فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۹۷۱۷۴
در سالروز ازدواج پیامبر(ص) و خدیجه(س) عنوان شد

تهاجم فرهنگی برای رسمیت دادن به «ازدواج سفید»

معاون امور روحانیون حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: قداست خانواده در فرهنگ غرب شکسته شده و در اثر گسترش آن، تلاش می ‌شود ازدواج سفید، برپایی جشن طلاق، خیانت و ... عادی جلوه کند و به رسمیت شناخته شود.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس، حجت ‌الاسلام محمد تقدیری معاون امور روحانیون حوزه عملیه حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت ‌وگو با خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) گفت: جامعه مدنظر خداوند متعال از فرد، خانواده، جامعه و جهان تشکیل شده است لذا افراد یک وظایفی دارند و باید ازدواج کنند تا بتوانند یک سری اهداف را به وجود بیاورند. در این راستا پیامبر گرامی برای ترویج پیوند ازدواج فرمودند: «ما بنی بناء فی الاسلام احب الی الله من التزویج»؛ هیچ خانه‌ای در اسلام محبوب‌تر از ازدواج نزد خداوند متعال بنا نشده است. پیامبر با این حدیث، یک قداست و ارزشگذاری برای ازدواج قرار داده است تا انسان‌هایی که فرد یا مجرد هستند، به سوی تشکیل خانواده پیش بروند. 
وی اظهار داشت: هدف از ازدواج؛ آرامش روانی است «خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها»؛ ما همسرانی از جنس خودتان خلق کردیم تا در سایه آن به آرامش برسید. امام علی(ع) فرمودند: «الانس فی‌الثلاثه»؛ انس و آرامش در سه چیز است که یکی از آنها «الزوجة الموافقه» همسر موافق است. دومین هدف از ازدواج، امکان بقای نسل است؛ برخی از افراد و نظریات، هدف از ازدواج را فقط غریزه جنسی می‌دانند و معتقدند که غریزه جنسی را از راهی غیر از ازدواج می‌توان برطرف کرد، در حالی که برآورده شدن غریزه جنسی، بقای نسل و تولید نسل است؛ خداوند متعال در آیات قرآن می‌فرماید: «مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً»؛ نسل را از راه خودتان ادامه دهید. 
معاون امور روحانیون حوزه عملیه حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: امکان سازندگی اخلاقی از دیگر اهداف ازدواج است که با ازدواج «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَ أَنْتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ»؛ لباس به معنای پوشاندن است و در واقع ما عیب‌های خود را با ازدواج کردن، اصلاح کرده و از بین می‌بریم. همچنین سازندگی‌های اجتماعی نیز به وسیله ازدواج برقرار می‌شود؛ با ازدواج و وصلت‌ها، صله رحم‌های خانوادگی زیاد می‌شود و زمینه کمک به یکدیگر پدید می‌آید. وقتی که انسان مجرد و تنها است کمتر انگیزه کمک به دیگران را دارد.
وی با اشاره به یکی از دیگر اهداف ازدواج مبنی بر گسترش آرمان توحیدی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید چه چیزی مانع می‌شود که انسان مؤمن ازدواج نکند، شاید خداوند به او فرزندانی روزی کند که زمین را از «لااله‌الا الله» سنگین کنند. بنابراین منظور از بقای نسل فقط ازدیاد نسل نیست بلکه گسترش آرمان توحیدی است. 
تقدیری تصریح کرد: قداستی که پیامبر اکرم(ص) به خانواده بخشید، اکنون در اثر گسترش فرهنگ غرب، تلاش می‌شود این قداست شکسته شده و خانواده‌ها از هم بپاشد، از جمله تلاش برای به رسمیت شناختن همجنس‌گرایی، ازدواج سفید، برپایی جشن طلاق، تشویق مجرد بودن به وسیله فیلم‌های ضداخلاقی، ترویج فساد و سوءظن و خیانت به همسر در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، ترویج روابط نامشروع قبل و بعد از ازدواج و... تمام این موارد در راستای فروپاشی خانواده انجام می‌گیرد. 
وی گفت: امیدواریم به برکت پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) که میوه بسیار بابرکتی همچون فاطمه زهرا(س) از این ازدواج به وجود آمد و سپس یازده امام معصوم نیز از این شجره طیبه به ثمر نشست، جامعه ما بتواند در این هجوم فرهنگی مقاومت کند و خانواده‌های علوی و فاطمی همچنان پاک و سالم باقی بمانند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات