تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۳۵
فرزندان آيت‌الله هاشمي در دانشگاه آزاد چه مي‌كنند؟

تلاش هاشمي‌هاي‌ جوان در ‌تداوم ‌سازندگي

پایگاه بصیرت / مطهره شفيعي

(روزنامه آرمان – 1395/09/25 – شماره 3208 – صفحه 3)

فرزندان آيت‌ا... هاشمي اكنون در دانشگاه آزاد يعني همان دانشگاهي كه‌آيت‌ا... هاشمي پايه‌گذار آن بود، به فعاليت براي ارتقاي سطح آن مشغول هستند و ذره‌اي كم‌كاري در اين مسير را براي خود خوشايند نمی‌دانند. فرزند آيت‌ا... هاشمي بودن در زمان ورود به دانشگاه آزاد براي فاطمه، محسن و ديگر فرزندان آيت‌ا... چندان معنايي ندارد، چرا كه آنها طالب در اختيار گذاشتن دانش خود به جوانان ديگر هستند كه نتيجه آن تسريع در سازندگي كشور است. بارها سعي شد در مسير فعاليت فرزندان آيت‌ا... هاشمي در دانشگاه آزاد سنگ‌اندازي شود، اما آنها از اين سنگ‌ها براي اين دانشگاه فرصت ساختند؛ چنان که امروز، كمتر ذهني به سمت تضعيف خانواده رئيس مجمع تشخيص مصلحت با استفاده از دانشگاه آزاد مي‌رود.

تجربه محسن وقف دانشگاه آزاد

محسن هاشمي فرزند بزرگ آيت‌ا... هاشمي رئيس دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس بازرسي ويژه رياست‌جمهوري و عضو هيات‌مديره سازمان صنايع دفاع و معاون عمراني دانشگاه آزاد است كه از هیچ تلاشي براي سازندگي و ارتقاي سطح عمراني اين دانشگاه دريغ ندارد. محسن هاشمي بيش از ۱۳سال رياست هيات‌مديره و مديرعامل شركت مترو تهران را بر عهده داشت و مدتي است اين تجربه را در دانشگاه آزاد به كار گرفته است. محسن هاشمي يك موسسه انتشاراتي به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره مي‌كند كه ناشر كتب تخصصي تاليف وي و خانواده به ويژه دوره خاطرات پدر از قبل و بعد از انقلاب اسلامي است. او بسيار صبور است و زماني كه در انتخابات مجلس صلاحيتش تاييد نشد، سعي كرد تا فضا را آرام نگه دارد و تنها توضيح داد: «در نامه رد صلاحيت بنده مرا مشمول بند «د» و «ج» كرده‌اند؛ يعني عدم التزام به ولايت مطلقه فقيه و عدم اعتقاد به قانون اساسي است. البته اميدوارم اين رد صلاحيت شخصي نباشد و البته به دليل سوء‌تفاهامات بعد از انتخابات سال ۸۸ نيز بوده است.» مهدي هاشمي كه اكنون درحال گذراندن دوران محكوميت خود در زندان است، مسئول دفتر و نماينده رياست هيات‌هاي موسس و امنادر كليه واحدهاي برون‌مرزي دانشگاه آزاد بود كه براي بازديد و ارزيابي وضعيت واحدهاي اين دانشگاه به سفرهاي زيادي رفت و در بازگشت ليست كاستي‌ها را به مسئولان مربوطه گزارش مي‌كرد تا نيازهاي واحدهاي دانشگاهي رفع شود.

گام دختران آيت‌الله در مسير اعتلاي جوانان

فاطمه هاشمي دختر بزرگ آيت‌ا... هاشمي هم در دانشگاه آزاد فعاليت مي‌كند و هيات علمي دانشكده علوم سياسي تهران جنوب و معاونت آموزشي و دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد پرديس و... را در رزومه خود دارد. فاطمه هاشمي سعي دارد تا محيط علمي كلاس‌هاي درس او با سياست آميخته نشود، اما دانشجويان را از بحث و تبادل نظر با موضوعات سياسي برحذر نمي‌دارد، بلكه در زمان استراحت يا پايان كلاس علاوه بر پاسخ به سوالات آنها، به آنها مسيري را نشان مي‌دهد كه به عقيده او داراي سنگلاخ‌هاي كمتري است. تقاضا براي حضور در كلاس‌هاي درس فاطمه هاشمي همواره زيادتر از تعداد پيش‌بيني‌شده است. فائزه هاشمي هم استاد دانشگاه آزاد واحد پرديس دانشگاه آزاد بود كه تمايل دانشجويان براي حضور در كلاس‌هاي تدريسي او بيش از معمول بود.

جوان‌ترين فرزند، محبوب دانشگاهيان جوان

ياسر هاشمي از جمله فرزندان بزرگان كشور است كه ترجيح مي‌دهد از جايگاه و اعتبار پدر براي اموری هزينه نكند كه منفعتي براي كشور ندارد. رئيس دفتر هيات‌امناي دانشگاه، روحيه جوان و تعاملي او سبب شده تا روابط خوبي با دانشگاهيان داشته باشد و همپا و شايد بيشتر از ساير مسئولان دانشگاه آزاد براي ارتقاي سطح علمي و امكاناتي دانشگاهي كه نام پدر در صدر موسسان آن است، تلاش مي‌كند. ياسر در انجام امور مربوط به دانشگاه آزاد خود را فرزند آيت‌ا... هاشمي نمي‌داند، بلكه خود را شخصيتي ترسيم كرده كه وظيفه دارد در راستاي سازندگي كشور قدم‌هاي موثري بردارد. ديروز هم رئيس دفتر هيات امناي دانشگاه آزاد تاكيد كرد كه در حوزه پژوهش نبايد از ريسك و سرمايه‌گذاري فاصله گرفت، زيرا خود ريسك يكي از عوامل پيشرفت در پژوهش و تحقيق است.

ياسر هاشمي پژوهش را يكي از اركان جامعه دانست و گفت: مفهوم پژوهش امروز در تمام اركان و امور جاري جامعه شناور است و بايد مفهوم پژوهش در تمام زندگي ما شناخته شود. وي ادامه داد: قبلا اين‌گونه تصور مي‌شد كه پژوهش فقط مختص به دانشگاه يا مراكزي است كه نام و عنوان پژوهش بر سردر آن زده شده است و حتي در گذشته دانشگاه‌ها را به عنوان مراكز پژوهشي تلقي نمي‌كردند، اما امروزه شاهد آن هستيم كه پژوهش در تمام امور علمي، اعتقادي و تصميم‌گيري‌هاي ما دخيل شده و اگر اين امر نباشد، ما با مشكل مواجه خواهيم شد. وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي با سرمايه‌هاي مردمي شكل گرفته و توانسته‌ايم ۳ تا ۴درصد سرمايه دانشگاه را مستقيما در حوزه تحقيق قرار دهيم، خاطرنشان كرد: ما هنوز راه زيادي داريم كه به نقطه مطلوب در حوزه پژوهش و تحقيق برسيم و بايد به تمام عواملي كه موجب پيشرفت در حوزه پژوهش است، توجه كنيم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/172439

ش.د9502922

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات