صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۶۴

اخبار کوتاه شنبه 15 آبان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پانزدهمین مجمع خیرین مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا با بیان اینکه مردم در بخش خدمات گرفتاری‌های زیادی دارند، اظهار داشت: در همه دولت‌ها و مجالس برای بهبود این شرایط اقداماتی انجام شد، اما این وضعیت در قد و قامت انقلاب نیست. هاشمی از تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات پزشکان و مراکز درمانی کشور نیز انتقاد کرد و گفت: بیمه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان به ما بدهکار هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره انتقاد رهبر معظم انقلاب در زمینه نبود اسناد خیانت‌ها و دخالت‌های دولت آمریکا در کتب درسی، اظهار داشت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جلسه فوری مشورتی برای عملیاتی کردن ورود اسناد خیانت‌های آمریکا در کتب درسی تشکیل داد و راهکارهای متعدد و متنوعی پیشنهاد شد که باید در جلسات بعدی آنها را تکمیل کنیم.
مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» از زبان ملت ایران در ۱۳ آبان، گفت: فریادهای مرگ بر آمریکا که روز پنج‌شنبه در ایران سر داده شد، مانعی بر سر راه همکاری آمریکا و ایران نخواهد بود. ما قرار نیست همه روابط خود با ایران را بر پایه این شعارهای احساسی ـ سیاسی پیش ببریم.
معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در صادرات خدمات فنی و مهندسی از برنامه عقب‌ هستیم، گفت: وزارت صنعت، صادرات ۱۸ میلیارد دلاری را برای امسال پیش‌بینی کرده است؛ اما شرایط نشان می‌دهد، تنها ۱۰ میلیارد دلار آن محقق می‌شود. مودودی افزود: عراق و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که به دلیل کاهش درآمدها، پروژه‌های فنی و مهندسی را کاهش داده‌اند.
وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی گفت: گزارش‌های رسیده از دستگاه‌های اطلاعاتی، نشان می‌دهد ابوبکر البغدادی (رهبر داعش) موصل را ترک کرده است؛ ولی او همچنان از اینترنت برای دعوت از مردم به منظور مشارکت در نبردها استفاده می‌کند. «بوریس جانسون» پیش‌بینی کرد، به زودی گروه تروریستی داعش فرو خواهد پاشید و منحل خواهد شد.
مؤسسه مشاوره‌ای آمریکایی «تراست اند سالیوان» در حاشیه نشست پتروشیمی CMRI در سئول کره جنوبی اعلام کرد: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در ایران طی ۱۰ سال آینده سه برابر خواهد شد و از ۵۹ میلیون تن کنونی به ۱۸۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ می‌رسد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات