تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۹۷

دوقطبي‌هاي كاذب

پایگاه بصیرت / محمدكاظم انبارلويي/ anbarloee.ir

(روزنامه رسالت ـ 1395/08/01 ـ شماره 8784 ـ صفحه 1)

روانشناسان از يك بيماري تحت عنوان "اختلال دوقطبي" Bipolar disorder ياد مي‌كنند كه به آن جنون‌هاي ادواري هم گفته مي‌شود. اين بيماري طيف وسيعي از افسردگي تا اوج شيدايي و ديوانگي را دربرمي‌گيرد. طراحان اتاق نبرد نرم دشمن به اين فكر افتاده‌اند كه ويروس اين بيماري را به فضا و فعالان سياسي تزريق كنند. علائم كسي كه به اين بيماري دچار است عبارتند از؛ سرخوشي، پرخاشگري و تحريك‌پذيري. بيمار دوقطبي رفتارهاي پرخطر انجام مي‌دهد. او غمگين، نااميد، مضطرب و كج خلق است. شما فكر كنيد يك چنين كساني به اتاق فكر رقابت‌هاي سياسي راه يابند، چه اتفاقي در جامعه مي‌افتد؟ فتنه سال 88 را كساني مديريت كردند كه واقعا دچار بيماري اختلال دوقطبي بودند.

يكي از موضوعات مهمي كه به اقتدار و امنيت ملي ارتباط پيدا مي‌كند وجود دوقطبي‌هاي كاذب در حوزه سياست، اجتماع و فرهنگ است. مقام معظم رهبري، دو قطبي‌هاي كاذب را ترفند دشمن دانستند و طي دو سال گذشته نسبت به آن هشدار دادند.

دو قطبي‌سازي كاذب و دروغين به منظور ايجاد شكاف در حاكميت و مردم وشكاف ميان نخبگان سياسي توسط بوق‌هاي استكباري، تئوري‌سازي و طراحي مي‌شود و عده‌اي در داخل با تكرار آن، دشمن را در آسيب‌ زدن به امنيت و اقتدار ملي كمك مي‌كنند.

دو قطبي‌سازي كاذب به منظور به حاشيه راندن دوقطبي‌هاي حقيقي، تئوريزه، تبليغ و شروع مي‌شود. دوقطبي‌هايي حقيقي در جامعه وجود دارد و نمي‌توان آن را منكر شد و خوب هم هست.

مثل دوقطبي انقلاب و ضد انقلاب، طرفدار امام و ضد امام، طرفدار نظام و ضد نظام، كارآمدي و ناكارآمدي و... چنين دوقطبي‌هاي واقعي بر هم زننده دوقطبي‌هاي دروغين است و صفوف قطب‌ها را دگرگون مي‌كند.

برخي تبليغاتچي‌هاي دولت يازدهم به اين فكر افتاده‌اند كه براي انتخابات آينده دوقطبي‌هايي را سامان دهند، دوقطبي‌ ميانه‌رو و تندرو، مخالفان و موافقان كنسرت، اعتدالي و انقلابي، برجاميان و نابرجاميان و از اين قبيل...

اما هرچه فكر كردند كمتر به نتيجه رسيدند كه اين نوع دوقطبي‌ها بتواند هيجاني پديد آورد و دردي از دردهاي ناكارآمدي و عدم مقبوليت برخي كاركردها آنها را دوا كند.

امروز انقلاب به اتحاد بيشتر مردم و وحدت قلوب و حركت در مسير واحد در بين اقشار مختلف نياز دارد. تنها كساني در اين دوقطبي، رسوا و از جامعه طرد مي‌شوند كه سر در آخور دشمن دارند و نسبت به مصالح و منافع ملي درك درستي ندارند و در جدول نقشه‌هاي دشمن ايفاي نقش مي‌كنند.

لذا مقام معظم رهبري براي حفظ هويت انقلاب و انقلابيون فرموده‌اند؛

1- كشور به اتحاد نيروهاي مومن و پاي كار نياز دارد

2- حركت نيروهاي مومن بايد مقابل حركت دشمن باشد

3- اختلاف بين برادران مومن هيچ به مصلحت نيست

4- بر وحدت قلوب و اتحاد نيروهاي كشور و حركت در مسير واحد اصرار دارم. (1)

اينجا خطاب به همه نيروهاي مومن و پاي كار انقلاب است و همه جريان‌هاي سياسي كشور را در برمي‌گيرد. اگر توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در حفظ هويت انقلاب و انقلابيون رعايت شود ترفندهاي دشمن در طراحي‌هاي دروغين دوقطبي، كارسازي خود را از دست مي‌دهد. معمولا در هر انتخاباتي يك دوقطبي يا چندقطبي براي انتخاب مردم جهت مناصب رياست جمهوري، نمايندگي مجلس يا نمايندگي شوراي شهر و... صورت مي‌گيرد.

اين دو قطبي يا چندقطبي بايد ناظر بر مفهوم "كارآمدي" باشد، چرا كه مفهوم كارآمدي، نظام را در مسير حركت خود در جهت پيشرفت و توسعه قرار مي‌دهد و استعدادهاي نخبه و كارآمد به ميدان مي‌آيند و حرف خود را در باب كارآمدي به منصه ظهور و عمل درمي‌آورند. در اين حالت است كه كشور و مردم از انتخابات منتفع شده و نظام به اهداف عاليه خود مي‌رسد.

بصيرت حكم مي كند در هر انتخابات مردم و نخبگان سياسي دقيقا رصد كنند دشمن كجا ايستاده است تا در مقابل آن بايستند. همچنين درك درستي از مفهوم پيشرفت و توسعه و نيز كارآمدي داشته باشند تا با ارزيابي عملكرد خادمان خود دست به انتخاب احسن بزنند.

دشمن طي يكصد سال اخير، نهضت مشروطه و نهضت ملي را با القاء دو قطبي‌هاي كاذب به زانو درآورد و از درون اين نهضت‌هاي رهايي بخش، ديكتاتوري‌هاي خشني را كه در خدمت اجنبي بودند، بيرون آورد. اما نبوغ امام (ره) و رهبري در هدايت كشتي انقلاب اسلامي، تئوري‌هاي غربي در دوقطبي سازي‌هاي كاذب را رسوا و به شكست رساند. دوقطبي‌هاي قومي، مذهبي، سياسي، فكري، فرهنگي، اجتماعي و... همگي رنگ باخت و مردم زير پرچم اسلام و ايران متحد در برابر دشمن ظاهر شدند. امروز آرزوهاي آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي به ويژه پس از شكست فتنه 88 در شكل‌گيري دوقطبي‌هاي دروغين بر باد رفته است.

آنها در انتخابات آينده ممكن است دوباره از يك يا چند سوراخ به درون رخنه كنند. بايد همه منافذ نفوذ دشمن را سد كرد و از غفلت‌هاي تاريخي پرهيز نمود. نخبگان و مردم نبايد از يک سوراخ، چند بار گزيده شوند.

پي‌نوشت:

1- سخنان مقام معظم رهبري، درس خارج فقه 95/7/5

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=242159

ش.د9503264

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات