صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۴۸۴

از جلسه فوق‌محرمانه تا تکلیف دولت

۱- نایب‌رئیس مجلس نمی‌داند در مجلس چه خبر است!
مسعود پزشکیان در همایش ملی «نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری» گفت: مشکل ما نبود داده و اطلاعات برای بهترین انتخاب است. تصمیم غلط، جامعه و ساختار آن را بهم می‌زند. حرف بی‌منطق این است که چیزی را که در جایی به ذهن می‌رسد، دوفوریتی کرده و کشور و دولت را با مشکلات روبه‌رو می‌کنیم، از این رو برای قانون‌گذاری باید داده‌های درست داشته باشیم. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین کشور باید بر اساس علم محققان و دانشمندان تصویب شود، گفت: من در مقام یک نماینده نمی‌‌دانم حتی در مرکز قانون‌‌گذاری چه خبر است؛ چون مقابل دیدگانم داده‌‌های قابل اعتمادی ندارم و به همین دلیل درست و علمی تصمیم نمی‌‌گیرم!

۲- دیدار فوق‌محرمانه رئیس موساد با اعضای دفتر ترامپ درباره ایران
وب‌گاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی نوشت: رئیس سازمان امنیتی موساد در سفر اخیر خود به آمریکا با اعضای دفتر ترامپ دیداری فوق‌محرمانه داشته است. این وب‌گاه افزود: «یوسی کوهن» اعضای دفتر ترامپ را در جریان جزئیات توافق هسته‌ای ایران، جنگ داخلی سوریه، تهدیدات تروریستی و مسئله فلسطین قرار داده است. تایمز اسرائیل افزود: طبق گزارش‌ها، مقامات اسرائیل [رژیم صهیونیستی] به اعضای دفتر ترامپ پیشنهاداتی درباره برگزاری نشست منطقه‌ای صلح اسرائیل و فلسطین ارائه کرده‌اند. گفته می‌شود در این دیدار، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز حضور داشته است.

۳- زاکانی: کل جبهه انقلاب باید یک نامزد داشته باشد
علیرضا زاکانی، عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و نماینده پیشین مجلس با تأکید بر اینکه کل جبهه انقلاب باید یک نامزد داشته باشد، تصریح کرد: برخی‌ها امیدوارند با تفرقه‌افکنی بین نیروهای انقلاب در انتخابات سال آینده، مانند سال ۹۲ به پیروزی برسند، بنابراین اگر تحول‌خواهان و دوستان ما می‌خواهند نقش‌آفرین باشند، باید حتماً مبتنی بر شاخصه‌ها و موضوعاتی که انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد، کار خود را از طریق وحدت نیروها پیش ببرد؛ چرا که موفقیت در این زمینه جز با وحدت همه نیروهای انقلاب ممکن نیست.

۴- اوباما: با هکرهای روس‌ به طور مستقیم برخورد می‌کنیم
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد، با موضوع دخالت هکری دولت روسیه در فرایند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به طور مستقیم برخورد کند. وی البته از هر گونه اظهارنظر درباره احتمال تأثیرگذاری این دخالت‌ها بر روی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ خودداری کرد. این در حالی است که در هفته‌های اخیر رسانه‌های آمریکایی بارها مدعی شده‌اند روس‌ها به نفع ترامپ وارد عمل شده و انتخابات آمریکا را هک کرده‌اند. گفتنی است، اوباما روند این نوع اتهام‌زنی‌ها را به یک راگبی سیاسی تشبیه کرد.

۵- دولت مکلف به اجرای دستور استراتژیک شد
نمایندگان مجلس دیروز و در دومین روز از بررسی جزئیات لایحه برنامه پنج ساله ششم کل کشور، ماده ۲ این لایحه را با ۱۴۷ رأی موافق تصویب کردند که به موجب آن، دولت موظف شده است در پنج سال آینده، تخصیص بودجه برای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌زای امنیتی و دفاعی را در اولویت قرار دهد. این ماده، یکی از مهم‌ترین مواد و در واقع اولین ماده اجرایی برنامه ششم توسعه کشور است که در آن، محورهای اصلی برنامه ششم به پنج بخش و محور اصلی تقسیم شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات