صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۵۷۷۱

از مداخله نظامی در سوریه تا آوارگی در ترکیه

مداخله نظامی مستقیم آمریکا در سوریه
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، در حالی که حملات جنگنده‌های سوریه و روسیه علیه مواضع تروریست‌ها در حلب بی‌وقفه ادامه دارد، مسئولان آمریکایی می‌گویند، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور، گزینه‌های مختلف را درباره سوریه بررسی می‌کند. به گفته مسئولان آمریکایی، برخی مقام‌های ارشد می‌گویند ایالات متحده باید با شدت بیشتری در سوریه اقدام کند؛ در غیر این‌صورت باید خطر از دست رفتن باقی‌مانده نفوذ خود نزد معارضان «میانه‌رو» و متحدان عرب، کُرد و تُرک خود در جنگ علیه داعش را جدی تلقی کند. بر اساس آنچه فاش شده است، برخی از گزینه‌های مدّ نظر آمریکا، شامل اقدام نظامی مستقیم، مانند حمله به پایگاه‌های نظامی، انبار مهمات، پایگاه‌های راداری و پایگاه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه است.

برنامه ایران برای تولید چهار میلیون بشکه نفت
بر اساس آمار و اطلاعات مراکز بین‌المللی، از جمله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ایران روزانه سه میلیون و ۶۳۴ هزار بشکه نفت تولید می‌کند که در میان ۱۳ عضو اوپک پس از عربستان و عراق در رتبه سوم قرار دارد. در حال حاضر، نزدیک به سه میلیون بشکه از کل تولیدات نفت ایران را شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌‌کند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است تولید نفت خام در این شرکت به بیش از سه میلیون بشکه در روز برسد. بر اساس این و طبق گفته مسئولان صنعت نفت، تا پایان سال جاری تولید نفت ایران به حدود چهار میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

پرهزینه‌ترین خانوارهای ایرانی
اطلاعات پایگاه مرکز آمار نشان می‌دهد، در سال ۱۳۹۴ به طور میانگین هر خانوار شهری ایرانی ۲۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان صرف کالاها و خدمات مصرفی خود کرده است. درآمد هر خانوار شهری ایرانی نیز به طور میانگین ۲۷ میلیون و ۸۷۸ هزار تومان بوده است. بر اساس این گزارش، پرهزینه‌ترین خانوارهای ایرانی به ترتیب در سه استان تهران، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زندگی می‌کنند. به طور میانگین هزینه هر خانوار تهرانی در سال ۱۳۹۴ برابر با ۳۷ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، هر خانوار چهارمحال‌وبختیاری ۲۹ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان و هر خانوار اصفهانی ۲۷ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان بوده است.

«جبهه یکتا» در مسیر وحدت با جامعه روحانیت
یک عضو جبهه یکتا درباره برنامه انتخاباتی این جبهه گفت: در حال حاضر، مشغول رایزنی پیرامون مسائل انتخابات هستیم و هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. کامران دانشجو با تأکید بر اینکه جبهه یکتا در مسیر وحدت و محوریت جامعه روحانیت فعالیت می‌کند، اظهار داشت: هدف ما این است که در مسیر معرفی یک گزینه جلو برویم و همواره در تلاشیم در مسیر وحدت قدم برداریم و قصد ایجاد انشقاق و تفرقه نداریم و بر اساس این هرگاه به جمع‌بندی برسیم، قطعاً اعلام می‌کنیم.


سرنوشت تلخ در انتظار بازیگران شبکه ماهواره‌ای
پس از اعلام قطع همکاری شبکه ماهواره‌ای «جم‌تی‌وی» با بازیگران سینما و تلویزیون ایران، اکنون سرنوشت آنها در دوران پس از پایان همکاری با این شبکه‌ها نامشخص است و نگرانی‌هایی درباره دورنمای زندگی شخصی آنها که عمدتاً ساکن ترکیه هستند، وجود دارد. بنابراین، در ماه‌های پیش رو، عوامل طرف قرارداد با این شبکه ماهواره‌ای یک به یک بیکار شده و در ترکیه آواره خواهند شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات