تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۹۷۵۱۸
آيت‌الله هاشمي در ديدار رمضان عبدالله مطرح كرد

هشدار ‌درباره خطرات روی کار آمدن ترامپ

(روزنامه آرمان ـ 1395/09/23 ـ شماره 3206 ـ صفحه 1)

سياستي كه آيت‌ا... هاشمي طی سال‌ها در قبال كشورهاي مختلف اتحاذ كرده به اندازه‌اي هوشمندانه است كه امروز كمتر رهبر و مقامي را مي‌توان يافت كه انتقادي به رويكردهاي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام داشته باشد، به ويژه كشورهايي كه مورد ظلم قرار داشته و دارند، چرا كه آيت‌ا... هاشمي همواره صلح و وحدت را شاه كليد تعاملات خود قرار داده و البته در زماني كه كشوري مانند فلسطين از سوي اشغالگران دچار چالشهايي مي‌شود به آنها اطمينان مي‌دهد كه ايران در كنارشان است و تنها نخواهند ماند. بي‌ترديد مردم فلسطين كه سال‌هاست مورد ظلم و ستم صهيونيست‌ها قرار دارند، ايران را به‌خوبي مي‌شناسند و استقلال و راهكارهاي ارائه شده از سوي مقامات ايراني را راهگشاي بسياري از مشكلات خود مي‌دانند. مانند ديروز كه آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در ديدار با رمضان عبدا...، دبيركل جنبش جهاد اسلامي، مردم فلسطين را مظلوم‌ترين مردم دنيا دانست و گفت: ريشه بسياري از حركت‌هاي مردمي كشورهاي منطقه و حتي جهان به ظلم عليه فلسطينيان و بيداري مردم اين منطقه برمي‌گردد.

تضعيف حمايت از فلسطيني‌ها ناپسند است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تضعيف موضوع حمايت از فلسطيني‌ها در جهان اسلام را براي مسلمانان ناپسند توصيف كرد و گفت: غفلت از جنايت‌هاي رژيم نامشروع اسرائيل و انحراف حمايت از آرمان‌هاي مردم فلسطين، يكي از عوامل ايجاد گروه‌هاي تروريستي چون طالبان، القاعده، داعش، جبهه النصره، بوكوحرام و ده‌ها گروه ديگر است. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با ارائه تحليلي از نگراني بسياري از كشورهاي غربی به خاطر وجود هواداران گروه‌هاي تروريسم در اقصي نقاط جهان، به ديدارهاي برخي مسئولان آسيايي، اروپايي، آفريقايي و آمريكايي با خويش اشاره كرد و گفت: در پاسخ به اظهار نگراني‌هاي مسئولان كشورها براي افزايش هواداران گروه‌هاي تروريست، به مساله اشغال فلسطين اشاره مي‌كنم و مي‌گويم تا زماني كه جنايات صهيونيست‌ها و آوارگي فلسطيني‌ها ادامه داشته باشد، اين نگراني‌ها وجود دارد. وي با يادآوري خبري كه اخيرا براي تشكيل يك كشور مستقل به كمك اردن پخش شد، گفت: نيت كساني كه چنين خبري را ساخته و منتشر كرده‌اند، بسيار خطرناك است، چون هدفشان حذف نام كشور فلسطين در نقشه جغرافيايي منطقه بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح جزئيات اين طرح، گفت: در يك آن ۶۰درصد كرانه باختري را با همه شهرك‌ها به اسرائيل مي‌دهند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با بيان اين جمله كه«اين طرح هيچ كمكي به حل مشكلات و مسائل منطقه نمي‌كند»، به حمايت آمريكا از اين طرح اشاره كرد و خطاب به دبيركل جهاد اسلامي گفت: بايد هوشيار باشيد كه اين طرح مخصوصا با آمدن ترامپ در آمريكا، خطرناك‌تر خواهد بود. وي تكريم و حفظ فلسطيني‌ها را مهم‌ترين وظيفه همه كشورهاي اسلامي خواند و گفت: دلبستگي فلسطيني‌ها به وطن مادري خود، يك ظرفيت و سرمايه ذاتي براي تقويت مبارزه است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وحدت فلسطين را از ضرورت‌هاي تداوم مبارزه دانست و اظهارکرد: هيچ يك از گروه‌هاي فلسطيني به تنهايي نمي‌توانند در مبارزه با دشمني موفق شوند كه از همه جهت حمايت مي‌شود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر اين نكته كه «فلسطين در تاريخ و جغرافياي جهان ماندني است»، گفت: حتي اگر مردم فلسطين را با حيله‌هاي مكرر در اردوگاه‌ها و ديگر مناطق جهان پخش كنند، باز هم، نام فلسطين و قدس شريف، ظرفيت اين را دارد كه محور مبارزه با اشغالگران شود.

‌پيام آيت‌الله هاشمي براي هفته وحدت

در شرايطي كه «تفرقه بلاي خانمانسوز» مسلمانان شده است، وحدت ميان مسلمانان «چون كيميا عزيز و چون گنج گرانبهاست كه انگار در ويرانه‌هاي اختلاف گم شده‌ است.» اين نگاه و نگرش سبب شد تا رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پيامي به مراسم وحدت در آق‌قلا آن هم به مناسبت ميلاد باسعادت حضرت ختمي مرتبت حضرت محمد (ص) پيامبر رحمت و مودّت، از بانيان اين مراسم قدرداني و تشكر كند.

‌تفرقه بلاي خانمانسوز مسلمانان است

متن پيام آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني بدين شرح است: از روزي كه آواي دلنشين « واعْتصِمُوا بِحبْلِ‌ا... جمِيعا ولا تفرقُوا» براي« فالف بين قُلُوبِكمْ» در آيه شريفه ۱۰۳ سوره مباركه آل‌عمران، به عنوان وحي آسماني بر قلب و زبان پيامبر رحمت جاري شد تا آرزوي ديرينه «فاصْبحْتُمْ بِنِعْمتِهِ إِخْوانا» بين مسلمانان برآورده شود و پيمان برادري كه رسول مكرم بين مهاجر و انصار بسته بودند، در جامعه جاري شود، قرنها مي‌گذرد و كم كم آن «امه واحده» تاكيد شده در قرآن كريم، متاسفانه در حال حاضر، به چنان بلاي خانمانسوزي دچار شده‌اند كه به عنوان مسلمان، حتي از شنيدن اخبار آن نيز بايد شرمگين باشيم. امتي كه در آخرالزمان نبوت آمده بود تا بشريت را پس از رسولاني كه آمده بودند، به اوج پيشرفت علمي و اخلاقي برساند، اين روزها در پهنه گسترده جهان اسلام، توسط گروهك‌هاي يا جاهل يا با اميال و اهداف صهيونيستي و افراطي و تكفيري، يا بر منابر در تريبون‌ها از اختلافات مي‌گويد يا در شهرهاي اسلامي كه حالا ديگر به ميادين جنگ شبيه‌ شده‌اند، همديگر را مي‌كشند و زنان و كودكان همديگر را به اسارت مي‌برند. برادران اهل سنت منطقه تركمن صحرا، آق قلا، مينودشت و شهرها و روستاهاي ديگر در استان گلستان، هرساله مراسمي با شكوه، پرمعنا و وحدت بخش را با محوريت علماي آن منطقه برگزار مي‌كنند كه چون نوري در دل تاريكي‌هاي اختلافات شيعه و سني به حساب مي‌آيد و اميدواريم شعاع اين نور سال به سال گسترده‌تر شود و در جهان اسلام، هرجا شيعه و سني هستند، به‌جاي گفتار و رفتار كينه برانگيز و اختلاف‌آور، از مشتركات فراوان خويش در دين اسلام بگويند كه دين رحمت و مهرباني و سلامت است. اينجانب با تشكر از مردم باوفاي اهل سنت در شمال ايران، علما، دانشمندان، سياسيون و جوانان آن منطقه، اميدوارم حركت پسنديده شما در برگزاري مراسم هفته وحدت، به عنوان يك الگو از فرهنگ حسنه در ايران، ساير كشورهاي منطقه و همه دنياي اسلام را نيز فرا بگيرد و به جاي شنيدن خبرهاي نگران‌كننده كشتار و آوارگي و اسارت، آن هم به دست مسلمانان، اخبار وحدت‌بخش و برادري بشنويم كه در تاريخ اسلام سوابق بسيار درخشاني دارد كه البته ابتداي آن به گفتار و رفتار پيامبر عظيم‌الشان و بزرگان دين در صدر اسلام بر مي‌گردد. سربلندي، وفاق و همدلي هر چه بيشتر همه شما عزيزان را از درگاه خداوند مسالت مي‌كنم.»

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/172099

ش.د9502843

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات