تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۹۷۵۰۷
عارف: این لیست ادامه ائتلاف سال 92 است

لیست اصلاح‌طلبان در تهران اعلام شد

(روزنامه ابتكار – 1394/11/28 – شماره 3368 – صفحه 2)

بعد از گمانه‌زنی‌ها فراوان و چندین بار اعلام زمان و وقفه در انتشار لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان، بالاخره دیروز همزمان با اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره کاندیداها، ستاد «گام دوم»، اسامی چهره‌های حاضر در لیست خود را اعلام کرد. رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان درباره لیست ائتلاف این جناح در انتخابات مجلس گفت: نگاه ما در ائتلاف انحصارطلبانه نبود و نیست به همین دلیل نگفتیم کسانی که در لیست ما هستند نباید در لیست دیگری حضور داشته باشند. محمدرضا عارف در جمع جوانان ستاد فرزندان 76 اظهار کرد: ائتلاف ارزشمندی که بین جبهه اصلاحات و جریان حامیان دولت اتفاق افتاد، بسیار اتفاق خوبی بود.

وی ادامه داد: به اتحاد ارزشمندی رسیدیم، شورای سیاست‌گذاری با حضور همه احزاب جبهه اصلاحات شکل گرفت و مسیر خوبی را طی کرد و مورد استقبال همگان حتی در استان‌ها قرار گرفت. عارف یادآور شد: طبیعتا تهران یک وضعیت خاصی دارد روشن نبود که در شهر تهران چه باید کنیم. ضرورت همکاری قطعی بود اما اینکه یک لیست داشته باشیم یا دو لیست هنوز نهایی نشده بود. در ادامه با توجه به رد صلاحیت چهره‌های شاخص در هر دو گروه بحث ائتلاف جریان اصلاحات با حامیان دولت مطرح شد. وی افزود: اصلاح‌طلبان به لیست 36 نفره ای رسیده بودند که اگر بنا به ائتلاف نبود حتما لیست 30 نفره‌ای از میان آن ارائه می‌دادند، اما تصمیم شورای عالی سیاستگذاری بر آن بود که مسئولیت لیست تهران را به عهده هیات رئیسه که شامل هشت نفر بودند قرار دهد زمانی هم بحث اجماع با جریان حامی دولت مطرح شد که کارگروهی بررسی آن را برعهده گرفت.

وی تصریح کرد: کارگروه تعامل و کارگروه استان‌ها اختیار تام پیدا کردند با حامیان دولت مذاکره کنند، مذاکرات خوبی انجام شد که البته در میان آن منتظر جواب تجدیدنظرها شدیم. نهایتا طی هفت جلسه به لیست منتشر شده که لیست ائتلافی است، رسیدیم. رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: معنای ائتلاف برای ما مشخص است قرار نیست خواسته یک گروه صد در صد تامین شود و گروه دیگر تامین کننده خواسته‌ها باشد. چهار نفر از طرف ما و چهار نفر از طرف ائتلافمان جلساتی را تشکیل دادند که طرح ائتلاف را نوشتند طبیعی است که برخی از چهره‌ها را نمی‌شناسیم، اما سایر چهره‌های لیست ارزشی، برجسته و خبره هستند.

وی ادامه داد: از احزابی که چهره‌های شاخصی داشته‌اند و فکر می‌کردند باید در لیست باشند می‌خواهیم که آرام باشند، سعه صدر داشته باشند و بدانند که نمی‌شود هر حزب یک نماینده در لیست داشته باشد. برای ما حفظ انسجام ارزشمندمان بیشتر از حضور یک فرد در مجلس اهمیت دارد. وی با بیان اینکه از هر 29 نفر درون لیست دفاع می‌کنم گفت:‌ خود من در لیست هستم. به جز خودم از هر 29 نفر حاضر در لیست دفاع می‌کنم. حالا که لیست مشخص شده است بنده سرلیست هستم. عارف خطاب به رای اولی‌ها تصریح کرد: رای دادن بالاترین حق اجتماعی شما است و باید در سرنوشت اجتماعی خودتان شریک باشید. رای دادن کاشت بذری است که در آینده درو می‌کنیم. شما با حضور خودتان در انتخابات دموکراسی را تجربه می‌کنید. اگر در انتخابات شرکت نکنید، رقیب ما پیروز می‌شود. اولین رای‌تان را به عنوان وظیفه و عبادت انجام دهید. انتخابات زمینه ساز رشد شما است. وی هم‌چنین گفت: ما باید پاسخگوی نیازهای ملت باشیم . می‌دانید چند در صد مردم زیر خط فقر هستند؟ راه‌حل مشکلات کشورما درونی است. باید تعامل داشت، اما از درون به مشکلات هم نگاه کرد. جوانان قهر با انتخابات را در قاموس خود قرار ندهند. بزرگترها را برای شرکت در انتخابات دعوت کنند و ما مشکلات اجتماعی را خوب می‌شناسیم. حضور در انتخابات تکلیفی ملی و شرعی نسبت به ایثارگران و شهدا است.

این لیست ادامه ائتلاف سال 92 است

رئیس بنیاد امید ایرانیان در توضیح لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان با حامیان دولت یادآورشد:‌ این لیست ادامه ائتلاف سال 92 است اصلاح‌طلبان پشت کسی قرار گرفتند که هیچ‌گاه ادعا نکرده که اصلاح‌طلب است. ما الان داریم ریل‌گذاری می‌کنیم. ریل‌هایی داشتیم که تخریب شد. باید دوباره آن‌ها را ساخت. به جوان‌گرایی توجه ویژه‌ای داریم. می‌دانیم دانشجویان می‌خواهند در یک محیط آرام رشد کنند. منشوری که دانشجویان برای انتخابات آماده کرده‌اند را خوانده‌ام. مسائل خوبی در آن مطرح شده است. این مجلس کسی مثل فرجی‌دانا را استیضاح کرد. شاید اگر توفیقی رای می‌آورد، فرجی‌دانا استیضاح نمی‌شد بخشی از مشکلات و مسائل امروز را در دانشگاه شاهد نبودیم. عارف تصریح کرد: ما با حامیان دولت به طور مشخص حزب اعتدال و توسعه ائتلاف کردیم بنای ما این بود که نگاه انحصارطلبانه نداشته باشیم به همین جهت است که نمی‌گوییم کسانی که در لیست ما قرار دارند نباید در لیست های دیگر حضور داشته باشد. گفتیم این نگاه تنگ‌نظرانه است نخواستیم مانع بسته شدن لیست‌های تخصصی شویم. اخلاق تشکیلات حکم می‌کند که افرادی که در لیست می‌آیند اصول مشارکت را رعایت کنند. ما در جریان موضع‌گیری‌ها درباره این موضوع هستیم امیدواریم که همه افراد حاضر در لیست این موضوع را رعایت کنند. وی امید، آرامش و رونق اقتصادی را شعار اصلاح‌طلبان خواند و گفت: این شعار امضای مشترک ائتلاف اصلاح‌طلبان است و به آن پایبند خواهیم بود. همه می‌دانند که مطالبات ما محافظه‌کاری و عین شجاعت است.

نباید به بهانه‌هایی که بخش اقتدارگرای جامعه دنبال آن هست دامن بزنیم وقتی هم نداریم شعارمان را هم باید جدی بگیریم شرط موفقیت و حیات، امید و آرامش است. رئیس شورای عالی سیاستگذاری با گرامیداشت یاد حضرت فاطمه(س) گفت: من اگر جای وزارت کشور بودم انتخابات را یک هفته جلوتر برگزار می‌کردم تا با ایام فاطمیه برخورد نداشته باشد. ما حرمت ایام فاطمیه و حضرت زهرا(س) را که نه تنها برای شیعه، بلکه برای جهان مورد احترام است نگه می‌داریم. جایگاه و قداست ایشان برای همه مهم است. وی در پایان گفت:‌ در حال حاضر با هیچ فرد و گروهی در مورد ریاست مجلس صحبت نکرده‌ایم تنها هدف ما این است که افراد درون لیستمان وارد لیست انتخاباتی شوند. با جریان حامیان دولت ائتلاف کردیم که بگوییم قدر زحمت کسانی را برای این مردم تلاش می‌کنند را می‌دانیم.

اصلاح‌طلبان با شعار «امید، آرامش و رونق اقتصادی» می‌آیند

حجت‌الاسلام محسن رهامی نیز در همین راستا در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان و مجموعه حامیان دولت مجموعا با شعار «امید، آرامش و رونق اقتصادی» به انتخابات خواهند آمد. او افزود: جلسات متمرکزی با حضور تمام اعضا برگزار شد که در ‌‌نهایت صورتجلسه این موضوع به امضای همه اعضا رسید. رهامی همچنین گفت: بر اساس لیست موجود، همانطور که دیده می‌شود، ۸ خانم و ۲۲ آقا در لیست هستند که از میان آقایان ۲ نفر معمم هستند و بر این اساس با ایده گام دوم برای پیروزی در انتخابات تلاش می‌کنیم.

تنظیم لیست اصلاح‌طلبان به ترتیب حروف الفبا

در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران که به سرلیستی محمدرضا عارف و به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده است، فریده اولاد قباد (همسر شهید دکتر یارمحمدی)، محمدرضا بادامچى (عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار)، کاظم جلالى (نماینده شاهرود در مجلس دهم)، سهیلا جلودارزاده (نماینده ادوار مجلس و عضو ارشد خانه کارگر)، فاطمه‌السادات حسینى (از نخبگان مستقل و فرزند صفدر حسینی)، الیاس حضرتى (مدیرمسئول روزنامه‌های اعتماد و تعادل)، غلامرضا حیدرى (نماینده سابق تفرش در مجلس)، فاطمه ذوالقدر (عضو سازمان جوانان حزب اسلامی کار)، علیرضا رحیمی (جانباز و آزاده انقلاب اسلامی)، ابوالفضل سروش (جانباز و عضو انجمن اسلامی پزشکان)، فاطمه سعیدى (عضو انجمن اسلامی فرهنگیان)، پروانه سلحشور (عضو مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی)، رحیم سلیمانی‌راد (فرهنگی و کارمند وزارت کشور)، طیبه سیاووشى (متخصص روابط بین‌المللی و کارمند وزارت امور خارجه)، مهدى شیخ (از فعالان انجمن اسلامی خارج از کشور و کارشناس روابط بین‌الملل)، محمود صادقى (استاد حقوق خصوصی دانشگاه تربیت مدرس)، محسن علیجانى زمانى (پزشک و فعال سیاسی شهر ری)، محمدجواد فتحى (استاد حقوق دانشگاه تهران)، مصطفى کواکبیان (دبیرکل حزب مردمسالاری)، حجت‌الاسلام احمد مازنى (عضو ارشد حزب اعتماد ملی)، پروانه مافى (فرماندار سابق شمیرانات)، علیرضا محجوب (نماینده فعلی تهران در مجلس)، داوود محمدى (دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور)، على مطهرى (نماینده فعلی تهران در مجلس)، سیدفرید موسوى (پزشک و عضو حزب اتحاد ملت)، محمدرضا نجفى (مدیرکل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر)، بهروز نعمتى (نماینده فعلی مجلس)، محمدعلى وکیلى (مدیرمسئول روزنامه ابتکار)، مهندس عبدالرضا هاشم‌زائى (نماینده دوره‌های اول و دوم مجلس و عضو حزب کارگزاران) حضور دارند.

http://ebtekarnews.com/?newsid=35136

ش.د9405930

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات