تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۷۱۷
محمود تنهاتر از همیشه

رحیم مشایی: دوره ما تمام شد

پایگاه بصیرت / تینا عارفی

(روزنامه آفتاب يزد – 1395/06/27 – شماره 4712 – صفحه 15)

به رغم آنکه این روزها شاهد سفرهای استانی و انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سراسر کشور هستیم و اینگونه به نظر می‌رسد که او اسبش را برای شرکت در انتخابات زین کرده، اما گویی خود او نیز می داند که تمام تلاش هایش واهی است و راه به جایی نخواهد برد. امروز حتی دیگر اطرافیان همیشه در صحنه احمدی‌نژاد نیز از او قطع امید کرده‌اند؛ آنها با این حال که سعی دارند با تکذیب کردن سخنان‌شان خود را مبرا کنند اما واقعیت گویای امر دیگری است.

دوران ما به پایان رسیده

قضیه از این قرار است که اسفندیار رحیم مشایی در اظهارنظری در رابطه با برنامه‌اش برای انتخابات ریاستجمهوری سال آینده گفته بود : هیچ برنامه‏ای ندارم چون ما را ردصلاحیت میکنند. وقتی هاشمی رفسنجانی را ردصلاحیت کردند، صلاحیت من را هم تایید نخواهند کرد. او همچنین در ادامه گفته بود:

آقای احمدینژاد هم هیچ برنامهای برای این انتخابات ندارد و ایشان در این دوره نامزد نمیشود. او همچنین گفته بود که دوره شان تمام شده و به پایان رسیده است.

هرچند یک یار نزدیک احمدی‌نژاد چندی پیش در کانال خود نوشت : «با مشایی درباره مصاحبه منتسب به وی در برخی سایت‌ها صحبت کردم. ایشان گفتند اصلا مصاحبه‌ای نداشته‌اند.» و رسما این خبر را تکذیب کرد اما این سخنان مشایی خود گویای آن است که محمود احمدی‌نژاد رفته رفته در حال از دست دادن یاران و حامیان گذشته خود است اما نمی خواهد بپذیرد که دیگر آنچنان کسی خواهان حضور او در انتخابات نیست و کسی نیز به حمایت از او بر نخواهد خاست. در ادامه به مرور اظهارنظرهایی می پردازیم که مستقیم یا غیر مستقیم از احمدی‌نژاد می خواهند تا در انتخابات شرکت نکند.

خواهشمندیم در انتخابات کاندیدا نشوید

از محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری شروع می کنیم که گفته بود به احمدی‌نژاد و دوستانش نیازمندیم اما به کاندیداتوری اش نه!

پس از باهنر سراغ حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان می‌رویم که گفته بود: احمدی‌نژاد دو میدان رای دارد، یکی حزب‌اللهی‌ها و دیگری اقشار مستضعف. حزب اللهی‌ها بعد از اینکه ببینند او 11 روز خانه‌نشینی کرد به او رای نمی‌دهند. البته به نظرم بعید است شورای نگهبان او را تایید صلاحیت کند چون در جریان این موضوعات است. او همچنین احمدی‌نژاد را گزینه‌ای خطرناک برای شرکت در انتخابات خوانده بود.

پرویز کاظمی وزیر برکنار شده در دولت نهم نیز در اظهارنظری گفت: برداشت من این است که آقای احمدی‌نژاد نخواهد آمد؛ یعنی ایشان به‌قدری هوش و زیرکی دارد که بداند اقبال عمومی تعیین‌کننده در جامعه را داشته باشد؛ خودش هم این نکته را به‌خوبی می‌داند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارزنیز درباره شرکت احمدی‌نژاد در انتخابات گفته بود: بنده به مصلحت نمی‌دانم که ایشان به صحنه بیاید و اگر هم به میدان بیاید بعید می‌دانم که تایید شود. اگر هم تایید شود جریانات و شخصیت‌های اصولگرا بسیار بعید است که از او حمایت کنند. حتی اگر ما در انتخابات ریاست جمهوری رقیبی جز آقای احمدی‌نژاد نداشته باشیم معتقد هستم حمایت از ایشان به مصلحت نیست.

به همه این اظهارنظرها باید خبر عجیبی را اضافه کرد که هفته گذشته منتشرشد و از دیدار احمدی‌نژاد با یک مقام مسئول مهم در کوه خبر می‌داد. در این خبر آمده، به احمدی‌نژاد گفته شده نباید در انتخابات شرکت کند. باید گفت که همه این هشدارها می خواهند آنچه که قدرت الله علیخانی، روحانی اصلاح طلب، به آن اعتقاد دارد را مستقیم و بی پروا به احمدی‌نژاد بگویند، آنکه نظام پذیرای او نیست و احمدی‌نژاد از چشم افتاده است. (!)

تنهایی محمود

هرچند هواداران و حامیان احمدی‌نژاد نمی‌خواهند که بی‌پروا و مستقیم او را از شرکت در انتخابات منصرف کنند اما همه آنها سعی دارند به طریقی از عطش او برای شرکت در انتخابات بکاهند یا او را به کل از شرکت در انتخابات منصرف کنند. باید گفت که احمدی‌نژاد امروز تنهاتر از همیشه است و دیگر نه اصولگرایان و نه یاران با وفایش پشت او نیستند و همگی به نوعی می‌دانند که شرکت او در انتخابات به صلاح هیچ کس نیست؛ اما هیچ یک نمی خواهند که این موضوع را بی پرده به احمدی‌نژاد بگویند و این کار را از طریق تکذیب سخنان‌شان انجام می دهند. حال باید دید که آیا احمدی‌نژاد با این سیل هشدارها از شرکت در انتخابات منصرف خواهد شد یا آنکه همچنان سعی در آن دارد که بر شرکتش در انتخابات پافشاری کند؟

http://aftabeyazd.ir/?newsid=49910

ش.د9501968

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات