صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۷۷۳۸

از سکوت روحانی تا پهپادهای سپاه

۱- رسانه‌های آمریکایی: هدایت و به‌کارگیری مؤثر پهپاد در سپاه
نشریه  ویژه ارتش آمریکا که به تحلیل امور نظامی پنج قاره جهان می‌پردازد، در شماره اخیر خود به کاربرد پهپاد در بدنه نیروهای مسلح ایران پرداخت و به استفاده از این جنگ‌افزار در کنترل تردد مرزی، به ویژه ایام خاص، چون مراسم اربعین که چندی پیش برگزار شد، اشاره کرد و نوشت: ایران استفاده از پهپادهای بومی را ادامه می‌دهد و هم‌اکنون هر یک از یگان‌های مختلف نیروهای مسلح ایران پهپادهای خاص خود را دارند. این امر مبین این مسئله است که این ابزار، به ویژه در کاربردهای داخلی در بدنه نیروهای مسلح ایران جا افتاده است. حتی سپاه پاسداران ایران نیروهایی متخصص برای نگهداری و پرواز این پهپادها در زمان مقتضی دارد و این جنگ‌افزارها به طور مستقیم با ارسال تصاویر هر گونه تهدید یا هدف را شناسایی می‌کنند. نشریه «پاپیولارساینس» هم با اشاره به رونمایی سلاح ضد پهپاد ایرانی، نوشت: این اسلحه قادر است با پارازیت انداختن در مسیر عملیات پهپاد اخلال ایجاد کرده و حتی آن را هک کرده و مجبور به فرود کند؛ اما آمریکا هیچ برنامه انحصاری بر فناوری این سلاح ضد پهپاد ندارد.

۲- سکوت روحانی در دعوای شاگردان کابینه
پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت بهداشت همه تلاش خود را برای اجرای طرح تحول سلامت به کار گرفت؛ طرحی که وزارت بهداشت از آن به عنوان مهم‌ترین پروژه سلامت یاد کرد و تاکنون هرجا انتقادی نسبت به این طرح مطرح شده، وزیر بهداشت تمام‌قد از آن دفاع کرده است؛ اما اکنون پس از گذشت سه سال‌ونیم از آغاز به کار این طرح، مشکلات فراوان آن و بدهی‌های سنگین بیمه‌ها سبب بروز اختلافات شدید بین وزیر رفاه و بهداشت شده است تا آنجا که هاشمی اسم رفاه را برای وزارت رفاه مناسب نمی‌داند و ربیعی معتقد است، تمام بار این طرح بر دوش وزارت رفاه قرار گرفته است. حال معلوم نیست چرا با وجود اختلافات و درگیری‌هایی که هر روز به نوعی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، رئیس‌جمهور سکوت کرده و ناظر بر دعوای شاگردان کابینه است.

▼ تا انتخابات
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره آرایش جریان اصولگرایی گفت: سازوکار این دوره شبیه انتخابات مجلس ۹۴ است، یعنی طیف‌های مختلف اصولگرایان به اضافه جامعتین خواهد بود. وی همچنین درباره تکلیف جبهه پایداری و تمکین آن به تصمیم مرکزیت اصولگرایان گفت: پایداری سال ۹۴ به ائتلاف تمکین کرد، سال آینده نیز همین طور خواهد بود. در این میان طیف آقای لاریجانی جدا شد که آنها هم از همان اول گفته بودند به ائتلاف نخواهند پیوست.
معاون سیاسی وزارت کشور با اعلام اینکه ستاد انتخابات کشور در روزهای آینده آغاز به کار می‌کند، گفت: وزیر کشور باید احکام اعضای ستاد انتخابات را امضا کند تا فعالیت ستاد انتخابات آغاز شود. علی‌اصغر احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا شما ریاست ستاد انتخابات را به عهده خواهید گرفت، گفت: معمولاً این گونه بوده است که معاون سیاسی وزیر کشور، ریاست ستاد انتخابات را هم به عهده می‌گیرد.
غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در شرایط فعلی که انسجام مطلوبی میان جبهه اعتدال و اصلاحات ایجاد شده، ممکن است اختلافات فکری و سیاسی زیادی میان آنها وجود داشته باشد؛ اما نه به دلیل وجود رقیب مشترک، بلکه به سبب اولویت‌دهی به منافع ملی و مصالح عمومی از سوی کنشگران این دو جبهه  این اختلافات موجب واگرایی و تفرق نمی‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات