صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۹۷۳۹۹

گزارش روز/ بازگشت به نقطه اول!

گویا ماجرای پر سروصدای خرید هواپیماهای جدید از شرکت‌های فرانسوی و آمریکایی تمامی ندارد! از همان روز اول که رئیس دولت یازدهم راهی پاریس، پایتخت فرانسه شد، دیدارش با رئیس یک شرکت فرانسوی انتقادات فراوانی را برانگیخت تا همین حالا که هنوز فرود این هواپیماها روی باند فرودگاه‌های ایرانی در هاله‌ای از ابهام است[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: گویا ماجرای پر سروصدای  خرید هواپیماهای جدید از شرکت‌های فرانسوی و آمریکایی تمامی ندارد! از همان روز اول که رئیس دولت یازدهم راهی پاریس، پایتخت فرانسه شد، دیدارش با رئیس یک شرکت فرانسوی انتقادات فراوانی را برانگیخت تا همین حالا که هنوز فرود این هواپیماها روی باند فرودگاه‌های ایرانی در هاله‌ای از ابهام است. از روزهایی که در اوج تبلیغات انتخابات مجلس دهم فرود یک هواپیمای ایرباس که در حال عبور از آسمان ایران بود، در یکی از فرودگاه‌های تهران و عکس یادگاری مسئولان با این هواپیما و به راه انداختن نمایش انتخاباتی، تا انتقاد به هزینه گزاف برای خرید هواپیماهایی که به گفته کارشناسان تنها کمتر از پنج درصد مردم از آن استفاده خواهند کرد، همه و همه از جمله جنجال‌هایی است که در رسانه‌ها منتشر شده است.
در آخرین نمونه از این ماجرا، قصه تحویل چند هواپیما از سوی شرکت آمریکایی بوئینگ به ایران است؛ چنانکه فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره می‌گوید: «نخستين فروند از هواپيماهاي بوئینگ در سال ۲۰۱۸ طی قراردادی به ايران تحويل داده مي‌شود که ارزش اين قرارداد ١٦ ميليارد و ٦٠٠ ميليون دلار است.» موضوعی که به سرعت و البته با سروصدای فراوان و با تیترهای درشت در رسانه‌های حامی دولت بازتاب پیدا کرد!
اگرچه این روزنامه‌ها از قطعیت ماجرا سخن به میان آوردند؛ اما چند روز پس از این همه تبلیغات، خبرگزاری «رویترز» در خبری به نقل از مدیران بوئینگ اعلام کرد: هواپیمایی به ایران فروخته نمی‌شود و موضوع تحویل هواپیما به ایران بحث اجاره چند فروند هواپیما به شرکت‌های ایرانی است، نه فروش آن! جمله‌ای که دوباره تقابل منتقدان و دولت در ماجرای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی را به نقطه اول بازگرداند! منتقدانی که هنوز معتقدند در حالی که ناوگان ریلی ایران فرسوده است و شرایط جاده نیاز به اقدامات عاجل دارد، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی، آن هم با هواپیماهای فرانسوی و آمریکایی در اولویت مشکلات کشور نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات