صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۶۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 3 آذر

به گزارش شبکه «روسیا الیوم»، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: امکان دستیابی به زمینه مشترکی برای حل‌وفصل بحران سوریه بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه وجود دارد. وی تصریح کرد: روسیه سیاست عقلانی در سوریه در پیش گرفته و ممکن است روسیه و آمریکا برای بحران سوریه راه‌حلی بیابند؛ چون مسکو و واشنگتن با داعش به منزله دشمن مشترک روبه‌رو هستند.
منابع آگاه از نشست فنی کارشناسان اوپک در وین اتریش خبر داده‌اند که در آن خواسته شده است ایران ۱۳۰ هزار بشکه، عراق ۲۰۰ هزار بشکه و عربستان و هم‌پیمانانش بیش از یک میلیون بشکه (هر یک حدود ۴ تا ۵/۴ درصد) تولید نفت خود را نسبت به ماه اکتبر کاهش دهند. در نشست الجزیره، اعضای اوپک توافق کرده بودند روزانه ۸۰۰ هزار بشکه از تولیدشان را کاهش دهند تا قیمت افزایش یابد.
«دنی دنون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به این سازمان مدعی شده است، ایران با پروازهای تجاری خود به حزب‌الله لبنان سلاح ارسال می‌کند. به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، سفیر این رژیم مدعی شده است این اقدام را شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌دهد و هواپیماهای آن به طور مستقیم از فرودگاه لبنان یا دمشق به حزب‌الله سلاح انتقال می‌دهند.
«جان میلر» دستیار کمیسر اطلاعات و مبارزه با تروریسم اداره پلیس نیویورک گفت: وظیفه حفاظت از ترامپ و اعضای خانواده‌اش، که همگی در نیویورک زندگی می‌کنند، بر عهده پلیس این شهر است. انجام این وظیفه روزانه یک میلیون دلار هزینه خواهد داشت که شامل ارائه خدمات حفاظت مخفیانه نیز خواهد بود.
«اورسولا هاوربک» نویسنده معروف ۸۸ ساله آلمانی منکر هولوکاست برای دومین‌بار با حکم دادگاه منطقه وردان آلمان به دو سال و ۶ ماه زندان محکوم شد. هاوربک در اظهاراتش «اردوگاه‌های آشویتس» را دروغ خوانده و گفته است، هیچ یهودی به دست نازی‌ها کشته نشده است.
بر اساس اخبار منتشر شده، بریتیش پترولیوم، کمیته اجرایی جدیدی برای گسترش روابط تجاری با ایران ایجاد کرده و به منظور جلوگیری از نقض احتمالی تحریم‌های پابرجای واشنگتن، باب دودلی، مدیر آمریکایی این شرکت را از این کمیته حذف کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات