد كردند كه خوشبختانه با تغيير رئيس دولت، قطار حركت دانشگاه آزاد اسلامي بر روي ريل قانون، پيشرفت و توسعه قرار گرفت.» او به تغيير اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي در دوران فترت اشاره كرد و افزود: «برخلاف قانون، اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي را تغيير دادند و مشكلات زيادي براي اين دانشگاه در ابعاد مختلف به وجود آوردند، اما خوشبختانه خداوند از جايي كه هيچ‌كس انتظارش را نداشت،

دولت تدبير و اميد را پيروز انتخابات سال۹۲ كرد و دانشگاه آزاد اسلامي توانست به مسير اصلي خود بازگردد.» وي درباره كارشكني‌ها و غرض‌ورزي‌هايي كه عده‌اي به دانشگاه آزاد روا داشته‌اند و دارند گفت: « حتي اوليا و انبيا نيز در راه رسيدن به اهداف خود، دچار سختي‌ها و عذاب‌هايي بودند، اما در نهايت پيروز و موفق مي‌شدند. كسي كه هدفش كسب رضايت خداوند است، در مسير به زحمت مي‌افتد و دچار گرفتاري‌هايي مي‌شود، اما در نهايت با نصرت الهي به سرمنزل مقصود مي‌رسد.» او به ضرب المثل «دشمن طاووس آمد پر او» اشاره كرد و گفت: «راه درستي را در پيش گرفته‌ايم، در نتيجه با صبر و پشتكار مسائل حل خواهد شد.» هاشمي ادامه داد: «مردم هميشه حامي اين دانشگاه بودند و هستند. همان‌طور كه تا به امروز مردم از انقلاب اسلامي كه خودشان با دست خالي آن را خلق كردند، محافظت كردند از دانشگاه آزاد اسلامي كه يك دانشگاه مردمي است نيز محافظت مي‌كنند.»

حضور در منزل مرحوم آيت‌الله طبسي

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، پنجشنبه شب هم با حضور در منزل مرحوم آيت‌ا... واعظ طبسي، با همسر و فرزندان مرحوم آيت‌ا... واعظ طبسي ديدار و گفت‌وگو كرد. در اين مراسم كه تعداي از اقوام درجه يك حضور داشتند، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم آيت‌ا... واعظ طبسي، از ايشان به عنوان دوستي صميمي و همسنگري قديمي در همه مقاطع مبارزه، پيروزي، تثبيت و تداوم نظام و انقلاب اسلامي ياد كرد و فقدانش را مصيبتي بزرگ خواند و گفت: بدون حضور ايشان واقعا سفر به مشهد، صفاي سابق را ندارد و خلأ وجودي ايشان كاملا احساس مي‌شود. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، افزود: اوج اين ناراحتي زماني بيشتر مي‌شود كه ما در هر جلسه تشخيص مصلحت نظام جاي خالي ايشان را مي‌بينيم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/163107

ش.د9501937

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات