صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۵۸۸

اخبار کوتاه شنبه 22 آبان

حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به تأکید اسلام برای مقابله با تجاوزگران به بیت‌المال، گفت: اگر مدیری دروغ می‌گوید، باید در نماز جمعه آبروی او را ببریم. هر کسی که غارتگر بیت‌المال باشد، باید آبرویش برده شود. نماز جمعه‌ شهرهایی، همانند قم باید به‌گونه‌ای باشد که صاحبان قدرت و ثروت از نقد شدن در این نماز جمعه‌ها نگران باشند و مستضعفان هم امیدشان این باشد که در نماز جمعه‌ها از حقوق آنها صحبت می‌شود.
یکی از اعضای تیم ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به «اسپوتنیک» گفته است: شانس باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، برای تصدی پست وزارت خارجه دولت آینده این کشور از بقیه بیشتر است. این در حالی است که پیش از این رسانه‌های آمریکایی گمانه‌زنی کرده بودند، افزون بر کورکر، «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و «نیوت گینگریچ» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از گزینه‌های اصلی برای پست وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در دولت دونالد ترامپ هستند.
حسن قشقاوی، معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه درباره وضعیت صیادان ایرانی زندانی در سومالی اظهار داشت: پس از واقعه سفارت عربستان، کشور سومالی با ایران قطع رابطه کرد و به همین دلیل ما هیچ سفارتخانه، ‌سرکنسول و حتی حافظ منافعی در این کشور نداریم که بخواهد امور مربوط به گروگان‌های ایرانی را پیگیری کند. قشقاوی تأکید کرد: با وجود این، وزارت خارجه ایران از هیچ اقدامی برای آزادی گروگان‌های ایرانی در سومالی دریغ نخواهد کرد.
دارمندرا پرادهان، وزیر نفت و انرژی هند درباره آینده همکاری‌های تهران و دهلی‌نو گفت: دهلی‌نو مطمئن است طرح‌های بزرگ در ایران را پیش خواهد برد؛ زیرا ایران به علت حمایت در زمان تحریم‌هایش، به کشورمان تمایل ویژه‌ای  دارد؛ چنانچه با دست و دلبازی میدان نفتی فرزادB را از مسیر مزایده و از سبد عرضه خارج کرد تا در اختیار ما قرار دهد.
محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه مصرف طلا در ایران حدود ۶۰ تن و تولید آن حدود ۴۰ تن است،‌ اظهار داشت: سالیانه حدود ۲۰ تن طلا به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می‌شود؛ چرا که به اندازه مصرف کشور، طلا در داخل تولید نمی‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات