تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۵۳

حصار امنيت كامل

پایگاه بصیرت / محمدكاظم انبارلويي / anbarloee.ir
(روزنامه رسالت - 1394/11/10 - شماره 8587 - صفحه 1)

مقام معظم رهبري در ديدار با هزاران نفر از مردم قم فرمودند؛ "همه در انتخابات شركت كنند، حتي كساني كه نظام را قبول ندارند."(1) در نگاه اوليه به اين سخن اين سئوال در ذهن شكل مي گيرد؛ كسي كه نظام را قبول ندارد چرا بايد در انتخابات شركت كند؟ طبيعي است كسي كه نظام را قبول ندارد خود را نامزد در انتخابات مجلس نمي كند و اگر هم كرد، شوراي نگهبان به طور طبيعي وفق قانون اساسي و قانون انتخابات صلاحيت وي را براي نامزدي احراز نمي كند. پس كسي كه نظام را قبول ندارد نه نامزد مي‌شود و نه به نامزدي راي مي دهد. پاسخ اين شبهه آن است كه كسي كه انتخاب مي‌شود طبق قانون اساسي نماينده كل ملت است و بايد سوگند ياد كند؛"براي استقلال و اعتلاي كشور تلاش كند و به حقوق ملت و خدمت به مردم پايبند باشد.

"كسي كه در اين كشور قبول كرده زندگي كند حداقل مطالبات وي از نظام "امنيت" ، "رفاه" و "رعايت حقوق او" است.انتخابات در يك نظام مردم‌سالار متضمن "امنيت" مردم است، اگر مردمي در يك كشور به پاي صندوق راي بيايند فارغ از هر گرايشي پايه هاي "امنيت" كشور را محكم مي‌كنند. امروز كافي است مقداري به دور و اطراف خود نگاه و حوادث سوريه، عراق، يمن، بحرين و افغانستان را بازخواني و مرور كنيم. پديده تروريسم، امنيت آنها را نشانه گرفته و توسعه و رفاه را به حاشيه برده است. صدها هزار نفر از خانه و كاشانه خود آواره شده اند. شهرها و روستاها ويران شده، دهها هزار نفر به فجيع ترين شكل ممكن كشته شدند. صدها هزار نفر زخمي شده اند. كشورشان عرصه مداخلات اجانب است.اگر اندازه و سطح مشاركت و ژرفا و عمق مردم‌سالاري در اين كشور ها در سطحي قابل قبول بود هرگز كشورشان عرصه تاخت و تاز بيگانگان و تروريسم قرار نمي گرفت.امروز ما در جهان اسلام با پديده اي به نام طالبان، داعش و منشعبات و مشتقات آن رو به رو هستيم.

جماعتي كه هيچ منطق انساني را بر نمي تابند و مي‌خواهند جهان اسلام را به دوران بني اميه و بني عباس ببرند. از نظر آنها ايران يك هدف است. هر روز صحنه هاي رقت انگيز سر بريدنها، زنده سوزيها، از بلندي پرتاب كردن، قتل عام هاي دسته جمعي و... روي شبكه هاي خبري به صورت فزاينده به نمايش گذاشته مي‌شود. تجاوز به نواميس مردم و به بردگي كشاندن زنان و كودكان و قتل عام پيرمردان و پيرزنان صحنه هاي عادي اين پديده ضد امنيتي هستند.اولين نياز و مهمترين واژه در ذهن مسلمانان در كشورهاي ياد شده "امنيت" ، "امنيت" و "امنيت" است.پس استقرار يك دولت و مجلس مقتدر و مستظهر به پشتيباني ملت فارغ از اينكه چه گرايش فكري داشته باشد متضمن امنيت كشور است. لذا مقام معظم رهبري بر همين نكته تاكيد مي فرمايند كه؛ "شركت در انتخابات موجب تقويت نظام و باقي ماندن كشور در حصار امنيت كامل است."(2)

امروز ارتش و سپاه و بسيج در سراسر مرزهاي آبي و خاكي و هوايي كشور تحركات دشمن را رصد مي‌كنند و هوشمندي خود را در بازداشت مقتدرانه تفنگداران آمريكايي نشان مي دهند. سربازان و سپاهيان وقتي، انگشت خود را روي ماشه مقاومت با صلابت نگه مي دارند كه شاهد يك امنيت سياسي مبتني بر وحدت و انسجام ملي باشند. خداوند لعنت كند سران فتنه را كه مي خواستند با همراهي با آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي براندازي نرم را عملياتي كنند و به امنيت و اقتدار ملي آسيب رسانند. همين جماعت روسياه بودند كه دشمن را به تشديد تحريم ها تشويق كردند اما ملت در قيام تاريخي 9 دي با مشت محكم به دهان آمريكا كوبيد و نشان داد در درك مفهوم حفظ امنيت ملي بصيرت كامل دارد.

دشمن مي خواهد با ترويج و تبليغ منطق "ديگي كه براي من نجوشد مي خواهم..." جلوي حضور حماسي ملت پاي صندوق هاي راي را بگيرد. اين منطق مربوط به انسان هاي خودخواه و خودپرست و فاقد عقلانيت است. اين جماعت اگر حتي بصيرت به خودخواهي خود داشته باشند به اين ادراك مي رسند كه براي قرار گرفتن در حصار امنيت كامل بايد پاي صندوق هاي راي بيايند.آمدن پاي صندوق ها ،براي راي دادن به نامزد مورد نظر فقط يك دليل براي اين كار است. دهها دليل ديگر در فلسفه مردم‌سالاري براي اين كار وجود دارد و دليل اصلي و مهم آن هم حفظ اقتدار و امنيت ملي است. در چينش حصار امنيت ملي حتي يك راي هم مي تواند تعيين كننده باشد.

پي‌نوشت‌ها:

1 و 2 بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم قم ،جرايد كشور 20/10/94

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=222223

ش.د9405952

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات