تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۸۷
همراهان روزهاي سختي امام و بيت امام را فراموش نكنيم

سیدحسن از غربت گفت؟!

(روزنامه آرمان - 1394/11/27 - شماره 2977 - صفحه 2)

«همراهان روزهاي سختي امام و بيت امام را فراموش نكنيم.» اين جمله در دل خود معاني زيادي دارد، غربت بيت امام در اين جمله عيان‌تر از هميشه است. آيت‌ا... سيدحسن خميني در آخرين پست اينستاگرامي خود، تصويري را از دوران حبس مرحوم حاج سيداحمد خميني در زندان قزل‌قلعه منتشر كرد و نوشت: «همراهان روزهاي سختي امام و بيت امام را فراموش نكنيم.» او زير اين عكس نوشته است: «روزها به سرعت برق و باد مي‌گذرند. اتفاق‌هاي خوب و بد، هر چيز و هر جا، همه و همه مي‌آيند و مي‌گذرند و باز مي‌آيند. آنچه مي‌ماند يادها و خاطره‌هاست؛ و عكس‌ها كه اين روزها كمك‌كننده به حافظه‌هاست. يادگار امام در زندان قزل قلعه. زمان طاغوت. قبل از ازدواج. روزهاي غربت امام. آن روزها كه نام خميني جرم بود و مانع هر پيشرفتي مي‌شد. همراهان روزهاي سختي امام و بيت امام را فراموش نكنيم. ياران ايام غربت، ياران حقيقي‌اند.»

سيدحسن خميني داراي ذات آرامي است و همواره غم‌هايش را در قبلش پنهان و يك لبخند ملايم نثار مخاطب مي‌كند اما چه شده كه او امروز مي‌خواهد بيت امام فراموش نشوند. آنچه یادگار امام بيان كرده نمايانگر غصه بزرگي در قلب اوست و البته وی بهتر مي‌داند كه این اوضاع پايدار نمي‌ماند. خودش گفته بود: «امام باقر(ع) فرموده‌اند كه پدر بزرگوار و اجداد ايشان امام حسين(ع) و اميرالمومنين(ع)، در واپسين لحظات زندگي توصيه كرده‌اند كه "فرزندم بپرهيز از ستم بر كسي كه جز خدا ياوري بر تو نمي‌يابد." بنابر اين روايت، ظلم به كسي كه هيچ پناهگاهي جز خدا ندارد به سرعت به ظالم برمي‌گردد.»

سيد حسن خميني آن طور كه خود در روز ثبت نام براي حضور در انتخابات مجلس خبرگان گفت: «امام راحل همواره ما را به حفاظت از انقلاب تشويق كردند و ما تا نفس داريم در اين مسير گام برخواهيم داشت. امام به ما آموخت كه براي حفظ جمهوري اسلامي بايد از همه‌چيز گذشت و ما نيز همين راه را خواهيم رفت.» همانطور كه گفته بود در اين مسير بسيار گذشت كرد و حتي وقتي ردصلاحيت شد بيان كرد: «بيت امام راحل براي هميشه خادم مردم خواهد ماند و "جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم، نه يك كلمه بيش" را وجهه همت خود قرار داده و خواهد داد و چنين اتفاقاتي نبايد در اميد مردم نسبت به آينده درخشان نظام جمهوري اسلامي خللي ايجاد كند. لازم است مردم عزيزمان همچون گذشته، نسبت به آينده حساس بوده و براي رسيدن به سعادت گام بردارند و با حضور پرشور خود در انتخابات هفتم اسفند، پايه‌هاي سعادت و بهروزي امروز و فرداي جامعه‌مان را فراهم كنند؛ چرا كه سعادت مردم جز با دست و حضور ايشان و عزم و اراده آنها ممكن نخواهد شد.»

او به عدم تاييدصلاحيت كه حق خود نمي‌دانست تمكين كرد و اما غربتش زماني بيشتر شد كه تيتر يكي از رسانه‌هاي اصولگرا را خواند: «اشك‌هاي سيدحسن خميني نزد رئيس مجلس خبرگان رهبري!» يادگار امام در ذهن خود مرور كرد كه مگر هدفش را از ثبت‌نام بيان نكرده بود كه اينگونه نوشتند؟ مگر او سال‌ها فرصت حضور در چنين انتخابات‌هايي را نداشت و نيامد پس چرا درباره او چنين قضاوت كردند و دروغ نوشتند؟ بيت امام مظلوم است مانند همان روزي كه در سالگرد رحلت امام نگذاشتند سخنراني خود را كامل كنند يا همان روزي که بدترين هجمه‌ها را به او وارد كردند و او باز هم سكوت كرد. آیت‌ا... سیدحسن خمینی در آخرين پستش غربت خود را به رخ آنهايي كشيد كه تصور مي‌كنند روزگار به همين منوال خواهد بود...

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/144048

ش.د9405942

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات