تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۰۰
سناریوهای نرم غرب برای تغییر آرام سبک زندگی ایرانی- اسلامی

سناریوی قورباغه آب‌پز برای تغییر اصالت ایرانی

پایگاه بصیرت / مهدي ارجمند

(روزنامه جوان ـ 1395/08/18 ـ شماره 4953 ـ صفحه 8)

جنگ نرم ديگر واژه غريبه‌اي نيست. استراتژي و سناريويي كه از سوي غرب با عنوان جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران آغاز شده حالا براي خيلي‌ها آشناست. سيبل اين جنگ هم مشخص است، خانواده ايراني. هدف اصلي در اين جنگ تغيير سبك زندگي ايراني - اسلامي است.

مهم‌ترين هدفي كه دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي ايران دنبال مي‌كنند ناپايدار كردن خانواده ايراني است و در همين حال مهم‌ترين پادزهر در برابر رفتارهاي زهر‌آگين غربي‌ها و دشمن تقويت سبك زندگي ايراني - اسلامي است. شايد براي همين است كه مقام معظم رهبري به عنوان يك رهبر آگاه، بيدار و دور‌انديش بر اين موضوع تأكيد داشته و همواره موضوع سبك زندگي ايراني - اسلامي را مد نظر قرار داده و خواستار تبيين الگويي صحيح در خصوص سبك زندگي ايراني - اسلامي شده‌اند. معظم‌له با ديدي باز و نگاهي ژرف اين موضوع مهم را مد‌نظر قرار داده و از سال‌ها پيش در ديدارهايي كه با نخبگان داشته‌اند خواستار تبيين الگوي ايراني - اسلامي پيشرفت شده و همواره اين موضوع را مدنظر قرار داده‌اند. از واژه سبك زندگي براي توصيف شرايط زندگي انسان استفاده مي‌شود و مجموعه‌اي از طرز تلقي‌ها، ارزش‌ها، شيوه‌هاي رفتار، حالت‌ها و سليقه‌ها در هر چيزي را در برمي‌گيرد. در بيشتر مواقع مجموعه عناصر سبك زندگي در يك‌جا جمع مي‌شوند و افراد در يك سبك زندگي مشترك مي‌شوند.

در اين ميان سبك زندگي ايراني - اسلامي يكي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه در سال‌هاي اخير بسيار مورد تأكيد مقام معظم رهبري قرار گرفته است. ايشان از سال‌ها قبل متوجه نقشه‌هاي شوم و سناريوهاي خطرناك غربي‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران شده و بارها و بارها در سخنراني‌هاي خود نسبت به نقشه‌هاي شوم كشورهاي غربي عليه ايران اسلامي هشدار دادند. حركت خزنده غربي‌ها براي تغيير سبك زندگي در ايران از سال‌ها پيش آغاز شده و در قالب‌هاي مختلف بي‌سرو صدا و چراغ خاموش پايشان به ايران باز شده است. از تلاش براي گسترش مصرف مواد مخدر و توزيع مشروبات الكلي بگيريد تا ساخت فيلم‌ها و سريال‌هاي گوناگون و پخش آنها در ماهواره و ترويج مدل‌هاي مختلف و كمرنگ جلوه دادن موضوع عفاف وحجاب و... همه و همه از مهم‌ترين مسائلي است كه كشورهاي غربي عليه ايران آغاز كرده‌اند.

‌طبخ قورباغه آب‌پز براي خانواده ايراني

دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي ايران همه كار مي‌كنند تا شايد بتوانند ذره‌اي از تعلق خاطر مردم به اين نظام مردمي و جمهوري را كه بر اساس رأي مردم تشكيل شده و بر اساس آموزه‌هاي ديني اداره مي‌شود ‌كاهش دهند، براي همين اتاق‌هاي فكر در غرب با صرف ميليون‌ها دلار هزينه به دنبال پياده‌سازي سناريو‌هاي گوناگون در اين میدان هستند. «سناريوي قورباغه آب‌پز» يكي از مهم‌ترين، معروف‌ترين و البته گسترده‌ترين سناريوهاي كشورهاي غربي و دشمنان ايران و ايراني است. در اين طرح كه دشمن قصد دارد تا در قالب‌هاي مختلف در ايران آن را اجرا كند اهداف گوناگوني پيش‌بيني شده است كه يكي از مهم‌ترين آنها تغيير برخي از ارزش‌ها و اعتقادات مردم و آماده كردن آنها براي پذيرش عقايد پوچ غربي به مرور زمان است.

اين سناريو البته موضوعي نيست كه از نگاه تيز‌بين ديده‌بان‌هاي انقلاب اسلامي و سربازان گمنام امام زمان‌(عج) دور بماند، چراكه دست غربي‌ها در اين سناريو نيز براي اين ديده‌بان‌هاي ‌آگاه باز شده است. يكي از نقشه‌هاي خطرناك دشمن سناريوي قورباغه آب‌پز است كه دراين سناريو هدف اصلي آن خانواده ايراني و اعتقادات ملي و ديني يك خانواده ايراني است.

در جرايد و برخي سايت‌ها شيوه طبخ قورباغه با روش فرانسوي را خواندم كه براي روشن شدن موضوع قبل از پرداختن به آن سناریو این روش را عيناً نقل مي‌كنم. ‌ فرانسوي‌ها در الگوي غذايي خود، براي طبخ قورباغه، روش متفاوتي دارند. آنها قورباغه را كباب نمي‌كنند، بلكه آن را آب‌پز مي‌كنند اما روش آب‌پز كردن قورباغه در فرانسه در گذشته اشتباه بوده‌ و اكنون روش جديدي را ابداع كرده‌اند. فرانسوي‌ها قورباغه زنده را در ديگ مملو از آب سرد ‌روي آتش قرار مي‌دهند. قورباغه، موجودي دوزيست و خونسرد است و بدن آن روشي متفاوت براي گرم كردن خود ندارد. اين موجود، اگر يكباره به درون ديگ پر از آب جوش پرتاب شود، متوجه گرما شده و واكنش نشان مي‌دهد اما زماني كه درون ديگ آب سرد قرار داده مي‌شود و آب درون ديگ به مرور به نقطه جوش مي‌رسد؛ او خيلي دير متوجه اين تغيير دماي اطراف خود شده و بدين ترتيب زنده زنده، آب‌پز مي‌شود. دليل اين مسئله اين است كه قورباغه فاقد «حساسه»هاي لازم هنگام دريافت تغييرات دمايي اطراف، مبتني بر خط قرمز بقاي خود است و در واقع ساختار بدن قورباغه به‌گونه‌اي است كه نمي‌تواند خط قرمز دمايي بقاي خود را تنظيم نمايد. بدن آن، آرام آرام خود را با تغييرات مثبت - گرمايي - دماي اطراف خود به گونه‌اي منطبق مي‌كند كه دماي درون و بيرون هماهنگ شود اما براي اين انطباق، خط قرمز و آستانه تحمل ندارد. منفعلانه، مدام به اين انطباق دماي درون بدن خود با بيرون ادامه مي‌دهد، تا اينكه زنده زنده، با تسليم خود به اين روند انطباق بپزد.

اگر يك قورباغه را برداريد و داخل يك ظرف آب جوش بيندازيد قورباغه چه مي‌كند؟ به سرعت به بيرون مي‌پرد! در واقع قورباغه فوراً به اين نتيجه مي‌رسد بايد از خطر فرار كند حالا اگر همين قورباغه را برداريد و داخل يك ظرف آب سرد بيندازيد و بعد به تدريج آن را حرارت بدهيد قورباغه چكار مي‌كند؟ قورباغه به دليل اينكه جانوري دوزيست است، متوجه تغيير دماي تدريجي نمي‌شود. در نتيجه كم‌كم آب‌پز مي‌شود.

درحقيقت غربي‌ها با اين سناريو قصد دارند خانواده‌هاي ايراني را رفته‌رفته و به مرور براي پذيرش اعتقادات، فرهنگ، آداب و سنت‌هاي غربي متقاعد كنند براي همين است كه دست به دامان اين سناريو شده و براي پياده كردن نقشه‌هاي خود ميليون‌ها دلار هزينه مي‌كنند.

آنها به خوبي مي‌دانند جامعه ايراني در مقابل رفتارهايي مانند حجاب و عفاف، روابط زن مرد، حدود ارتباط محرم و نامحرم، مصرف مشروبات الكلي در جمع‌هاي خانوادگي و... به شدت و خيلي سريع واكنش نشان مي‌دهد بنابر‌اين به دنبال اين هستند تا از طريق پياده كردن اين سناريو رفته‌رفته بتوانند جامعه ايران را در خصوص اينگونه رفتارها آماده كنند.

خانواده اصيل ايراني، دژي محكم

اين در حالي است كه كارشناسان حوزه رسانه، فعالان فرهنگي و دلسوزان انقلاب نيز بارها و بارها در خصوص نقشه‌هاي خطرناك غرب و سناريوهاي پيچيده آنها در ايران به خانواده‌ها هشدارهاي لازم را داده‌اند، چراكه همانگونه كه در اين گزارش ذكر شد مهم‌ترين هدف نقشه‌هاي خطرناك غربي‌ها خانواده ايراني است.

آنها خانواده ايراني را يك دژ محكم مي‌دانند. خانواده‌اي با برخورداري از فرهنگ و تمدني ريشه‌دار و آئين‌ها و سنت‌هايي زيبا و ماندگار و همچنين برخوردار از اعتقادات محكم ديني كه همه چيز خود را فداي ارزش‌ها و اعتقاداتش مي‌كند و در حقيقت خانواده ايراني دژ محكمي در برابر نفوذ دشمن به حساب مي‌آيد. خانواده‌هايي كه باور عميق قلبي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دارند و در طول 38 سال كه از عمر انقلاب اسلامي ايران مي‌گذرد همواره پشتيبان و حامي ولايت فقيه، انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي ديني بوده‌اند. در دوران دفاع مقدس همين خانواده ايراني بود كه جوان‌هاي خود را براي دفاع از دين، انقلاب، ولايت و ميهن به جبهه‌هاي دفاع مقدس فرستاد و بعد از آن نيز فرزندان خود را به گونه‌اي تربيت كرده است كه همواره به عنوان سرباز اصلي انقلاب و ميهن پاي اصول و ارزش‌هاي خود ايستاده‌اند.‌ براي همين است كه بي‌هويت كردن خانواده ايراني و دور كردن آن از اعتقاد به اصول و ارزش‌ها و در يك كلام تخريب اين دژ محكم و نفوذ‌ناپذير مهم‌ترين هدف دشمن است.

روش‌هاي پياده‌سازي سناريوهاي غرب

همانطور كه ذكر شد خانواده ايراني مهم‌ترين هدف دشمن است، بر همين اساس و به طور حتم غربي‌ها براي پياده‌سازي سناريوهاي خود به دنبال راهكارهاي اجرايي نيز هستند كه يكي از مهم‌ترين راهكارهاي اجرايي نقشه‌هاي غرب و ابزار و وسايل كاربردي آنان شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سريال‌هاي آبكي اين شبكه‌هاست.

سريال‌هايي كه با هدف خاص و مشخص و با بودجه‌اي هنگفت و البته بر اساس داستان‌هايي بي‌محتوا و كم ارزش تنها به يك قصد آن هم بر هم زدن كانون گرم خانواده ايراني ساخته و درشبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره پخش مي‌شود. شبكه‌هاي گوناگوني كه توسط افراد معلوم الحالي ساخته مي‌شود كه دشمني آنها با ارزش‌هاي ديني و انقلاب اسلامي مثل روز روشن است.

يكي از اين برنامه‌سازان رابرت مرداك است كه فعالان رسانه‌اي حتي فعالان رسانه‌اي غرب به او لقب سلطان شياطين داده‌اند. وي كه بنيانگذار شبكه «فارسي وان» است داراي تعداد ديگري از شبكه‌هاي ماهواره‌اي و نيز صاحب امتياز و مسئول ده‌ها مجله با تصويرهاي مستهجن وپورنو است كه با حمايت‌هاي سناي امريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال ضربه زدن به خانواده‌هاي ايراني است. رابرت مرداك و ديگر همكاران او در شبكه‌هاي مختلف ماهواره با دريافت بودجه‌هاي كلان از امريكا و اسرائيل مأمور پياده‌سازي اهداف و برنامه‌هاي اتاق‌هاي فكر اين دو رژيم در جهان هستند.

سريال‌هاي آبكي با دوبله فارسي با فيلمنامه‌هايي كاملاً مشخص مهم‌ترين محصول مشترك امريكا و همكارانش است. سريال‌هايي كه در آنها روابط زن و مرد نامحرم عادي جلوه داده مي‌شود. سرو مشروبات الكلي، استعمال سيگار و مواد مخدر درجمع‌هاي دوستانه و مهماني‌هاي خانوادگي، ترويج نوع خاصي از پوشش مخصوصاً پوشش بانوان، اختلاط زن و مرد، عادي جلوه دادن ارتباط زن و مرد نامحرم و متأهل با يكديگر، عادي جلوه دادن موضوعاتي مانند دوست دختر و دوست پسر در دوران مجردي، متأهلي و... همه و همه اهدافي است كه توسط برنامه‌سازان برنامه‌هاي ماهواره‌اي دنبال مي‌شود.

آنچه مسلم است سناريوي قورباغه آب‌پز مهم‌ترين سناريويي است كه برنامه‌سازان سريال‌هاي ماهواره‌اي به دنبال پياده كردن آن از طريق توليد و پخش اين سريال‌ها هستند. اين موضوع حتي در برخي از صحبت‌هاي رابرت مرداك نيز شنيده شده و زماني كه از وي درباره ارتباط راحت و بدون محدوديت زن و مرد در ايران سؤال مي‌شود وي مي‌گويد: ما قصد داريم روابط زن و مرد در ايران عادي شود به گونه‌اي كه مرد‌ها به راحتي به همسران خود اجازه بدهند تا با مردان ديگري كه دوست دارند به گردش بروند. رابرت مرداك وقتي در برابر اين پرسش قرار مي‌گيرد كه آيا فكر نمي‌كنيد غيرت جامعه ايراني و اعتقادات ديني آنان اجازه چنين كاري را به شما نمي‌دهد به تشريح برخي از برنامه‌هاي خود و همفكرانش اشاره مي‌كند و يكي از مسائلي را كه به طور صريح به آن اشاره مي‌كند همين سريال‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي است. ‌البته پرواضح است كه حرف‌هاي رابرت مرداك را فقط او و همفكرانش باور دارند وگرنه مثل روز روشن است كه برنامه‌ريزي‌هاي او و همقطارانش در ايران به بن بست خورده است. بايد اين نكته را به او و همه برنامه‌سازان شبكه‌هاي ماهواره‌اي كه تمركز خود را روي خانواده‌هاي ايراني گذاشته‌اند گوشزد كرد كه جامعه ايراني مثل يك قورباغه نيست كه بتوان آن را به راحتي و بدون اينكه متوجه شود آب‌پز كرد و خورد. خانواده‌هاي اصيل ايراني در حقيقت شير هستند نه قورباغه. شيرهم كه مي‌دانيد... رودر رو شدن با او جرئت مي‌خواهد.

http://javanonline.ir/fa/news/821652

ش.د9502489

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات